Az Orbán-kormány kilenc éve szisztematikusan rombolja a közoktatás színvonalát

2019. november 22. 15:30

Magyar Liberális Párt
MTI-OS
Orbánék érdeke, hogy a való életben kiigazodni nem tudó fiatal felnőtteket neveljen a közoktatás.

„Ma van a magyar közoktatás napja, de sok ünnepelni valónk sajnos nincs. Az Orbán-kormány az elmúlt 9 évben szisztematikusan és szándékosan rombolta a közoktatás színvonalát. Orbán Viktor és kormányának érdekében nem az áll, hogy önállóan gondolkodó, jó problémamegoldó, a saját tehetségüket kibontakoztató diákok kerüljenek ki az iskolapadból, épp ellenkezőleg: hogy tárgyi tudással rendelkező, de a való életben kiigazodni nem tudó fiatal felnőtteket neveljen a közoktatás.

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a tankötelezettséget leszállították 16 évre, elengedve azoknak a hátrányos helyzetű, szegény sorsú fiataloknak a kezét, akiknek a legnagyobb szükségük lenne a segítségnyújtásra. Hogy nem becsülik meg a pedagógusokat, korlátozni próbálják a tanárok szabadságát. Nem hagyják, hogy a körülményekhez és az adottságokhoz igazíthassák a tananyagot, a tanítási módszereket, nem hagyják, hogy a legjobb tudásuk szerint végezhessék a munkájukat, a hivatásukat.

A magyar közoktatás napján arra hívjuk fel a figyelmet, hogy a diákoknak nem kizárólag tárgyi tudásra, hanem XXI. századi, minőségi oktatásra van szüksége, a pedagógusoknak pedig a kormány támogatására ahhoz, hogy ezt a korszerű, életre nevelő tudást átadhassák a tanulóknak. A magyar közoktatás napján kiállunk a magyar diákokért, a magyar pedagógusokért és a magyar közoktatás függetlenségéért, szabadságáért és fejlődéséért!”

Összesen 81 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"...a pedagógusoknak pedig a kormány támogatására ahhoz, hogy ezt a korszerű, életre nevelő tudást átadhassák a tanulóknak. "
Megvan a pedagógusoknak a "korszerű, életre nevelő tudása"?
A Fidesz nem engedi átadni?

Csak annyit, hogy a való életben kiigazodjunk? Talán alakítani is tudjuk.

A MAGYAR LIBERÁLIS PÁRTarról mesél, hogy padlón van a közoktatás,

miközben elismeri a magyar kormány oktatáspolitikai törekvéseit a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) legújabb oktatási jelentése. Az Education at a Glance kiadvány.

Míg az évtized elején a hallgatók öt százaléka, ma már minden tizedik fiatal külföldi a hazai egyetemeken és főiskolákon, ez pedig az OECD-országok között mért legnagyobb mértékű bővülés. Kiderült az is, hogy tízéves távlatban jelentősen növekedett Magyarországon a felsőoktatási végzettséggel rendelkezők aránya a 25–34 éves korosztályban.
– A nők körében 28-ról 37 százalékra, a férfiaknál pedig 20-ról 25 százalékra változott a diplomaszerzők aránya.
a jelentés elismeri a kisgyermekkori nevelés terén tett kormányzati lépéseket. – Mint kiderült, a hároméves korosztályban 99 százalékos a bölcsődei és óvodai lefedettség, vagyis a korosztályból szinte mindenki részt vesz a köznevelésben. Ez 20 százalékkal magasabb az OECD-átlagnál – ismertette.
Hasonlóan kedvező a hazai tanár-diák arány is: itthon az óvodákban 12 gyermek jut a egy pedagógusra, ezzel szemben az uniós átlag 15, az OECD-átlag pedig 16 gyerek pedagógusonként. Az általános iskolákban 11 gyerek jut egy tanárra, ami szintén sokkal kedvezőbb a 15 fős OECD-átlagnál.
a magyar pedagógusok éves óraterhelése 648 óra, ami alacsonyabb a 783 órás OECD-átlagnál, de ebben szerepet játszik az is, hogy nálunk hosszabb a nyári szünet.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés