„Az nem elég jó visszajelzés, ha a hallgatók el tudnak helyezkedni?
A javaslat kidolgozásakor figyelembe vettük a Diplomás Pályakövetési Rendszer adatait, többek között azt is, hogy egyes képzettségekkel milyen területen helyezkednek el a firss diplomások. De mondok egy másik példát. A műszaki menedzseri diplomával nagyon jól el lehet helyezkedni. A hallgatók nagyon nagy arányban el is mennek az alapdiploma után. De hogyan lehet valaki igazán eredményes, ha egyébként három egyetemi év alatt csak felszínesen tanítottuk meg neki azt, amit egyébként menedzselnie kellene?
Egyszerűen nem értem. Ha a munkaerőpiacon elhelyezkednek, akkor az azt igazolja, hogy a hároméves alapképzés olyan alapkészségeket fejlesztett ki bennük, amelyeket jól hasznosítanak a vállalkozások.
A munkaerőpiac bizonyos szereplői mégis azt mondják, hogy nem elég jó az alapképzés.
A tervezet szerint megszűnnének a társadalomtudományi és nemzetközi alapszakok, vagyis ugyanaz a helyzet áll elő, mint a kommunikáció szak megszüntetésének hírével kapcsolatban. Mi szükség van erre?
Ez egy tervezet. Nyitottak vagyunk a tárgyalásokra.
Elképzelhető, hogy egyszerűen átpakolnak egyik egyetemtől a másikra szakokat, illetve levágnak karokat? A hallgatókat és az oktatókat is pakolhatják a szakokkal együtt?
A hallgató tudni fogja, hová jelentkezik. De azt meg kell szüntetni, hogy például a közgazdászképzés harmadát három intézmény látja el, a többi kétharmadot pedig 37. A felesleges párhuzamosságok egyrészt átláthatatlanná teszik a diákok számára is a struktúrát, másrészt pedig nem költséghatékonyak.”