2019-re már kerékpárúton mehetünk Budapestről a Balatonhoz

2017. szeptember 25. 16:50

Nemcsak megkerülhetjük, de el is biciklizhetünk majd a Balatonhoz.

2017. szeptember 25. 16:50

2019 nyarára elkészülnek a Budapest-Balaton kerékpárúthoz kapcsolódó fejlesztések, így a fővárosból kerékpáron is el lehet majd jutni a Balatonra – jelentette be a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos hétfőn Velencén, ahol sajtótájékoztatón mutatták be a Velencei-tó kerékpáros forgalmát számláló berendezést.

Révész Máriusz hangsúlyozta, hogy a következő két évben „soha nem látott mértékű”, kerékpáros turizmust érintő fejlesztés valósul meg Magyarországon. Kiemelt feladatnak nevezte a Balaton-kör rendbetételét és prioritásnak nevezte a fővárost a Balatonnal összekötő kerékpárút megépítését, amely az Eurovelo 14-es európai útvonal része lett, miután nemrégiben Brüsszelben elfogadták a nyomvonal tervét.

Kérdésére válaszolva elmondta, hogy a 110 kilométeres Budapest-Balaton bicikliút tervei 2-3 héten belül készen lesznek. Hozzátette: pontos költségek még nem ismertek, de kilométerenként 80-100 millió forinttal számolva vélhetően 8-10 milliárd forintba fog kerülni.

(MTI)

Összesen 27 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
noMores
2017. szeptember 28. 09:19
Meszaros megepiti, aztan szepen hagyjuk elrohadni, mint minden haveri beruhazast..
liberálzöld.
2017. szeptember 26. 13:23
Aztán kell egy bicikliút a Balatontól a Dráváig. És onnan már csak a Horvátokat kell bacogatni, hogy hadd manjen már a környezettudatos pesti nyaralni az Adriára bicajjal!.
Odoaker
2017. szeptember 25. 23:40
Én ma is simán letekerek a 7-es úton, 20 km/h háztól-házig átlaggal legrosszabb esetben is, kerékpárút nélkül is. A kerékpárút a mazsolák luxusa.
Akitlosz
2017. szeptember 25. 19:30
Lesz mire ellopni a közpénzt. Ugyan mi kerül egy kilométernyi kerékpárútban 80-100 millió forintba? Ahol meg kerékpárút ott sincsenek használatban, csak feleslegesen lassítják a normális út forgalmát, mert ahol kereszteződés van a normális út és a kerékpárút között ott sebességkorlátozás is van, azaz a semmiért kell állandóan lassítani aztán gyorsítani, mert kerékpárossal találkozásra minimális az esély. Kb. annyi, mint szarvassal találkozni az úton. A kerékpáros turizmus nem valami kimondott tömegigény. Hány ember fog Budapest és a Balaton között kerékpárral közlekedni?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!