Megfelelő az Alstom-metrókocsik fékrendszere

2011. február 14. 17:33

Az Alstom egy független francia vasúti vizsgálószervezettel hitelesíttette a szerelvények fékrendszerét. Az eredmények szerint az bizonyítottan megfelel az uniós és nemzetközi szabványoknak.

2011. február 14. 17:33

A budapesti 2-es és 4-es metró szerelvényeit gyártó Alstom hitelesíttette a 2-es metróvonalra szánt Metropolis szerelvények fékrendszerét. Az Alstom közleménye szerint a rendszert egy független francia vasúti vizsgálószervezettel, a Certiferrel vizsgáltatta be. Az eredmények szerint a Metropolis fékrendszere bizonyítottan megfelel az uniós és nemzetközi szabványoknak is.

Hétfő délelőtt a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) és az Alstom között per kezdődött volna a típusengedélyek kiadását elutasító határozat ellen, de a két fél közösen úgy döntött, hogy szüneteltessék az eljárást. A francia gyártó ugyanis az ügy minél hamarabbi, tárgyalásos úton történő megoldása mellett elkötelezett.

Az NKH tavaly október 18-án utasította el a szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mintha a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna őket. Október 20-án fel is bontották a metrókocsik gyártására és leszállítására vonatkozó szerződést.

Összesen 45 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sky.net
2011. február 15. 13:02
pl ... dehát gábor felveszitek a zsét , mi meg vigyük el a balhét ? és meséljünk az adófizetőknek ? mégis ezt hogy képzelitek ? akkor inkább osztozzunk ... a piacon szokásos mentalitás szerint az igazságból, a jogállami akciókból abból nem lehet ám megélni ...abból nem lesz se nyaraló se audi ha a demszkyt-vagy akárkit- bevarrjuk ... nem, bizony ... nahát akkor neked mennyit ér , nekem mennyit ér ...és akkor jön a szokásos mutyi
sky.net
2011. február 15. 12:38
""Három kör fék Egy nappal később menetben a három fékrendszer működését ellenőrizték. A magyar Országos Vasúti Szabályzat (OVSZ) előírásai szerint egy metró kocsinak három, egymástól függetlenül működtethető fékrendszerrel kell rendelkeznie, ebből kettő számára a fokozatmentes működtethetőség az előírás, a harmadik gyakorlatilag a vészfék. Az Alstom vagonokon az első kettőt egy szoftver irányítja, így ez a magyar jogszabályok szerint nem is tekinthető két önálló fékrendszernek, emiatt, mint az a BKV honlapján is olvasható, a francia cég derogációt kért az NKH-tól az OVSZ idevágó előírásaira. A kérelem elbírálása folyamatban van. Információink szerint amikor a tesztek során váratlan áramszünetet modelleztek, mindkét fékrendszer leállt, a vagont csak a vészfékkel lehetett megállítani."""
Honfi-fi
2011. február 15. 08:05
Egyébként független albán metró szakértők, megállapították, hogy nincs szükség üzemi fékekre a metró kocsikon. Elég egy vasmacskát kidobni, minden megálló előtt.
Akitlosz
2011. február 15. 03:54
Érdekes, gépjárműgyártók zokszó nélkül megértették, hogy ha Magyarországon akarnak autót eladni, akkor tartalék izzókészletet is KELL belerakniuk az autójukba, mert itt az a szabály, bármennyire is nem értenének egyet vele. Nem vitatkoznak, nem pereskednek, hanem a minden magyar előírásnak IS megfelelő autókat gyártanak és adnak el itt, és pénzt keresnek. Alstom csak pénzt akar keresni, de úgy, hogy közben nem akar a megrendelő elvárásainak megfelelni. Ki volt az a ... aki ettől a cégtől rendelt metrókocsikat Budapestre?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!