Javaslat felsőoktatási reformra

2012. december 18. 16:21

Fontos letisztázni, hogy mi is a célja a felsőoktatásnak.

2012. december 18. 16:21
Reformista Pista
Reformjavaslatok

„Fontos letisztázni, hogy mi is a célja a felsőoktatásnak. Adott összegből a lehető legjobb minőségű, és használható képzést biztosítani az arra valóban érdemeseknek, ami a gazdaságban valóban hasznosítható, vagy pedig a különböző egyéb érdekek kiszolgálása, kezdve a baráti, ám hasznosítható tudást nem oktató munkatársak stabil megélhetésétől, folytatva azzal, hogy lassan minden közepes méretű városnak legyen felsőoktatási intézménye, és befejezve azzal, hogy segítsünk megvalósítani a diákok - tisztelendő, ám a piacon értéktelen - hóbortjait (kommédia láz)?

Ha elfogadjuk az elsőt, tehát, hogy az oktatás feladata a versenyképes, jövedelemre váltható tudás megszerzésének segítése, máris jön a következő probléma: ki tudja megmondani, hogy mi is ez a tudás pontosan, továbbá, hogy ki képes azt nyújtani, és kiknek? Megtudja mondani az a politikus, aki talán soha nem dolgozott a Parlamenten kívül, nem vezetett semmilyen gazdasági szervezetet, továbbá, ahogy már említve volt, magánmotivációk által vezérelt? Lehet csinálni mindenféle konzultációkat kamarákkal, meg kreált bizottságokkal, de pontos képet sosem kapunk ebből.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Thor911
2012. december 18. 22:19
A cikk b.romság és süt róla a tudatlanság, hozzá nem értés!!! A világban rengeteg jól működő rendszer van amit csak le kéne másolni és pontosan tudjuk hogy sikeresen működik!! És ezek nagy része pont hogy tandíjmentességen alapul! De a lényeg hogy igenis pontosan mérhető hogy milyen egy jó felsőoktatási rendszer! Aki nem tudja azt meg nem értem mit tesz úgy mintha javaslatot tenne????? Nem mellesleg ha egy oktatási rendszert pár aktakukac változtat meg egy íróasztal mögül és nincs egyeztetés akkor az GARANTÁLHATÓAN rossz lesz!!! Mindenhol a konzultáció és a kreatív ötletelés, a más országok sikereinek ellesése hozta meg az előrelépést! A diktatórikus döntések soha, sehol!! csak kárt okoztak!
Grüezi
2012. december 18. 21:21
A cikkhez kapcsolódva, tehát először kell rendes emberanyag, amivel helyrebillenthető a reál/humán egyensúly a minőségi inputban (kell skandinavisztikus, de nem évi 400, hanem max 40). Másrészt kell a megfelelő színvonal, ehhez ki kell jelölni a feladatokat, a kellő erőforrásokat és megszűntetni a fejpénzrendszert, ami mennyiségre kényszerít. A mai kapacitások mellett egy intézmény nem tud egyszerre színvonalas oktatást nyújtani széles tömegeknek s emellett világszínvonalú kutatómunkát végezni, főleg nem költségesebb szakokon (ebben az informatika is benne van). Emellett túl sok kis intézmény szívja az állam csecsét, saját adminisztrációval, csókosokkal, zéró színvonallal. Bokrosnak ebben az egyben igaza volt, különösen a főiskolák terén kéne rendetvágni, vagy legalább eldönteni, hogy egy intézmény állami v magán (nem magánintézmény állami helyekkel)
Grüezi
2012. december 18. 20:49
Az igazi reformot a tanárképzéssel/fizetéssel kéne kezdeni, akár tantárgyanként diferenciálva (informatika, földrajz, fizika, kémia, biológia és matematika), hogy a jó tanárok inspirálást adjanak a diákoknak. Humánszakos diplomával a titkárnő, kasszás, ku**a mellett kb az egyetlen út a tanári állás, válogathatnak a jobbnál jobb tanárok között. Addig a reáltárgyakhoz lasszóval kell fogni a jó tanárt (kivétel talán a biológia, mert oda sokan úgy mennek, hogy lecsúsztak az orvosiról).
saddlenode
2012. december 18. 19:37
a TGM cikkre nem lehet ramenni, rossz a link: http://mandiner.hu/cikk/A%20modern%20b%C3%A9rmunk%C3%A1ban%20nincs%20semmi%20alkot%C3%B3,%20semmi%20j%C3%B3
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!