Amikor megízleljük a szabadságot

2019. május 25. 17:03

A nyereség az, amikor megízleljük a szabadságot és képessé válunk őszintén nevetni magunkon.

2019. május 25. 17:03
Vona Gábor
Facebook

„7 mondat az üléspontról, az álláspontról és a nézőpontről

Az ember álláspontját a nézőpontja, a nézőpontját az üléspontja határozza meg. A legszánalmasabb, amikor az ember azért védi az álláspontját, mert az üléspontját félti. Amikor valaki azért képvisel valamit, mert abból él, abból van nyeresége. Ennél több, amikor az ember képes az érdekeitől, vagyis az üléspontjától függetlenül kialakítani az álláspontját, és ragaszkodik ahhoz. De a legnagyobb bátorság mindig ahhoz kell, hogy az ember képes legyen az üléspontja és az aktuális álláspontja ellenére nézőpontot váltani. Ilyenkor ugyanis az üléspont elveszhet, az álláspontról pedig kiderülhet, hogy hamis. A nyereség az, amikor megízleljük a szabadságot és képessé válunk őszintén nevetni magunkon.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 40 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
justiceforhungary
2019. május 26. 15:38
Zázri Vecza
cato
2019. május 26. 14:20
Az egész úgynevezett néppártosodás nem a pozíció és a vele járó pénz megőrzéséről, vagyis az üléspont biztositásáról szólt?
Bolond Istók
2019. május 26. 12:35
Csak nem hagyja békén a hetes számot, pedig már néhány szerencsétlen idiótán kívül senki nem gondolja róla, hogy spirituálisan magasabb szinten lévő kiválasztott, beavatott. Régebben írtam itt, hogy a Jobbikon belül van kiépítve a személyi kultusz, kőkemény messianizmus... a Jobbik-hívek szemében Vona volt a Messiás aki megmenti őket, csak el kell jönnie, vagyis hatalomra kell kerülnie. (Érdekes volt, hogy ezt egy Vonával kapcsolatos szemlézés alatt írtam, rá pár nappal meg Vona elkezdett ugyanerről beszélni csak Orbánnal kapcsolatban.) Leírom megint mire gondolok. Vonát felépítették mint a spiritualitás és a misztikum után érdeklődő politikus aki olyan embereket nevez példaképének mint pl. Hamvas Béla és a kedvenc könyve a Scientia sacra... ebben a könyvben(II. kötet) van egy részlet aminek a címe a Hét bölcs ami a hetes számról, beavatásról és annak fokozatairól(7) szól... "Az ősi egyiptomi hagyományból fakadó alexandriai eredetű, de annál sokkalta régibb az Uralom útjáról szóló értekezés - Hé basziliké hodosz -, amelynek Indiában a radzsa-jóga felel meg, azt mondja, hogy az ember először halandó szülőktől, apától és anyától, nehéz anyagi testben, földi sorsba születik; másodszor azonban egyedül az Apától, szellemben és lélekben a Szűzies Hét törvénye szerint. Ez az újjászületés. Az Uralom útja, illetve a radzsa-jóga az uralomról szól, és nem a hatalomról. A baszileusz, illetve a radzsa szó használata itt is, mint az őskori hagyományban kivétel nélkül minden esetben jelképes, és mint a hagyományban mindenütt, nem az egyéni Énre, hanem az örök emberre vonatkozik. A király a királyi lélek, az első lélek, akit a Teremtő alkotott, éspedig azért, hogy a természeten uralkodjék. Az emberi lélek ősállapotában Adam Kadmon, az isteni intelligencia, a természet ura. Az uralom szellemi tevékenység, és a hatalom politikai gyakorlatától feltétlenül elválasztandó. A hatalom nem egyéb, mint a sokaság világában a sokaság fékentartása a törvény erejével, fegyverrel, erőszakkal, ahogy éppen lehet, s ahogy a kényszer, az ananké parancsolja. A hatalom merő anyagi tett, s önmagában sem értelme, sem igazsága nincs. A hatalmat az uralom szellemének kell szentesítenie. És ha nem szentesíti, a hatalom szellemtelen, igazságtalan, értelmetlen és gonosz. A hatalmat az uralom igazolja; mert az uralom őrzi a tevékenység gyakorlására adott magasabb megbízatást. A hatalom és az uralom az anyagi természetben, s így az ember történeti közösségében egymást sohasem fedi: ez a kormányzat és a kormányzás megoldhatatlan válsága s gyógyíthatatlan sebe. Amikor a beavatásról szóló értekezés királyról, baszileuszról, radzsáról beszél, nem a földi hatalom manifesztációját és megszemélyesítőjét, az országok királyát, hanem az uralom királyát érti. A királyi szellemet. A királyi szellem nem anyagi eredetű. Az ember először halandó szülőktől születik: ez a természeti ember; amikor az ember újjászületik, csak az Apától születik a Szűzies Hét törvénye szerint. Az anyagi születés legfeljebb hatalmat ad; a szellemi születés adja meg az uralmat, az igazi királyságot: nem az ország és a nép fölött, hanem a természet és a világ fölött. (...) A hét bölcs egyikének lenni annyit jelentett, mint a beavatás hetedik fokára érkezni. Ez az, amit a püthagoreusok a "megvalósulás"-nak neveztek. Ez az epiphania, az isteni erők megvalósulása. E fokozaton azt kell érteni, hogy az ember nem merül ki a személyes Én teljesítményeiben: a szellemi elmélyedésben, az aszketikus gyakorlatokban, a meditációkban, hanem a történetbe és az emberiség létébe tevékenyen beleavatkozik. A hét bölcs az "egyetemes" ember, aki a világ alkotásában, vagy ahogy a Véda mondja, "továbbszövésében" részt vesz. Tanácsokat adott a királynak és a kormányzatnak, mint Indiában, Iránban, Júdeában, Egyiptomban. Új városok és államok számára törvényeket alkotott, mint Görögországban Szolón és Biasz. Adott esetekben az uralom mellett a hatalmat is átvette, mint Phereküdész. Püthagorasz iskolája nem volt egyéb, mint a tanítványokat a beavatás hetedik fokára emelni: hogy felszabadult egyetemes emberi képességeiket a gyógyításban, a tudományban, a társadalomban, a költészetben, a zenében, a vallásban és az állam kormányzatában megvalósítsák. A püthagoreusok Nagy-Görögországban ilyen hét-bölcs-szenátust akartak alapítani, államok, nemzetek, fajok, vallások fölött álló univerzális szellemi tanácsot, amelyet, mint a hindu feljegyzés mondja, nem köt semmi földi kapocs, s így az emberiség ügyét szabadon és elfogulatlanul intézhették. Püthagorasz nyomán Platón is ezt az egyetemes emberi kormányzó emberfajt akarta fölnevelni: a filozófus királyt, aki nem volt egyéb, mint az őskori hét bölcs: az emberiség szelleme és feje." Vona internetes tévéje a Vona7, hét mondat erről, hét mondat arról... hét, hét, hét... De biztosan csak véletlen.
silenceCZ
2019. május 26. 12:16
"...és képessé válunk őszintén nevetni magunkon.” Gábor, rajtad már egy ideje a fél ország nevet. Jó, hogy csatlakoztál hozzájuk.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!