A német szurkolók Budapest ikonikus helyszínein mondtak köszönetet Orbán Viktornak (FOTÓK)
Nem akármilyen gesztusnak lehettek a tanúi a járókelők.
Megfelezik a hármas metró felújításának költségeit, nem újítják fel a megállókat – írja városházi forrásokra hivatkozva a Magyar Nemzet. A lap szerint túl drágának találta a városvezetés az ajánlatokat, így a felújított kocsik, az új sínek és az új biztosítóberendezés mellett maradnak a régi megállók.
Határidő előtt, féláron újulhat meg a hármas metró – a megállók kivételével. A Magyar Nemzet cikke szerint ugyanis túl drágának találta a városvezetés a megállók felújítására, az akadálymentesítésre és a felszíni rendezésre beérkezett ajánlatokat, így ez kimaradhat a metrófelújításból. A 140 milliárd forintos projekt mintegy felét szánták erre, így féláron, és hamarabb lehet kész a sínek, a biztosítóberendezések cseréje, illetve a kocsik felújítása.
Itt maradnak viszont – a már felújított Kőbánya-Kispest megállón kívül – a hetvenes-nyolcvanas évekből ránk maradt, nem akadálymentesített megállók. Ez utóbbit pedig az EU is megkövetelné. A döntés mögött a lap szerint az áll, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium leszögezte: nem adnak több pénzt a naponta félmillió ember által használt metróvonal felújítására a kialkudott 139,5 milliárd forintnál.