Egységes irányítás alá kerül a MÁV és a Volánbusz

2020. július 15. 18:32

Az irányítási struktúra változásával kiemelt hangsúlyt kap a közlekedési szakmában dolgozók szociális biztonságának és megbecsülésének további erősítése.

2020. július 15. 18:32
null

Az állami tulajdonú közlekedési szolgáltató társaságok összehangolt, egységes közlekedésszakmai működtetésének és közös stratégiai irányításának hosszú távú erősítése érdekében július 15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt. lesz – tájékoztatta a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter sajtó és kommunikációs főosztálya szerdán az MTI-t.

A közlemény szerint az egységes irányítási struktúra megteremtésével megvalósul az a kormányzati szándék, hogy a jövőben az ország valamennyi településén javuljon a közösségi közlekedési közszolgáltatás, a vidéki lakosok mobilitásának biztosítása, a városi és agglomerációs forgalom pedig a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át. A közös stratégiai irányítás hosszú távon megteremti az egységes autóbuszos és vasúti menetrend kialakításához, a vasúti ráhordó hálózatok és a menetrendi csatlakozások fejlesztéséhez, valamint az egységes jegy- és tarifa rendszer, utastájékoztatás és arculat kialakításához szükséges feltételeket – hangsúlyozták.

Az irányítási struktúra változásával kiemelt hangsúlyt kap a közlekedési szakmában dolgozók szociális biztonságának és megbecsülésének további erősítése, a munkahelyek megőrzése, illetve a közlekedésben dolgozók hivatásának és életpályamodelljének versenyképessé és vonzóvá tétele – áll a közleményben. A társaságok önállósága, szakmai irányítása, a társaságok által ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.

(MTI)

Fotó: A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön.
MTI/Balogh Zoltán

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Menhetten
2020. július 15. 20:22
Dávid Ilona :"Jöhet az újabb kihívás!" Ezek a csinovnyikok nem tudnak megbukni. Ameddig a vezetői bérek fontosabbak, mint a beruházások, addig nem nagyon van miről beszélni. A MÁV-nak nem milliókra, hanem milliárdokra van szüksége, amelyet a hatalmas gazdasági siker ellenére sem kíván a kormány beleölni a cégbe, hiszen vélhetően nem tudna annyi pénzt ellopni belőle. Lesz viszont Belgrád-Budapest vasútvonal, amire egyébként szinte semmi szükség nincs, pláne nem annyiért, amennyiért azt Mészáros Lőrincék fel akarják és fel is fogják újítani. De néha például a 900 millió is tétel. Az sem baj, ha le kell hajolni érte. Például amikor a felcsúti disznószerelő informatikai (!) megbízást nyer a MÁV-tól. Nincsenek itt csodák, csak a NER-vérszívók kiszámíthatóan és szégyentelenül összefonódó érdekei vannak. Amikor Homolya Róbert nevezetű alak (MÁV elnök-vezérigazgató) a Lölö által is használt luxusjachtjon piheni ki a fáradalmait, aztán a kölcsönös hála közel milliárdos közpénz üzletben ér össze. Megrohadt itt minden, végérvényesen és visszafordíthatatlanul...
Vakfolt
2020. július 15. 20:18
Rohadtul ideje volt.. remélem a tarifák és a bérletárak is összehangolásra kerülnek, hogy a menetrendekről ne is beszéljek. Ma már néhány adatbázis művelettel csodákat lehet tenni..
Senki Alfonz
2020. július 15. 20:17
Most akkor szinkroban fognak késni? Mert ez jó, hiszen a késett vonatról még el lehet érni a később induló buszt!!!!
balbako_
2020. július 15. 19:33
Ebből még jó is kisülhet.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!