Pokorni az integrációról

2011. január 26. 17:49

Pokorni Zoltán szerint az iskolai integráció ügye ma rosszabbul áll, mint tíz éve, a társadalom többsége pedig az elkülönítést támogatja.

2011. január 26. 17:49

Az Országgyűlés oktatási, tudományos és kutatási bizottságának fideszes elnöke erről szerdán beszélt Budapesten, a Mit mondanak a tények? - Az új közoktatási törvény küszöbén című szakmai műhelysorozat első konferenciáján. Az Együttnevelés és külön oktatás című tanácskozáson Pokorni Zoltán rámutatott arra: Magyarországon teret nyert, sőt ma már többségi vélemény az oktatási elkülönítés, és néhány éve ez a vélemény harsánnyá is vált.

A fideszes szakpolitikus szerint a középosztály kockázatként fogja fel, hogy gyermekeit a hátrányos helyzetű diákokkal együtt járassa iskolába, ezért az integrációból kimenekíti gyermekét. Ez a kistelepülési iskolák gettósodásával jár, amely folyamatnak a végén vagyunk - jegyezte meg. Pokorni Zoltán meglátása szerint a társadalmi felzárkóztatás eredményességéért az óvodáztatásra kell koncentrálni, és ezt a leghátrányosabb térségekben fel kell karolni.

A politikus szerint indokolt a központi költségvetés nagyobb szerepvállalása a közoktatásban. Megjegyezte: Magyarországnak két-három éve van a nagy költségű rendszereinek - többi között az oktatásnak - átalakítására.

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Noel
2011. január 27. 13:01
Popcorn már "megint "okosat mondott. se eleje se vége az efféle ÉLESLÁTÁSainak.Egyetértek bloggal.Most torpedózta meg az egészet,de már a másikon varnyog.Hiába-ez nem változik.Van még aki beveszi a maszlagjait?hallott már valaki tőle KONKRÉT megoldási javot is?Nem csk a sz.rkavarás.Az jóláll.
vero1_
2011. január 27. 11:27
van valaki, aki végigzongorázta, hogy integrált oktatás felkent hirdetői hová járatják a gyerekeiket? ez többeket érdekelne, mint a telefonszámok a kurucon.
odalbaho
2011. január 27. 11:16
Városunkban korábban 6 általános iskola működött. Ebből egyet megszüntettek, az oda járó tanulókat - köztük a nagy számban lévő "hátrányos helyzetű" (értsd: cigány) gyerekeket - szétszórták (integrálták!) a megmaradó 5 iskolába. Azóta mindenütt napirenden vannak a lopások, a bántalmazások (az én gyerekemet például a WC-ben fojtogatták, így már csak párban, vagy csoportosan mernek pisilni járni) stb. Korábban az volt a szokás, hogy az innivalójukat a gyerekek egy külön polcon tartották, de azóta ez sem megoldható, mert rendszeresen beleköpködnek... A tanórákon az idő jelentős része a fegyelmezéssel telik... Nem előítéletekről van szó, kedves Pokorni Zoltán, hanem napi tapasztalatról...
odalbaho
2011. január 27. 11:05
Ha az integráció szóba kerül, mindenki csak a cigányok integrációjával foglalkozik, az eltérő nevelési igényű (tehát valamiféle fogyatékkal élő) gyerekekről már jóval kevesebb szó esik. Én 17 évig foglalkoztam általános iskolás korú látássérült (gyengénlátó) gyerekekkel. Hihetetlen, hogy ezen a területen micsoda károkat okozott az erőltetett, de a szükséges feltételeket nélkülöző integráció. Ezeknek a gyerekeknek nagy része úgy lett integrálva, hogy a befogadó iskolában sem a tárgyi, sem a személyi feltételek nem voltak adottak. Persze a befogadó iskolát ez cseppet sem zavarta (tisztelet a kevés kivételnek), hiszen ezekért a gyerekekért magasabb fejkvóta jár...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!