Toporzékol Zelenszkij: már azt is megmondaná, mit tehet Orbán Viktor
A Bloomberg szerint az ukrán elnök nem örült a magyar miniszterelnök tárgyalásának.
Az Unió első Mobilitási Csomagja ékes példája annak, hogy egy jogszabály hogyan tudja tovább gyengíteni az amúgy is viharvert európai gazdaságot.
„A javaslat az egységes piac erózióját eredményezi bizonyos mesterséges adminisztratív akadályok felállítása által. Ezzel együtt pedig épp az EU ambiciózus klímavédelmi célkitűzéseinek ellenében hat.
A mobilitási csomag ezen felül egy a maitól teljes mértékben eltérő szocioökonómiai környezetben született – a koronavírus terjedése példa nélküli módon zilálta szét a nemzetközi vállalati szférát, különös tekintettel a közúti fuvarozásra.
Tanulmányok igazolják, hogy a csomag megoldásai legalább 3 millió tonnával növelik az Unió éves szén-dioxid kibocsátását, amely főleg a tranzitországokat terheli majd.
A javaslat a közúti fuvarozók munkakörnyezetén sem könnyít: a jogszabály hatálybalépésével a fuvarozóknak megszűnik a joga arra, hogy szabadon megválasszák azt, hogy hol kívánnak pihenni a 3-4 hetes munkavégzést követően.
Az új jogszabály nemhogy biztosítaná a versenyt az uniós fuvarozópiacon, leginkább a harmadik ország fuvarozócégeit helyezi versenyelőnybe, mivel ezek a cégek nem alanyai a szűkítő uniós szabályozásnak.
A piaci hozzáférést szűkítő korlátozások egyes országok szereplőit monopolhelyzetbe hozhatja, ami egyértelműen bizonyos termékek és szolgáltatások áremelkedéséhez vezet, ami pedig a fogyasztói fizetőképességet és a gazdasági növekedést befolyásolja hátrányosan.”
Az eredeti cikk megírásában közreműködő közlekedésért felelős miniszterek és államtitkárok:
Andrzej Adamczyk, Lengyelország
Rossen Jeliazkov, Bulgária
Yiannis Karousos, Ciprus
Taavi Aas, Észtország
Mosóczi László, Magyarország
Tālis Linkaits, Lettország
Jaroslav Narkevič, Litvánia
Ian Borg, Málta
Lucian Nicolae Bode, Románia