Szijjártó: Magyarország az autóipar európai fellegvára lett

2013. szeptember 19. 14:07

Magyarország mára az autóipar európai fellegvára lett az elmúlt három évben meghozott intézkedéseknek, így az adórendszer átalakításának, a rugalmas munka törvénykönyve megalkotásának és a szakképzés reformjának eredményként – mondta Szijjártó Péter csütörtökön Szolnokon, az F. Segura spanyol autóalkatrész-gyártó cég gyáravató ünnepségén.

2013. szeptember 19. 14:07

A külügyi és külgazdasági államtitkár rámutatott: ma Magyarországon mintegy 600 gépjárműipari vállalkozás tevékenykedik, ezek 54 százaléka hazai tulajdonban van, több mint százezer embernek adnak munkát, és az általuk előállított termelési érték meghaladja a 15 milliárd eurót.

Magyarországon működik és termel az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki – sorolta a nagy cégeket a politikus. Az ünnepségen felavatták az F. Segura új, 23 millió eurós zöldmezős beruházással épült autóalkatrész-gyárát, amely 120 embernek ad majd munkát.

Összesen 108 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
DezInf
2013. szeptember 19. 18:06
Azért a Suzukiról senki sem ír:))) Én próbálkoztam,de látom nem ismeritek az ottani viszonyokat. Majd egy érintett csak leírja mindazt ami kissé rémisztő. Az rendben van,hogy a multikat próbálják kissé sikertelenül idecsábítani, az itt lévőket pedig maradásra bírni. Mi van az itt prosperáló magyar tulajdonú cégekkel? Sosem fogom megérteni miért mennek ki szinte a teljes személyzettel Luxemburgba. Miért jobb ott dolgozni, lakni, adózni? Miért nem lehet stratégiai szerződést kötni azokkal a magyar cégekkel akik inkább külföldre teszik át a székhelyüket és a tevékenységüket? Gondolom Luxemburg nem tiltakozik nagyon azért, hogy a nagy magyar cégek oda települjenek és ott adózzanak.
rezsiharcos
2013. szeptember 19. 16:37
Összeszerelő üzemeket összekeverni az autógyártással, nem vall műszaki szakértelemre. Persze ha Szijjártó mondta, akkor nem is igaz.
Akitlosz
2013. szeptember 19. 16:32
Audi, Mercedes, Opel, Suzuki, Segura és 54%-os magyar tulajdon? Elgurult a gyógyszere Szijjártónak a magyarországi autóipar 100%-ban külföldi cégekre épül. A felsoroltak is minden külföldiek. Magyar cég csupán a póráz legvégén a beszállító lehet, amelyik önálló piaci munkára képtelen. Lásd más területen a Triumphnak dolgozó ruhagyár cég csődjét és bezárását. Egyetlen egy másik cégnek dolgozni az nem egy komoly vállalkozás, nem egy nagy üzlet, s abszolút teljes mértékű függést és kiszolgáltatottságot jelent egyetlen másik cégtől. Furcsa, hogy bár szerinte a magyarországi autóipar 54%-a hatai tulajdonban van, mégsem volt képes egyetlenegy magyar céget sem megemlíteni, csak és kizárólag külföldieket. Miért nem a Rábát, Csepelt, Ikaruszt említi? Kamuzik, nincsen hazai autóipar, csak a külföldi multiknak dolgozó önállóan életképtelen bérmunkás alvállalkozások vannak.
Trükkök Százai...
2013. szeptember 19. 15:59
Ahá, szóval az összeszerelő droidok ( zemberek ) termelékenységének növekedése érdekében történtek ezek a fontos átalakítások. Lesz még Felcsúton piramis is, akárki meglássa! :D ( elvtárs a csákányt, ehej uhnyem )
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!