Két hónap híján húsz évig kormányozta Budapestet az SZDSZ első számú üdvöskéje.
„A még mindig csaknem kétmilliós város mostani közlekedési helyzetét azzal a világ csodájával jellemezhetjük, hogy a Margit híd lezárása óta – több mint egy éve – a 75 esztendős Árpád híd és a 160 éve épült Lánchíd között, a Duna közel tíz kilométeres szakaszán nincs átkelési lehetőség magánjárművek számára. Azt sem tudjuk, mikor lesz.
2010-et írunk. Húsz éve, az 1990 őszén megtartott helyhatósági választásokon elért liberális siker nyomán jött létre az a történelmi helyzet, hogy az SZDSZ jelöltjéből a magyar főváros vezetője lehetett. »Te sportember vagy, minden versenyt megnyersz« – bátorította Demszkyt Kőszeg ügyvivő, miután Kis pártelnökkel is letelefonálta, hogy az egykori »magán« nyomdászt és taxist kell-e fontos helyre ültetni. Ha már a miniszterelnöki bársonyszéket elfoglalták a nemzetiek, és a szakértők ellenjelöltje, a várostervező Polónyi mérnök annyira nem értett a politikához, hogy világkiállítást tervezgetett. Ilyen »programmal« választotta meg a baloldali túlsúlyú Fővárosi Közgyűlés október 31-én Demszky Gábort főpolgármesterré. Két hónap híján húsz évig kormányozta Budapestet az SZDSZ első számú üdvöskéje.”