Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
Bár a rendszert több kritika éri, a számok nem hazudnak,: az áram- és a gázrezsi egy friss felmérés szerint is Magyarországon a legalacsonyabb az Európai Unión belül.
Ezzel a tanár gárdával nehéz eredményeket hozni, ami csak kiemeli, hogy az elkötelezett és tehetséges tanárok jelenleg milyen lehetetlen helyzetben vannak. Kapnak is hideget-meleget egyaránt.
A valóság az, hogy főleg a vidéki/budapesti kis állami általános iskolákban éppen a hangos hormonzavaros ballib tanárok lézengenek dologkerülően, kunyerálják össze a többiektől a "portfóliós" minősítésük alapját, használják 15-30 éve ugyanazt a fénymásolt tananyagot (persze arra hivatkozva, hogy az új matek/történelem/magyar/idegen nyelv stb. tankönyvek nem használhatóak). Majd ez a lúzer csapat kockás ingben piknikezik a tünti alatt. A komolytalan felvételi eredményeket pedig az orbánpasi okozta. Meg egyébként is a szociális érzékenység helyi tünete az, hogy nem tanítunk, nehogy a lemaradók szorongjanak.
A középiskolák kapcsán talán a legnagyobb hiba a szakosított osztályok megszűnése/kivezetése.
Az egyetemi oktatás frontális előadás/szeminárium kettőse pedig egyszerűen halálos versenyhátrány. Nem belépési korlát kell, hanem meg kell szűrni azokat akik maradhatnak (plusz oktatással, kollégiummal, de nem hazug pozitív diszkriminációval segíteni azokat, akik szociális ok miatt az elején lemaradnak). Kevesebb óraszám (így akár dolgozhatnak is a suli mellett, ahogy Argentínától Angliáig), több önálló munka elvárása a diákoktól, több személyes és szemináriumi egyeztetés az oktatókkal, magasabb fizetés az egyetemi oktatóknak. Az a tanár/tanító aki minimum pontszámmal nép-táncolva jutott be, majd teljesítménye mérése nélkül végzett, többnyire ugyanezt a hamis tücsök hangya értelmezést adja vissza a diákoknak. Ja és a szadeszos tücsök szakokat fizetőssé kell tenni vagy törölni.