Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
A szépen fejlődő magyar modellt ajánlanám. Ez munkára és nem újraelosztásra épít. Erős államra és nem fogoly államra épül.
„A fejlett világban az egészség csak 20 százalékban függ az egészségügytől, másik 20 százalékban a genetikai adottságoktól, miközben az, hogy milyen állapotban és meddig élünk, 60 százalékban attól függ, milyen tudást szereztünk, van-e munkánk, rendelkezünk-e saját otthonnal, van-e családunk és gyermekünk, tartozunk-e közösségekhez. A fejlődő világban ehhez jön még az ivóvíz, éhezés, távolság, de a társadalmi körülmények ott is erősebben meghatározzák az egészséget, mint az egészségügy. A társadalmi egyenlőtlenségek döntően befolyásolják a nemzet egészségi szintjét, mert nagy különbségek mellett sok a szegény ember, nagy társadalmi távolságot érezve sok a lelki beteg, ami fizikai betegséghez vezet. A tartós betegség munkaképtelenséghez és a közösségi kötelékek elvesztéséhez vezet, s a kör bezárul. A fejlett európai jóléti államok mindezt magas adókkal és nagy szociális újraelosztással kezelték. A válságig sikerrel, ám 2008 után ez már nem lehetséges: a jóléti államok eladósodtak, magas deficittel és magas jövedelmi adókkal sebezhetők, a pénzpiacok állandó támadása alatt állnak. Az angolszász államok - az Egyesült Államok és Nagy-Britannia - alacsony jövedelmi adókra, szűk újraelosztásra és erős üzleti lobbizásra épülő neoliberális modellje sem járható, mert ez is magas államadóssághoz vezetett: ez is zsákutca.
A szépen fejlődő magyar modellt ajánlanám. Ez munkára és nem újraelosztásra épít. Erős államra és nem fogoly államra épül. Csökkenti a munkát terhelő adókat, de növeli a forgalmi adókat, ezért tartósan csökken a deficit és az államadósság.
Ez egy válság utáni és válságálló modell.”