Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Az újságírás az a munka, amelyet erkölcsi értékrend nélkül tilos végezni, mert minden leírt szó felelősséggel jár.
„A világ legrégebbi bulvárlapját tegnap bezárták, nincs tovább, véget ér a másfél évszázados történet. Valóban? A mai világ legendásan ocsmány bulvárszemete, a Sun továbbra is él és virul, [Rupert] Murdoch pedig úgy döntött, az eddigi hatnapos megjelenés helyett átveszi a News of the World vasárnapját is, így hét napig jelenhetnek meg a »Terhes férfi madarat szült« stílusú sztorik. A halott kislány mobiljának feltörése és az abból kialakult botrány pedig nagy profitot fog termelni az összes brit lapnak, így a Sunnak is, amely a fejét csóválja a testvér erkölcsi eltévelyedése fölött. James Murdoch a bezárt lap vezetőjeként és apja fiaként hangsúlyozta, nincs okuk feltételezni, hogy a médiavállalkozás más tagjainál is történt telefonlehallgatás. Újságolvasóként viszont hadd éljek a gyanúperrel, hogy mégis történt ilyesmi, s Murdoch igenis irányítja a brit kormány bizonyos intézkedéseit, ahogy a Fox News republikánus hírtévén keresztül a 2012-es amerikai elnökválasztás végeredményét is befolyásolni tudja, eredeti hazájáról, Ausztráliáról már nem is beszélve.
Az újságírás az a munka, amelyet erkölcsi értékrend nélkül tilos végezni, egyszerűen azért, mert minden leírt szó felelősséggel jár. Aki ezt nem érzi, azt megcsapta a hatalomvágy, amelyet jó esetben húszévesen el kell felejteni. Mert azért nem lenne szabad, hogy a farok csóválja a kutyát.”