„A Kisalöld napilap online változatában olvastam a mai, likócsi kerékpáros balesetről, és ennek kapcsán kicsit utánaolvastam* az elmúlt két év ilyen eseményeinek.
A lap által közölt győri kerékpáros baleseteket nézve megdöbbentő jelenségre figyeltem fel: a jelzett idő alatt tizenkét esetben gázoltak el a városban kerékpárost, ebből legalább kilencszer kerékpáros átvezetésen!
Ha azt is figyelembe veszem, hogy ma még szerencsére a legtöbb útkereszteződésben nincs ilyen sárga kockás jelzés, ijesztő ez a kép.
Mi ennek a feltűnő halmozódásnak az oka?
Ennyire sok biciklis jár az átvezetéseken, míg a sima útkereszteződéseken csak kevesen? Nem lehet, hiszen a város kerékpárút-hálózata nem összefüggő, mindenki szükségszerűen jár átvezetés-mentes szakaszokon is.
Felelőtlenek a biciklisek, nem veszik figyelembe az »Elsőbbségadás kötelező« táblákat? Feltételezésem szerint a felsorolt balesetek legtöbbjének ez volt az oka. Na de tizenkettőből legkevesebb kilenc eset átvezetésen történt, míg a városban levő összes többi kereszteződésben csak kettő vagy három! Mindenütt jól látnak a biciklisek, de az átvezetésnél megvakulnak? Ugye nem valószínű?!
Pillanatnyi figyelmetlenség okozza a bajokat? Ezt is kétségessé teszi a fenti arány!
A meglátásom szerint az ilyen balesetek oka az, hogy a többnyire zebrák mellé festett sárga kockás átvezetésekhez érkező áldozatok nem járművet vezetőként tekintettek magukra, ők ott úgy érezték, jár nekik mindaz a megkülönböztetett védelem, ami a gyalogosoknak az átkelőhelyen.
Ennek a pszichózisnak az okát a helytelen hozzáállásban látom, ami során a bicikliseket a győri útépítők egyre erőteljesebben a járdákra kényszerítik, kivonva őket a járművek sorából.”