A kormány mentené Ikarust, a BKV már elállt a szerződéstől

2018. július 11. 12:57

Eláll az Ikarusszal kötött megrendelési szerződéstől a BKV – közölte a cég szerdán, annak ellenére, hogy az Ikarus Egyedi Kft.-t kedden stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

2018. július 11. 12:57

A cég igazgatóságának döntése értelmében a BKV Zrt. eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött megrendelési szerződéstől, amely 30 Modulo csuklós busz vételéről szól. A BKV Zrt. szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: a Volánbusz Zrt. és az Ikarus Egyedi Kft. 2017. január 16-án 180 Modulo M168d típusú csuklós autóbusz adásvételéről írt alá – közbeszerzési eljárás eredményeként – szerződést. Ugyanebben az évben, 2017. december 20-án a Volánbusz, a BKV és az Ikarus kft. háromoldalú szerződést kötött 30 jármű átruházásáról.

Az autóbuszok közül a teljesítés határidejének lejártáig (2018. április 11.), illetve az azt követő, szerződésben rögzített további 90 napos időszak leteltéig mindössze 10 járművet vett át a BKV. A cég ezért nem szerződésszerű teljesítésre hivatkozva eláll a szerződéstől és kötbérigényét is érvényesíteni fogja. Emellett a BKV az Ikarus Egyedi Kft.-vel kapcsolatos  egyéb szerződéseit is felülvizsgálja, és ennek eredményétől teszi függővé a további lépéseket.

A kft. hétfőn jelentette be, hogy fizetési nehézségeinek kezelése érdekében csődvédelmet kért, a csődeljárás alatt reorganizálják a társaság működését és helyreállítják a fizetőképességét. Arra kérte a kormányt, minősítse a társaságot stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté és vegyen részt a reorganizációs folyamatban.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kedden azt közölte, hogy az Ikarus Egyedi Kft.-t – annak kérésével összhangban – stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette.

(MTI)

Összesen 77 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Illieral
2018. július 11. 18:39
"Egyben fenntartom az állításomat, hogy versenyképesség és innováció két teljesen külön fogalom." Ez így van, persze vannak területek, ahol inováció kell a versenyképeséghez, de sok helyen meg nem feltétlenül. Ez két különböző dolog. Ikarussal nekem nem is lenne bajom, ha ondjuk legyáártanak 100 buszt, és az utolsó 20-nál csúsznak meg, de a határidőre, a megrendelt mennyiség kevesebb, mint 10%-át gáyrották le, ez így elg kevéske.
OberEnnsinnen
2018. július 11. 15:16
Ott, ahol a piacon egy Mercedes, egy VW is űzött vaddá válhat, mekkora tett belépni egy kicsiny, ráadásul - horibile dictu - ma-gyar gyártónak...? Le-he-tet-len..., vagy mégis...
Kiebra
2018. július 11. 14:50
...új fázisba lépett a Nemzeti Buszgyártás keretében.
balbako_
2018. július 11. 13:47
Már írtam, most is leírom ez az Ikarus nem az igazi Ikarus. Csak bitorolják a nevet.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!