Még hogy a MÁV-nál nincs modernizáció: hatalmas fejlesztés a láthatáron!
A teljes flotta megújul.
Jelentősen javult októberben a német autóipari vállalatok üzleti helyzetükről alkotott véleménye, romlott kissé azonban megítélésük üzleti kilátásaikról a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézet havi rendszeres felmérésének megállapítása alapján.
Az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató értéke mínusz 0,2 pontra szökött fel októberben a szeptemberi mínusz 20,4 pontról. A mutató áprilisban rekordalacsony értéken, mínusz 86,2 ponton állt.
„Az autók iránti kereslet erőteljes növekedésének lehetünk tanúi, ami nagyot javított az autóipari vezetők hangulatán” – mutatott rá Klaus Wohlrabe, az ifo felméréseinek vezetője.
Az autóipari vállalatok kapacitáskihasználtsága októberben már 86 százalékra emelkedett a júliusi 73 százalékról. Szeptemberben 5 százalékkal haladta meg az újonnan forgalomba helyezett német gyártmányú autók száma az egy évvel korábbit. A növekedés az elektromos és hibrid autóknak volt köszönhető. Német gyártmányból azonban egyelőre nem túl nagy a kínálat ezekből a típusokból.
Az aktuális helyzet javuló megítélése mellett tovább csökkent viszont a kilátásokról alkotott véleményt számszerűsítő mutatószám: októberben 17,7 pontra a szeptemberi 27,6 pontról. A megrendelésállomány mutatószáma pedig a szeptemberi 51,5 pontról 29,2 pontra ment le.
Az autóipari vállalatok fokozni tervezik termelésüket, az összességében viszonylag kedvező helyzetben azonban a létszámot továbbra is csökkentik.
Az következő hónapokban a német autóipari vezetők megítélése szerint csökken a nemzetközi piacok növekedési dinamikája, a vonatkozó mutatószám 23,2 pontra csökkent a szeptemberi 31,3 pontról.
Jelenleg
Az arány 2019-ben 74,8 százalék volt. „Miközben számos nagy európai piac, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország és Spanyolország, valamint az Egyesült Államok még a járvány fogságában stagnál, Kínában már nagymértékben megnövekedett a német autók iránti kereslet” – mondta Oliver Falck, az ifo ipari és technológiai kutatási igazgatója.
Tavaly Kína volt a német autóexport harmadik legnagyobb felvevőpiaca Nagy Britannia és az Egyesült Államok után. A német autóexport az idei első három negyedévben 34 százalékkal csökkent a 2019-hez képest. A visszaesés sokkal drámaibb mértékű lenne a kínai kereslet elmúlt néhány hónapban bekövetkezett nagy növekedése nélkül – mondta.
(MTI)