Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
A TV2 és az RTL Klub, valamint a Duna, az M1 és az M2 tévécsatornákat is megbírságolta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a túl hangos reklámok miatt. A hatóság összesen 420 ezer forintos büntetést rótt ki – tudatta a médiatanács szóvivői irodája az MTI-vel.
Az NMHH negyedévente, szúrópróbaszerűen végez ellenőrzéseket, a médiumok három-három napját értékelik. A most is bírságolt országos csatornákon futó reklámok hangerejét mindig mérik.
Annak ellenére, hogy az új médiatörvény tiltja a programnál hangosabban sugározott reklámokat, a médiatanács nem először ró ki bírságot az országos csatornákra – közölték.
Az idei első negyedévi adatok alapján az engedélyezettnél jóval hangosabb reklámok miatt a Dunára 50 ezer forintos, az M1-re és az M2-re 130 ezer forintos, hasonló jogsértő gyakorlat miatt a TV2-re 160 ezer forintos, valamint az RTL Klubra 80 ezer forintos pénzbüntetést szabott ki a médiatanács.