Sokra mentek velük: orosz vadászbombázókat vásároltak, mindegyik lezuhant

2023. szeptember 11. 12:29

Az első Szu-25-ös még 2022 októberében zuhant le, az utolsó pedig most szeptemberben.

2023. szeptember 11. 12:29
null

Légicsapást mért az ország északi részében található lázadó bázisokra Mali egyetlen megmaradt Szu-25-öse, azonban a vadászbombázó ismeretlen okok miatt lezuhant az akció közben – írta meg a Portfolio.

A lap beszámolt arról, hogy Gaótól északra légicsapást hajtott végre a Szu-25-ös vadászbombázó, ami után az lezuhant, ezzel pedig a nyugat-afrikai ország elvesztette az utolsó ilyen repülőjét is.

Mali még a 2012-es felkelés után kezdte el a légierejét modernizálni, amikor az oroszoktól négy Mi-35M és három Mi-24D helikoptert vásároltak, majd 2022-ben kettő Szu-25-öst.

Az első 2022 októberében pottyant le, a második pedig most.

Nyitókép: Twitter

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 69 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Namond
2023. szeptember 13. 17:34
Kis hülye PR-.es, nem olvasol Mandinert? Hónapokkal előbbi hír volt, a szervizelés és karbantartás elmulasztása. Akkor ez a gép üzemképtelen volt.
Zjzj
2023. szeptember 12. 04:20
Lbs0420: lokott muszka pocs vagy szopanc, mit jatszod itt a nagy szagerzot
lbs0420
2023. szeptember 12. 01:58
Hát igen! Valószínűleg ez lesz a sorsa az eddig ígérgetett, jövőre talán leszállított F16-os vadászgépeknek is! Ezek a Szu 25-ös gépek azért már bizonyítottak és jelenleg is bizonyítanak az ukrán frontokon - csak hozzáértő és megfelelően képzett hajózóknak kell vezetni ezeket! Azért Mali egy meglehetősen elmaradt ország, semmilyen múltja nincsen a géprepülésben, nem lehet komolyan gondolni, hogy ilyen technikát megfelelően lennének sikeresen üzemeltetni! De vonatkozik ez amúgy az ukránokra is - annak ellenére hogy - akiknek legalább komoly múltjuk van a géprepülésben és a szuperszonikus repülésben is, de ők az egykori szovjet géptípusokat repülték, ami még megmaradt nekik jelenleg is repülik! Az F16-os sok szempontból teljesen más! Először is beton futópályát kíván, füves repülőterekről nem lehet üzemeltetni,mint a szovjet gépeket!
lbs0420
2023. szeptember 12. 01:57
Másodszorra ki kell alakítani a gépek szervizezésére a feltételeket, amiben igen fontos a megfelelően képzett földi karbantartó személyzet megléte! Ehhez vagy meg kell hogy tanuljanak angolul a kijelöltek, vagy ukrán nyelvre le kell fordítani a műszaki leírásokat, utasításokat!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!