„A mainstream média szitokszóvá vált. A stratégia nagyon okos, hiszen a bulvár szenny nem olyan veszélyes, mint azok az médiumok, akár a jobb- (Wall Street Journal, Forbes, National Review, Weekly Standard), akár a baloldalon (New York Times, Washington Post, Los Angeles Times, Time) ahol elhívatott, felkészült újságírók dolgoznak, ahol még létezik felelős szerkesztőség. És ahol még van tényfeltáró, oknyomozó újságírás, ami komolyan veszi, hogy a sajtónak kötelessége a mindenkori hatalom ellenőrzése.
Ha ebből a sajtóból képes Donald Trump közellenséget faragni, akkor nyert ügye lesz. Hiába leplez le a média visszaéléseket, korrupciót, hiába javítja naponta az elnök tárgyi tévedéseit, az emberek nem fognak a »tisztességtelen«, »gyalázatos« újságíróknak hinni. És egyébként is mindig fenn kell tartani egy ellenségképet.
Hillary Clinton eltűnt, az ellenzéki Demokrata Párt haldoklik. A média viszont jól körülírható ellenség. Ráadásul a konzervatívok bizalmatlansága jogos az évtizedekig egyeduralkodó liberális sajtóval szemben, ami az igazság megfellebbezhetetlen letéteményeseként szólt, a másként gondolkodókat hamar elintézte a provinciális, netán rasszista jelzővel. Erőltették a megosztó ideológiai háborút. Az utóbbi időben azonban lényegesen kiegyensúlyozottabb lett az arány a jobb- és baloldali média között. De a sok támadás miatt rekord alacsony a média támogatottsága, a Gallupp felmérés szerint mindössze 32 százalék hisz a médiának, 36 százalék gondolja úgy, hogy Trumpnak keményebben kellene leszámolni velük. A megfogyatkozott támogatók azonban leginkább a mainstream médiában bíznak. Az ABC csatornát 67, a CBS-t 65, a New York Timest 63, a CNN-t 60 százalék tartja megbízhatónak.”