Tizenegy személyt tartóztattak le az újvidéki tragédia kapcsán
Az újvidéki vasútállomás előtetője 2024. november 1-jén omlott össze, 15 ember vesztette életét
Az Amazon sofőrje egy orvostanhallgatót nyomorított meg egész életére, és a cég még csak kártérítést sem hajlandó fizetni.
Ans Rana orvostanhallgató márciusban bátyjával és édesapjával a család Teslájával utaztak, amikor a 75-ös autópálya szélén megpillantottak egy lerobbant autót. Rana bátyja meg szeretett volna állni segítséget nyújtani, a mögöttük haladó Amazonos furgon sofőrjének viszont nagy valószínűséggel ez elkerülte a figyelmét. A hatalmas ütközés következtében a furgon kiszorította a Teslát az autópálya bal oldali sávjába, ahol a jármű egy Toyota Corollával ütközve a korlátnak csapódott. Rana ügyvédei szerint a furgon sofőrje 22 km/h-val ment gyorsabban a megengedettnél.
Rana a balesetben életveszélyesen megsérült, a gerincét ért traumát több hónapos rehabilitáció követte, ennek ellenére a karjai és a lábai használhatatlanok maradtak.
„Elvesztettem a lábaimat, ezt a legrosszabb ellenségemnek sem kívánnám”
– fakadt ki Rana a Bloombergnek.
Rana beperelte az Amazont, állítása szerint a cég felelős a sofőrök tetteiért, mivel a furgonokba épített kamerákkal és különböző érzékelőkkel folyamatosan megfigyelhetőek. „Ellenőrzik a sebességet, a fékezést, a gyorsítást, a kanyarodást, a biztonsági öv használatát, a telefonhívásokat, az SMS-ezést, a furgonba épített kamerákat, amelyek mesterséges intelligenciát használnak az ásítás észlelésére, és még sok mást” – áll a perben, hogy mennyi mindent figyelnek az Amazon algoritmusai. Rana azzal is vádolja az Amazont, hogy
Az Amazon azzal védekezik, hogy a sofőr valójában nem neki dolgozott, hanem a Harper Logistics LLC-nek.
Az algoritmusok kulcsszerepére összpontosítva Rana ügyvédje, Scott Harrison azt szeretné bizonyítani, hogy az Amazon irányít mindent, kezdve attól, hogy a sofőröknek hány csomagot kell kézbesíteniük, egészen addig, hogy megtartják-e őket vagy elbocsátják. Annak bizonyítása, hogy az Amazon nem csupán a Harper Logistics ügyfele, hanem távolról irányítja is azt, kritikus fontosságú abban, hogy az e-kereskedelmi óriásvállalatot felelősségre lehessen vonni Rana orvosi számláiért és élethosszig tartó jövedelemcsökkenéséért.
Rana – az Amazon mellett – pert indított a Harper Logistics, Bryan Williams sofőr és a vállalat biztosítótársasága, az Old Republic Insurance ellen is. Az arstechnica blog szerint Rana orvosi költségei mára már olyan magasra rúgnak, hogy hiába a per, az Amazon kivételével egyik cég sem tudná kifizetni a kártérítést. Williams, a balesetben résztvevő sofőr tizenöt dollárt keres óránként,
Maria Boschetti, az Amazon szóvivője a Bloombergnek azzal védekezett, hogy a vállalat „elkötelezett a sofőrök és a közösségek biztonsága iránt”. Boschetti azt is hozzátette, hogy az Amazon együttműködik a kézbesítő vállalkozókkal azért, hogy „reális elvárásokat fogalmazzanak meg annak érdekében, hogy ne helyezzenek túl nagy nyomást az alkalmazottakra”. A szóvivő azt is kijelentette, hogy 2021 első kilenc hónapjában az egy mérföldre jutó incidensek száma csökkent az előző évhez képest.
Fotó: MTI szerkesztett