Káosz és zűrzavar Budapesten: kiderült, miért adta meg magát a 2-es metró
A BKK munkatársai profin jártak el, így mindenki biztonságosan kijutott.
Elutasította a Nemzeti Közlekedési Hatóság az Alstom fellebbezését, így a cég immár jogerősen nem kapta meg a gyártáshoz szükséges típusengedélyt.
Elutasította a Nemzeti Közlekedési Hatóság az Alstom fellebbezését a 2-es metró szerelvényeinek típusengedélyével kapcsolatban, így a gyártó cég immár jogerősen nem kapta meg a gyártáshoz szükséges típusengedélyt. Az NKH az elsőfokú határozat helybenhagyását azzal indokolta, hogy a jogszabálytól eltérő fékrendszer egyenértékű biztonsági szintjének igazolása és dokumentálása megfelelően nem történt meg. A határozat ellen államigazgatási úton további fellebbezésnek nincs helye, a döntés felülvizsgálatát a bíróságnál lehet kezdeményezni.
Az Alstom egyelőre nem döntött arról, hogy a bíróságon megtámadja-e az NKH másodfokú, jogerős határozatát. Ugyanakkor közölték: a cég sajnálattal értesült a másodfokú döntésről, hiszen - mint írták - a szerelvények a legszigorúbb uniós és nemzetközi biztonsági előírásoknak is megfelelnek.