Lobbizik a dugódíj ellen a főváros Brüsszelben

2015. március 23. 21:10

A főpolgármester a Hír TV-ben elmondta: a dugódíjat az előző városvezetés ajánlotta az Európai Unió számára, de a főváros most igyekszik elérni, hogy azt mégse kelljen bevezetni. Tarlós István közlése szerint egyelőre semmilyen döntés nem született még a dugódíjjal kapcsolatban.

2015. március 23. 21:10

A főváros azt kívánja elérni az Európai Uniónál (EU), hogy ne kelljen bevezetni a dugódíjat – mondta a főpolgármester hétfő este a HírTV Magyarország élőben című műsorában. Tarlós István úgy fogalmazott, Brüsszelben közölték a napokban helyettesével: „nemcsak, hogy benne volt a megállapodásban, és az uniós bizottság határozatában (...), hanem egyenesen a korábbi városvezetés ajánlotta a dugódíjat az Európai Unió számára”. Ezt most az EU hivatalosan be is jelentette – fűzte hozzá. Tarlós István úgy fogalmazott: „mi pedig most valóban küzdünk azért, hogy esetleg el lehessen hagyni a dugódíjat”. 

Mint mondta, nem tudja, hogy az EU eltekint-e a dugódíjtól vagy nem. „Jogában áll nem eltekinteni” – mutatott rá a főpolgármester, megjegyezve: folynak az „egyezkedések”, „van egy hallgatólagos határidő-módosítás”. Tarlós István közölte, nem született még semmilyen döntés a dugódíjjal kapcsolatban: sem a zónahatárokról, sem a díjak mértékéről. Három alternatíva van a zónahatárokra, azok között van a Hungária körúti zónahatár. A három közül ez az egyetlen életképes – mondta a főpolgármester, hozzátéve: ez nem azt jelenti, hogy ilyen döntést hoztak volna, pusztán csak az az egy életképes. Kitért arra, hogy a dugódíjnak kettős célja van: az egyik, hogy „értelmezhető nagyságú” területen mentesítse az autóktól a várost. A másik, hogy „értelmezhető” bevétel származzon belőle. Hangsúlyozta: kényszerhelyzetben van a főváros.

Tarlós István szólt arról is, nem hiszi, hogy ebben a ciklusban várható a Déli pályaudvar kiváltása. Elmondta, nincs olyan információja, hogy a pályaudvar megszűnik, de azt tudja: van erre irányuló szándék, és annak van életszerű alapja.

Összesen 50 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Potymog
2015. március 24. 10:49
"Hungária körúti zónahatár. A három közül ez az egyetlen életképes – mondta a főpolgármester, hozzátéve: ez nem azt jelenti, hogy ilyen döntést hoztak volna, pusztán csak az az egy életképes. Kitért arra, hogy a dugódíjnak kettős célja van: az egyik, hogy „értelmezhető nagyságú” területen mentesítse az autóktól a várost. A másik, hogy „értelmezhető” bevétel származzon belőle. Hangsúlyozta: kényszerhelyzetben van a főváros." Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy Tarlós azért lobbizik, hogy legyen dugódíj, méghozzá hatalmas körzetben. Ha ilyen állásponton van, szemforgatás azt állítani, hogy ellene lobbizik. Viszont felfoghatná, hogy BUDAPESTNEK NEM ÉRDEKE A DUGÓDÍJ, mivel sokkal kihaltabbá válik majd a város az emberek nélkül, ami egyben azt is jelenti, hogy a kisboltok méginkább kihalttá válnak. A fizetősség tett parkolóhelyekkel is azt érték el, hogy néhány nagyon forgalmas utcát leszámítva a fizetős parkolók nagy része üresen áll a legforgalmasabb időben is.
Onurisz
2015. március 24. 09:55
Agyatlan elgondolás volt a dugódíj egy olyan országban, amely ennyire vízfejes és a legtöbb munkahely a fővárosban, annak is a központi részén van. A külső kerületekben és az agglomerációban élő családok jelentős része nem tudja úgy szervezni az életét, hogy autó nélkül jusson a munkahelyére, mert a tömegközlekedés kétszer annyi idő. A gyermekeseknek számos feltétel mentén kell optimalizálniuk a közlekedésüket. Helyes a felülvizsgálati szándék, csak azt nem értem, ha nem sikerül, miért a Hungária körút az egyetlen "értelmes" megoldás?! Ez a legértelmetlenebb, mert a munkahelyek jó része ezen belül van. A mainál is hatalmasabb dugók lesznek kifelé, átkozódó emberekkel. Sehol nincsenek ingyenes parkolók a határon. De az is kérdés, miért kell külön fizetni azért, ha valakinek időnként a város másik végében van dolga, vagy hétvégén bejön a városba vásárolni vagy színházba? Miért nem lehet a kiskörúton belüli, illetve a Vár alatti területre bevezetni a dugódíjat? Egyébként valóban az lenne a legértelmesebb megoldás, ahogy azt itt valaki már mondta, hogy bevezetnék a Budapest matricát is, s akkor évi 5 ezer forinttal kiváltanánk a közlekedést, nem kellene minden egyes alkalommal fizetni és dugódíjjal dugót okozni. S létre kellene hozni egy magyar "szilikonvölgyet" a fővároson kívül (gyorsvasutakkal), s oda telepíteni a lehető legtöbb munkahelyet.
Pofa Benő
2015. március 24. 08:42
Be kell vezetni külön Budapest matricát, mint a megyeiek, és meg van oldva.
csuka
2015. március 24. 08:27
"Lobbizik a dugódíj ellen a főváros Brüsszelben" --- Úgy 'lobbizik', hogy a tervekben a Hungária krt. vonala szerepel. Hazud(t)unk reggel, délben, ...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!