Miniszterelnökség: Tarlós lobbizzon Brüsszelben!

2014. június 12. 20:39

A Miniszterelnökség szerint nem ők, hanem a brüsszeli szabályok a hibásak azért, hogy nem jut több pénz a fővárosi fejlesztésekre. Ezért azt javasolják Tarlós Istvánnak, felelős városvezetésként menjen Brüsszelbe lobbizni.

2014. június 12. 20:39

A Miniszterelnökség álláspontja szerint a brüsszeli szabályok nem teszik lehetővé több fejlesztési forrás felhasználását a fővárosban, ahogy más országokban sem. A tárca ezt arra reagálva közölte az MTI-vel, hogy az Index azt írta: Lázár János magához vonta a rövid és középtávú fővárosi uniós projekteket, és azokat lehúzta a listáról.

Emiatt a 3-as metró felújítása, a villamosjármű-beszerzés folytatása, a kisföldalatti-járműcsere, a 2-es metró és a HÉV összekötése, valamint a 4-es metró kelenföldi végállomásánál a buszterminál és a P+R parkoló sem valósulhat meg. A Miniszterelnökség reagálásában azt írta: a forráselosztás tekintetében elmentek a falig, egy felelős városvezető ebben a helyzetben egyet tehet, Brüsszelbe utazik lobbizni.

Közölték továbbá: a kormánynak kiemelten fontosak a budapesti fejlesztések, ezért a kabinet élt az Európai Bizottság által felkínált lehetőséggel, hogy a fejletlen régiók rendelkezésére álló forrásokat, a vidéki városok számára elérhető uniós pénzek három százalékát budapesti fejlesztésekre csoportosítsa át.

Összesen 65 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bini
2014. június 13. 11:01
Az EU eddig is több milliárdot visszafogott, vagy nem itélt oda, sőt Volt, hogy vissza kellett fizetni Budapesti nagyberuházásoknál Demszky alatt is. Ilyen Volt a Megyeri hid, a Csepeli szenyvíztározó, a négyes Metro és még sorolhatnám. Ezek mind a főváros adóságállományát nővelte és Demszky szépen lelépett itthagyva a trutyit. A BKV-ról más nem is beszélek. A kormány eddig is rengeteg pénzt nyomott be a fővárosba a BKV és a hitelállomány konszolidálására, a korházak adóságállományának kiváltására. Az EU mivel régiókat támogat a felzárkoztattási pénzekből ezért már Budapest jó ídeje úgy kap pénzeket, hogy őnmagába nem járna neki. Ezért probálkoztak azzal, hogy Budapest és pest megyét egy régióvá alakitották, hogy lehesen eu-s pénzre pályázni a beruházásoknál. Szerintem nem véletlen, hogy sokan gondolják úgy, hogy mivel Budapest egy vízfej egy ídő után nem előnye, hanem hátrányára válik. A mostani decentralizáció is talán azt a célt szolgálja, hogy kiegynlitödjőn a régiok közti külömbség és talán Budapest újból részesülhet a kohéziós eus fejlesztési pénzekből. Nem véletlen az Sem, hogy a kormány azon gondolkodik, hogy a közszolgáltattásokat átveszi a közlekedés, közmő, mivel ebben az esetben a fejlesztések nem a fővárosi feladatok közé tartoznak és az állam a szabadon kohéziós alapból eu-s pénzeket tud átcsoportosítani ezekre a területekre. A másik meg az, hogy az EU bürokrácia valahogy mindig választások előttre időziti az eus pénzekkel való játszadozását. Parlamenti választások előtt ment a nagy szöveg, hogy az EU leállitotta a kifizetéseket, s össze-vissza magyararázatok voltak az eu részéről. Most az Őnkormi választás előtt a Budapesti eus projektek visszadobását lengették be. Azért van ennek valami politikiai felhangja is, mintha az ellenzéknek adnának municiót az ellenzéknek. Azért várjuk ki, hogy hogyan alakul a helyzeta a választások után és mit tud lépni a kormány és Tarlos, ha újból bizalmat kap. A másik ami most ugrott be, hogy érdekes, hogy az unio a közlekedési projekteket nem hajlandó finanszirozni. Az is lehet, hogy "zsarolással" akarják Budapestet rákényszeriteni a Demszky által vállalt dugódij bevezetésére amit a négyes Metro eus pén
BőröndÖdön
2014. június 13. 09:15
Undorító,amit az állampárt előad...
Berecskereki
2014. június 13. 07:23
Demszky vezetésével az MSZP-SZDSZ konglomerátum a fennálló problémákat nem tudta megoldani, de 2010 májusban Horváth Csaba ingyen utazást ígért a fővárosban lakóknak. „2013-tól díjmentessé tesszük a díjmentes közösségi közlekedést” – tett nehezen értelmezhető kijelentést Horváth. A díjmentesség nem egyenlő az ingyenességgel, fejtette ki. Mivel azonban a budapestiek termelik meg az adóbevételek 40 százalékát, ezért bevezetné a Budapest polgára kártyát, amit minden Budapesten tanuló, illetve minden, legalább négy éve bejelentett állandó lakcímmel rendelkező kapna. Ez jogosítana fel az ingyenes közlekedésre. http://index.hu/belfold/2010/05/01/dijmentesse_teszik_a_szocialistak_a_dijmentes_kozlekedest/ Ez az ötletezés, ígérgetés végig kíséri a Demszky korszakot. Az elmaradtak teljesítését pedig most kérik számon az utánunk következőktől.
Berecskereki
2014. június 13. 07:05
Az ellenzék kritikája a témában álságos. Tudniuk kell, hogy az ország, a városok és a főváros közlekedésének problematikája nem az elmúlt négy évben keletkezett hanem már 90 előtt is megvolt,és ezt követően folyamatosan romlott. A fővárosban az utolsó nagyobb beruházási hulláma a 70-es évek közepén volt, ezt követően a rendszer fejlesztésére a szükségeshez viszonyítva minimális összeget költött a főváros. A karbantartások részben történtek meg, elmaradtak a felújítások, cserék, bővítések. A járműállományok elöregedtek. 1990-2010 között az ötletelések tömkelege látott napvilágot, melynek a 10 %-a sem valósult meg. A források is csak elméletileg léteztek, de a pontos meghatározásuk, tartalékolások nem történt meg. 2006-ban elkészítették Budapest Középtávú Városfejlesztési Programját, a Podmaniczky programot - http://kics.it/vSfdGg - amelynek elmaradt a megvalósítása, mert az elméletileg elképzelt forrásokat nem biztosították. Ebben az időszakban a volt miniszterelnök szerint forrásbőség volt. Amennyiben ez igaz, akkor Demszky Gábor által irányított városvezetés vajon miért nem valósították meg a programban foglaltakat? Most amikor a válságból próbálunk kilábolni, amikor a források korlátozottan állnak rendelkezésre mi alapozza meg a követelést, hogy 4-8 év alatt valósuljon meg, amit 30 év alatt nem tudtak megvalósítani? Az uniós források sem korlátlanok és nemcsak a főváros igényeinek a kielégítésére szolgál. Nem valós állítás, hogy a támogatási intenzitás minden projektnél 90 %, mert számtalan olyan projekt létezik, amelynél 60-70-80 % a támogatási intenzitás, s az ezen felüli összeget saját erőből – legtöbb esetben hitelből – kell biztosítani. Ez jól látható az önkormányzatok 2010 előtti eladósodásában.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!