„A rezsicsökkentés egy szent tehén” – Nagy Attila Tibor szerint ezen múlhat Magyar Péter sikere
Az elemző az Indexnek nyilatkozott.
A Financial Times arról cikkezett, hogy Orbán Viktor az első uniós vezető, aki közpénzből finanszírozta politikai hirdetését, melyben a brit szavazókat az Unióban való maradásra ösztönözte. A brit lap szerint azonban a magyar kormányfő lépése szemben áll eddigi perzselő euroszkepticizmusával.
Sok uniós vezető biztatja maradásra Nagy-Britanniát, azonban Orbán Viktornak a Daily Mailben megjelent egészoldalas hirdetése a legszembetűnőbb – írta internetes kiadásában a Financial Times című londoni gazdasági napilap.
Hozzáteszi: Orbán az első uniós vezető, aki közpénzből hirdet a brit médiában, fizetett politikai hirdetésekben ösztönözve a szavazókat az unióban való maradásra.
A napilap szerint Orbán „beavatkozására” többen is „felhúzták a szemöldöküket”, tekintve hogy lépése ellentétben áll az otthoni, nyilvánosan és „perzselően euroszkeptikus” retorikájával. Kormánya plakátkampányt indított, bírálva az uniós menekültpolitikát – tették hozzá.
A cikk szerint Kovács Zoltán kormányszóvivő közölte: Orbán Viktor és David Cameron jó viszonyban vannak egymással. A kormányszóvivő azonban arról nem nyilatkozott – fűzte hozzá a szerző –, hogy egyeztették-e előre az üzenetet a brit miniszterelnökkel.