Magyarország EU-elnöksége alatt csaknem kétszáz „lakossági és kulturális jellegű, a nagyobb nyilvánosságot megszólító” kísérőrendezvényt szerveznek itthon, illetve nagyobb részt több nyugat-európai nagyvárosban - tájékoztatott a KIM. A politikai célok mellett szeretnék a rendezvényekkel közelebb hozni az uniót a magyar, Magyarországot pedig az európai polgárokhoz - hangsúlyozták. A minisztérium kormányzati kommunikációs államtitkársága kiemelte, 2011 az önkéntesség európai éve az unióban.
Fontos célcsoportként említették a fiatalokat, illetve azt ígérték, az elnökség honlapján minden eddiginél több teret fognak kapni a kulturális tartalmak. „A kormány olyan szakmai partnert keres céljainak megvalósításához, amely képes a legjobb minőségű szolgáltatást nyújtva elvégezni az elnökséggel kapcsolatos lakossági és kulturális kommunikáció médiatervezési, médiavásárlási, továbbá kreatív tervezési és gyártási feladatait” - közölték.