Húszmillióért hirdetett már Gyurcsány bizalmasa a Facebookon

2021. május 25. 12:45
Nem pihen a Dessewffy Tiborhoz köthető Erősítő, szakmányban promotálja az ellenzéki médiatartalmat a közösségi oldalán. A portál adatkezelőjét Észtországban jegyezték be, s része egy egész céghálónak.

Alig több mint ezer követője van a Facebookon az Erősítő nevű, nemrég indult online portálnak, s

máris több mint 20 000 000 forintot költött hirdetésre a közösségi médiás felületén.

Az elérhető adatbázis szerint csak az elmúlt egy hétben több mint hárommillió forintot költött a médium erre a célra. A jelek szerint nem túl nagy hatásfokkal: az egyes posztokra érkezett reakciók, kommentek száma kifejezetten alacsony.

Megírtuk: az ellenzéki üzeneteket közvetítő internetes felület új modellt alkalmaz, nem készít saját tartalmat, vállaltan mások cikkeit, anyagait dolgozza fel, majd hirdeti meg a közösségi médiában. Az elképzelés lényege az egyébként impresszum nélküli felületen olvasható bemutatkozás szerint a következő: „Ha neked, mint olvasónak, szívügyed egy társadalmi, közéleti, kulturális téma, de nem tudod, hogyan hívhatnád fel sokkal több ember figyelmét rá, akkor jó helyen jársz, az Erősítő tud neked segíteni a hangosításban.”

Ez így afféle társadalmi felelősségvállalást „erősítő” tevékenységnek is tűnhet, ám valójában nem erről van szó. Az Erősítőn, illetve annak Facebook-oldalán

kizárólag az éppen aktuális ellenzéki narratívába illeszkedő cikkek propagálása zajlik.

Jelenleg „30 független hírforrást” követnek, és tervezik továbbiak bevonását. Íme a szemlézett lapok (nem teljes) listája: 24, Telex, HVG, 444, Magyar Hang, Válasz Online, Szeretlek Magyarország, Átlátszó, G7, Qubit, Direkt36, Media1, Mérce, Mfor, Szabad Pécs, KecsUP, Debreciner, Veszpresszó.

Visszatérve az üzleti modellre: mostanra kidolgozták annak lehetőségét is, hogy a honlapon bárki „adakozhat” egy konkrét, az ellenzéki sajtóból szemlézett cikk hirdetésére. Ez csupán néhány kattintás, ám

a jótékony olvasónak ehhez természetesen meg kell adnia az adatait.

Aligha hihető azonban, hogy ebből összejöhetett a fenti, igen jelentős összeg.

Az adatkezelő mindenesetre, ahogy arról korábban szintén beszámoltunk, egy Észtországban bejegyzett cég, az Amplify OÜ, melynek ügyvezetője Dessewffy Tibor, Gyurcsány Ferenc bizalmasa.

Érdekesség továbbá, hogy ezt a vállalkozást pontosan ugyanarra a címre jegyezték be tavaly decemberben, mint a többszázmilliós forgalmat bonyolító, DatAdat OÜ nevű céget. Dessewfy az utóbbi cég tulajdonosi körében is feltűnik, pontosabban annak magyarországi leányvállalatában. A DatAdat volt az adatkezelője a DK azóta letagadott, a kínai vakcinák ellen hirdetett petíciójának is, amit lapunknak Péterfalvi Attila, az adatvédelmi hatóság vezetője aggályosnak nevezett. Mindebből egy komoly, az internetes nyilvánosságra befolyást gyakorló, kifejezetten Gyurcsányhoz, illetve bizalmi köréhez köthető céghálózat rajzolódik ki.

Nyitóképen: Molnár Csaba közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter, a DK jelenlegi EP-képviselője és Dessewffy Tibor, a Demos Magyarország Alapítvány elnöke megérkezik az alapítvány kezdeményezésére a gázipar legfontosabb szereplőinek részvételével megrendezett fórumra egy budapesti szállodában, 2009. február 25. Fotó: MTI/Földi Imre

Összesen 53 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Mondom, feléledt a Panoptikum.
Azt hittem, hogy ezzel a Dessewffy-vel már nem találkozunk a közéletben...

Köszi Jobbik, Momentum, LMP!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés