Így tüntettek hétfőn a taxisok az Uber ellen

2016. január 19. 08:04

Mintegy száz taxis tüntet hétfő reggel óta az Uber nevű alkalmazás ellen az Erzsébet tér mellett, az Andrássy út és a Bajcsy Zsilinszky út kereszteződésében.

2016. január 19. 08:04

Hétfő reggel óta tüntetnek a taxisok: azt követelik, hogy kapcsolják le az Uber alkalmazást, vagy intézkedjenek mások az érdekükben. A forgalomlassító tüntetés kedden is folytatódik. Az ATV videója.

Összesen 30 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
trespass
2016. január 19. 20:39
https://goo.gl/sXcU5o
írmag
2016. január 19. 18:43
Minden egyéb részletet mellőzve: kivel is volt szolidáris bármilyen ügyben, a most is törvénytelenül utakat lezáró, más közlekedését szándékosan akadályozó taxis társadalom az elmúlt 25 évben? Milyen alapon kérik mások megértő támogatását? A megérdemelt büntetésük nem maradhat el.
választópolgár
2016. január 19. 10:33
A taxisok felére nincs szükség de a kb ugyanakkora népességű labanc fővárosban fele annyian taxiznak. Kapjanak már fejükhöz a taxisok, legalább a felüknek el kéne menni hasznos munkát végezni, akkor a többi taxis megélne és pont annyi amennyire szükség van. Az uber meg... az egyszerű magyar állampolgártól el akarnak venni minden lehetőséget amivel kicsit ki tudná egészíteni a rabszolgamunkával megkeresett eu átlag majdnem legkevesebb fizetését. Annak idején a telekocsit is meg akarták adóztatni, aztán a felháborodás miatt letettek róla. Kormány viktor és rokonai haverjai nyíltan milliárdokat zsebre tehetnek a közösből, az átlag állampolgárt meg szarrá adóztatják és nem hagyják élni, egy kis keresetkiegészítés miatt.
Secnir
2016. január 19. 10:32
kezdjük hosszú leszek, figyelmeztetek mindenkit. szóval. egyrészt megértek mindenkit, übereseket, taxisokat, államot, másrészt nem értem ezeket a csoportolásukat, sem követeléseiket, "jogaikat". nem értem a taxisokat, mivel ők harcoltak ki egy rendeletet két éve, amit most nem akarnak betartani. nem értem a taxisokat, hogy próbálnak meg megakadályozni egy olyan szoftver használatát, ami free, bárki letöltheti. ostobaság részükről azt gondolni, hogy ezt bárki megtilthatja. az érveik szintúgy ostobaságok, hiszen például az, hogy az uberesek autói nincsenek sárgára festve/lematricázva, az csak a fővárosi taxikra vonatkozik, vidékiekre nem. panaszkodhatnak a taxaméter hiányára - lássuk be, amikor ugyanazon a távon ugyanaz a taxis órája három esetből háromszor mást mutat, vagy csak egyszerűen lekapcsolja - de a szabad jelzés is eltűnik a lámpáról, ott ez nem lehet érv. továbbá azt sem értem, hogy miért csak a budapesti taxisok lázadoznak, a debreceni, pécsi, szegedi taxisok miért nem? az ok egyszerű: olcsóbbak. többet kínálnak. kulturáltabb. meg kell nézni egy miskolci taxistársaság weboldalát. nem értem az ubereseket, akik a jogi kiskapukkal próbálnak piacot szerezni. nagyon világosan leírja a törvény, mit lehet, és mit nem. megértem, hogy próbálnak nyitni a XXI. század irányába, de ha már egyszer megbaszták őket mondjuk azért, mert nem adnak számlát, akkor ne folytassák a tevékenységüket. nem értem az államot/fővárost. van a szabad piac, és van a piaci verseny. az államnak minimálisan szabad csak beavatkoznia a versenybe. amit 2013-ban csináltak, az egy egyszeri, durva beavatkozás volt, haverok helyzetbe hozása - illetve a másik oldalról a szakma megtisztítása. az utóbbi, mint látjuk a nyilatkozó taxisokat, nem sikerült 100%-ban. nem értem őket, mert még a látszatja sincs meg, hogy normalizálni akarnák a helyzetet. nem értem, hogy a jelenlegi állapot fenntartása miért jó nekik? megértem az utasközönséget, hogy az ubert választják. olcsóbb. pont. ha akad egy bunkó taxis, kulturálatlan, vagy nem azon az útvonalon visz, lepontozod, többszöri visszaesés esetén az uber kivágja a hálózatból. nem kell kp-val fizetniük, tiszta XXI. század. dohányzó uberest akarsz? akkor olyat rendelsz. németül beszélő sofőr kell? két gyereket akarsz elcipelni babaüléssel? akkor olyat. próbáld meg taxival. megértem a taxisokat, mivel az ő, kényelmesen kialakított kis placcukra betört valaki, és ezzel felbolygatta a megszokott életüket. viszont ennek az elintézési módja nem a düh és az azonnali blokád. véleményem szerint a megoldás a NAV/NGM kezében van. legalizálja az ubert. nem ad számlát? semmi baj. a tranzakciók ugyanis -elvileg- az uber hungary rendszerén keresztül futnak. kössék be a NAV-ba, és direktben vonjanak le mondjuk 10%-ot a NAV-nak. ennyi, nem kell számla. az uber már a leadózott összeget ossza szét maga és a taxis között. onnantól kezdve nem érdekel, hogy hová viszi a jó magyar kemény valutaforintokat. az NGM írja elő azt, hogy az uber-es sofőr legyen büntetlen előéletű (mint ahogy az elő van írva az ubernél), legyen az autó ax 10 éves (mint ahogyan az elő van írva az ubernél) és évente kelljen vizsgáztatnia. emellett tegye lehetővé, hogy a taxistársaságoknál dolgozó magántaxisok is lehessenek uber sofőrök (ha akarnak és megfelelnek a feltételeknek), plusz a taxistársaságok évente változtathassák a piac igényeinek megfelelően a tarifájukat. taxamétert meg dobják ki, és használjanak GPS-alapú (államilag jóváhagyott) szoftvereket mérésre. halló-halló, ez itt európa! ennyi. jól jár az állam, jól járnak a taxisok, jól járnak az uberesek. viszlát probléma.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!