Jön a Lex-RTL Klub: végül ezt is mi fizetjük

2014. június 06. 16:59

Az eddigi módszereket,a melyeket eddig a külföldi vállalatok, vagy a politikai ellenfelek ellen vetettek be, nem riadnak meg a saját gazdasági hátországuk megregulázására is felhasználni.

2014. június 06. 16:59
Ténytár

„Fizessenek csak, hiszen bőven van miből – hallhatjuk a többség válaszát, ahogy azt már megszokhattuk a különadóval sújtott bankszektor esetében is. Azonban az a helyzet, hogy a bankadónál megszokott módon végül többé-kevésbé a reklámadót is a fogyasztók fizetik majd meg, hiszen az közvetlenül, azonnali hatással van a termékek és szolgáltatások árára. Példának okáért egy egységes, 10 százalékos reklámadó a hirdetési szokások megváltozása nyomán végül átlagosan 0,5 százalékkal növeli a fogyasztói árakat, derül ki a 2000-es évek osztrák reklámadójának hatásait vizsgáló tanulmány szerint. És ez csak az egyik probléma a tervezettel. 

A reklámipar országosan közel 13 000 főt foglalkoztat közvetlenül, közvetetten ez a szám az ötvenezret súrolja. Az adónem bevezetése nyilvánvalóan zsugorítaná a reklámpiacot, ezzel pedig munkahelyeket szüntetne meg. A reklámpiac ráadásul nem önállóan létezik: a médiaipar nagy része a reklámokból él, a digitális médiaszolgáltatók a bevételeik 95 százalékát fedezik reklámokból. A reklám egyébként nem csupán szükséges rossz, hiszen a piaci verseny egyik legfontosabb eszköze, amelyben az eladó és a fogyasztó közötti kapcsolat elsődlegesen kialakul. Reklám nélkül nem tudnánk, hol mennyiért kaphatnánk meg az áhított portékát, lehetetlen lenne az új termékeket megismertetni a fogyasztókkal. (...)

Bár az RTL Klub a médiaadó legnagyobb elszenvedője, mégis az általában feltétlen hűséggel a kormány mellett kiálló, jobboldali kötődésű média is kiásta a csatabárdot. Nem véletlen, hogy a Fidesz médiabirodalma a Hír TV, Magyar Nemzet, Heti Válasz és a hozzá köthető TV2 is a sajtószabadság elleni lépésnek értelmezi az új adót, amely bár csekélyebb mértékben, de őket is sújtja. Rogán Antal tegnapi nyilatkozata a bojkottról pont ezért talán nem is a média egészének, mint inkább a saját gazdasági hátországának szólt.”

Összesen 35 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
individualista
2014. október 11. 11:42
"a reklámadót is a fogyasztók fizetik majd meg" Ez biztos. A bankok is áthárították a bankadót az ügyfelekre. Sőt annál többet, hogy ha már ilyen magas labdát kaptak a kormánytól, akkor keressenek is rajta, nem is keveset.
várúr
2014. június 14. 00:18
Európában mindenütt van reklámadó (mit tesz Isten, Ausztriában is). A sarc félmilliárdos bevétel után egy (l) százalék. Meg kell a szívnek szakadni. Kevesebb pénz lesz Majka, fekete Pákó, stb. celebekre, műsornak álcázott gagyira, VV akárkire. A Retek klub eddig is őskori vagy C kategóriás filmeket, érdektelen suszter sorozatokat (egy kaptafa) adott. A szabadságharc kimerült egy tizenöt (15) perces adásszünetben (többet nem nyeltek volna le a reklámozók). Média segédmunkásaink a pénzükért visongnak, ami érthető, de röhej, ha háborúnak álcázzák. A csatornák, hírportálok ölik egymást, de ez legyen az ő bajuk.
paraklétosz
2014. június 14. 00:00
"a fogyasztók fizetik" - ha fogyasztanak, RTL-t stb. nézni nem létszükséglet. "...főt foglalkoztat" - ilyen alapon az összes adónemet meg kellene szüntetni, mert az összesnek van ráhatása a foglalkoztatásra. "piaci verseny egyik legfontosabb eszköze" - a piacszerző háború fegyvere: tömegmanipulátor.
atila68
2014. június 12. 10:28
Lex-RTL. Legközelebb mit fognak kitalálni? Miért kell minden elbukott választás után nekiállni hisztizni. Rendre olvasom, hallom, hogy ez a 9 milliárd nem tétel. Akkor, problem? Semmi. Kiásta a csatabárdot... meg a rossebet! Majd elmúlik ez is mint a másnaposság.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!