Kockázgatunk, kockáztatunk?

2012. február 10. 11:59

Az ilyen balesetek oka az, hogy a többnyire zebrák mellé festett sárga kockás átvezetésekhez érkező áldozatok nem járművet vezetőként tekintettek magukra.

2012. február 10. 11:59
Mohl József
Bringával a városban

„A Kisalöld napilap online változatában olvastam a mai, likócsi kerékpáros balesetről, és ennek kapcsán kicsit utánaolvastam* az elmúlt két év ilyen eseményeinek.

A lap által közölt győri kerékpáros baleseteket nézve megdöbbentő jelenségre figyeltem fel: a jelzett idő alatt tizenkét esetben gázoltak el a városban kerékpárost, ebből legalább kilencszer kerékpáros átvezetésen!

Ha azt is figyelembe veszem, hogy ma még szerencsére a legtöbb útkereszteződésben nincs ilyen sárga kockás jelzés, ijesztő ez a kép.

Mi ennek a feltűnő halmozódásnak az oka? 

Ennyire sok biciklis jár az átvezetéseken, míg a sima útkereszteződéseken csak kevesen? Nem lehet, hiszen a város kerékpárút-hálózata nem összefüggő, mindenki szükségszerűen jár átvezetés-mentes szakaszokon is.

Felelőtlenek a biciklisek, nem veszik figyelembe az »Elsőbbségadás kötelező« táblákat? Feltételezésem szerint a felsorolt balesetek legtöbbjének ez volt az oka. Na de tizenkettőből legkevesebb kilenc eset átvezetésen történt, míg a városban levő összes többi kereszteződésben csak kettő vagy három! Mindenütt jól látnak a biciklisek, de az átvezetésnél megvakulnak? Ugye nem valószínű?!

Pillanatnyi figyelmetlenség okozza a bajokat? Ezt is kétségessé teszi a fenti arány!

A meglátásom szerint az ilyen balesetek oka az, hogy a többnyire zebrák mellé festett sárga kockás átvezetésekhez érkező áldozatok nem járművet vezetőként tekintettek magukra, ők ott úgy érezték, jár nekik mindaz a megkülönböztetett védelem, ami a gyalogosoknak az átkelőhelyen.

Ennek a pszichózisnak az okát a helytelen hozzáállásban látom, ami során a bicikliseket a győri útépítők egyre erőteljesebben a járdákra kényszerítik, kivonva őket a járművek sorából.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pétestvér
2012. február 18. 17:51
Ne érts félre - igazad van, de - hogy érted azt, hogy nem szált le? Természetesen körül kell nézni, én is abból indulok ki, hogy az autó az minimum 1 tonna vas lendületben, de az ilyen leszállós kommentekből egyértelműen látszik, hogy nem jársz bringával, csak osztod a tudást. Így nem lehet funkcionálisan kerékpározni - leszállogatni és tologatni, meg a hátadon vinni, így esetleg a balatoni nyaralóból lehet kigurulni a strandra meg vissza. A megoldás valahol félúton lenne, kerékpáros lassít, körülnéz, ha kell megáll, az autós pedig körültekintőbben közelíti meg az átkelőt, hiszen amúgy is van ott egy zebra is. De a zebra már megérne egy újabb posztot:)
Tyrker
2012. február 14. 17:35
Az ilyesféle esetekben valószínűleg leginkább az lehet a probléma, hogy a kerékpáros nem száll le a gépről, még csak le sem lassít, hanem aránylag nagy sebességgel ráhajt a keresztútra. Ezáltal sem magának nem adja meg a lehetőséget, hogy rendesen körülnézzen, sem a gépkocsivezetőknek, hogy időben észrevehessék őt. Persze hogy elütik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!