Innováció terén az oroszok leelőzték az ukránokat, és a Nyugat nagy részét
Kié az első huzalos drón? Amerikai? Nem, orosz, semmi sem tudja zavarni. Kié a Lancet? Orosz.
Az eddigi figyelmeztetések helyett péntektől bírsághatározatokat is kézbesít a nemzeti tengelysúlymérő rendszer (tsm) a jogszabálysértő módon túlterhelt járművek üzembentartóinak, miután a felkészülési időszak lezárult – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtökön az MTI-vel.
Az országszerte 89 mérőhelyen telepített 107 mérőállomáson az útburkolatba süllyesztett érzékelők forgalomlassítás nélkül határozzák meg az áthaladó járművek tengelyterhelését és össztömegét.
A szaktárca a közleményben emlékeztet arra, hogy a tsm előszűrő feladattal 2017. március 31. óta működik. Tavaly szeptemberben elindult a rendszer objektív felelősség elve alapján működő ága is, amely a jármű megállítása és kiterelése nélkül lehetővé teszi olyan hiteles mérési eredmény rögzítését, amely alapján automatikusan kézbesíthető a bírsághatározat.
A megbízható működés érdekében az elmúlt hónapokban folyamatosan zajlott a mérési eredmények kiértékelése. A közúti közlekedési ellenőrök mobil mérleggel kontrollméréseket is végeztek. A rendszer szeptembertől még nem bírsághatározatot, hanem figyelmeztetést küldött az üzembentartóknak. A felkészülési időszak lehetőséget biztosított a fuvarozóknak közlekedési-áruszállítási tevékenységük ellenőrzésére.
A közlemény szerint a tapasztalatok megerősítették, hogy a rendszer alkalmas az objektív felelősség elvén alapuló automatikus szankció meghozatalára.
A szabálysértőknek 2018 januárja óta több mint 13 ezer figyelmeztető határozatot kézbesítettek - ismertette az Innovációs és Technológiai Minisztérium. A szaktárca rámutat: a rendszer bevezetésével a fuvarozóknak nincs új kötelezettségük, csak az eddig is érvényben lévő szabályozás betartásának ellenőrzése válik hatékonyabbá.
A közlekedésért felelős tárca a továbbiakban is kész folyamatos tájékoztatást adni a fuvarozói szervezeteknek a rendszer működéséről, nyitott a jobbító szándékú javaslatok egyeztetésére.
A NiT Hungary csütörtökön közleményben tájékoztatta az MTI-t arról, hogy a közúti érdekképviseleti szervezetek a rendszer tesztüzemének meghosszabbítását kérik, mivel a próbaüzem rámutatott a rendszer problémáira, a mérőberendezések és az egyéb hídmérlegek adatai között a fuvarozók tapasztalatai szerint átlagosan 2-3 tonna eltérés mutatkozik.
(MTI, Fotó: Czeglédi Zsolt)