Ennek köszönhető Gibbons-Neff szerint, hogy az ilyen csoportok „ikonográfiája”, például a koncentrációs táborok őrei által hordott halálfejes felvarró vagy épp a fekete nap, „mostanában bizonyos gyakorisággal felbukkan a fronton harcoló katonák egyenruháin, beleértve olyan katonákét,
akik szerint ez a képi világ az ukrán szuverenitást és büszkeséget, nem pedig a nácizmust szimbolizálja”.
Segítik az orosz propagandát
A New York Times ugyanakkor látja annak veszélyét, hogy a náci szimbólumok hordása „Putyin úr propagandájának megerősítésével fenyeget”, alátámasztva „azon hamis állítását, hogy Ukrajnát »denacifikálni« kellene”, mely állítás már csak azért is hamis, mert „figyelmen kívül hagyja azt a tényt, hogy Ukrajna elnöke, Volodimir Zelenszkij zsidó”.
Emellett azt a kockázatot is azonosították, hogy „Ukrajnának a szimbólumok kapcsán tanúsított ambivalenciája, sőt, néha nyílt elfogadása azzal fenyeget, hogy új, fősodratú életet ad olyan ikonoknak, melyek kiirtásán a Nyugat több mint fél évszázadon át fáradozott”. Ezért kerültek az Ukrajnáról beszélő diplomaták, NGO-k és nyugati újságírók nehéz helyzetbe: „Ha felhívják a figyelmet az ikonográfia kockázataira, azt kockáztatják, hogy összejátszanak az orosz propagandával. Ha nem mondanak semmit, akkor meg hagyják terjedni.”