Orbán Viktor számára nem stratégia, hanem kutyaszorító az akkumulátorgyártás

2023. február 11. 16:13

Az ellenzék szerint a kormány ismét a kínai államnak adja el a magyar jövőt.

2023. február 11. 16:13
null
Vona Gábor
Index

„Az elmúlt hetek legforróbb belpolitikai témája kétségkívül az akkumulátorgyárak körüli balhé. Sokunk retinájába beégett a debreceni fórum képe, ahol az egyre indulatosabbá váló főispán, az illetékes hatóságok vezetői és a kínai befektetői küldöttség tagjai döbbenten hallgatják a lincselésközeli állapotba került felszólalókat. Nem mondhatjuk, hogy ott és akkor nagyot lépett előre a honi vitakultúra, de azt sem, hogy ne lett volna ok az indulatokra. Az elmaradt lakossági tájékoztatás, a gödi konfliktusok előszele, az engedélyeztetési eljárás körüli kérdések, a megrendelt, majd eltűnt vízügyi anyag és a többi furcsaság szinte törvényszerűvé tette, hogy előbb-utóbb borulni fog a bili.

Azóta a vita – jó magyar szokás szerint – fel is vette a törzsi szekértáborok alakját: így lett a kormányoldal akkupárti, az ellenzék pedig akkuellenes. A kormány szerint a befektetéseket ellenzők nyugati háttérérdekeket szolgálnak ki, az ellenzék szerint a kormány ismét a kínai államnak adja el a magyar jövőt. Van ezenkívül országgyűlési vitanap kezdeményezése, legalább három népszavazási beadvány és az ellenzéki remény, hogy talán ez lehet a NER Bős-Nagymarosa, a narancshéj, amin a Fidesz elcsúszik. Ebben a csatazajban, ahol az akkumulátoripar elfogadása az Orbán-bérencséggel, az elutasítás pedig a Soros-ügynökséggel válik egyenlővé, érdemes kicsit higgadtabban is megvizsgálni a kérdést.  

Miért ennyire fontos Orbánnak az akkumulátoripar?

A kormány jól láthatóan tűzön-vízen át hajlandó végigvinni az „akkumulátor-nagyhatalom” tervét. A koncepció most kapott ekkora reflektorfényt, de a kabinet igazából már évek óta építgeti. Talán Orbán nincs tisztában az ágazat körüli aggodalmakkal? Valószínűleg nagyon jól ismeri azokat. A másik és ennél sokkal valószínűbb lehetőség, hogy a téma ennek ellenére és ezzel együtt is nagyon fontos a számára.

De miért?

Az orbáni gazdaságpolitikának van néhány alappillére. Ezek közül az egyik az itt lévő német autóiparral kötött stratégiai szövetség. (Ezt egyébként a megelőző kormányok sem gondolták másképpen, mondhatni, politikai konszenzus övezte a kérdést.) Ez a szimbiózis valóban számtalan előnnyel járt: jelentős részesedés a magyar GDP-ből és exportból, minőségi munkahelyek, magyar beszállítói lehetőségek, és amiről kevesebb szó esik, a német gazdasági és politikai lobbi jóindulata, figyelme, adott esetben szerecsenmosdatása a csetlő-botló Magyarország és a demokráciával babráló rosszcsont NER felé. A német autóipar nélkül Magyarország meghasalna. (Hogy ez az egyoldalú függőség minden előnye mellett mekkora kockázat is egyben, egy másik cikket érdemelne.)”

Nyitókép: Földházi Árpád

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 130 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
loci__
2023. február 12. 18:46
Vona szarjankó alkesz bunkó geciláda gyurcsótány faszát szopó gabika, te tahó paraszt poszt jobbikos geciláda szarjankókám, menjél te már el tényleg a jó kurva anyádba!! Te egy európai szinten és országosan bukott politikai hulla vagy, aki most mi a faszomat is akarsz visszakapaszkodni a Magyar hithű emberek politikai világába vissza emelkedni!!
Megtalálta
2023. február 12. 16:05
Vona Gábor számára nem stratégia, hanem kutyaszorító az Indexen publikálás.
bobi64
2023. február 12. 15:41
Vakuljon meg a lovam, ha értem ezt az egész akkus problémát. Az akkugyár nem jó, az akkus autó nagyon jó! Akkor most mi van?
machet
2023. február 12. 15:33
Elég kisléptékű ez a Vona.Ezek az "okos" emberek mit csináltak volna egy komolyabb pozícióban?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!