Igazi dalos pacsirta lett Magyar Péter a kamerák kereszttüzében (VIDEÓ)
Aztán hátat fordított és elsétált.
85 matróz és 4 tiszt kényszerült a hullámsír örök rabságába.
Pontosan 102 éve annak, hogy elsüllyedt a legnagyobb magyar gyártású csatahajó, a Szent István. 1918. június 10.-én történt a katasztrófa. Az SMS Szent István az Osztrák–Magyar Monarchia haditengerészetének Tegetthoff-osztályú csatahajója volt, amelyet Szent Istvánról, az első magyar királyról neveztek el. A Szent Istvánt a Ganz-Danubius Fiumében lévő hajógyárában építették. 1915-ben állították hadrendbe, első és egyben utolsó harci bevetésére 1918. június 9-én éjjel futott ki egy kötelék tagjaként azzal a céllal, hogy feltörjék az Otrantói-szorosban lévő tengerzárat. Az olasz Luigi Rizzo korvettkapitány vezette torpedónaszád megtámadja a csatahajót és 500 méterről kilőtte. A hajó közel háromórás küzdelmet folytatott a testébe betörő-beszivárgó vízzel, mely egyre több kazánt tett használhatatlanná, ami miatt a szivattyúk sem üzemelhettek már. Végül a kazántermek közötti válaszfalak átszakadása után a hajó átfordult és reggel elsüllyedt.
Köszönhetően a gyorsan érkező segítségnek és annak, hogy az Császári és Királyi Haditengerészetnél követelmény volt, hogy a tengerészek tudjanak úszni, a hajó 1087 főnyi legénységéből sokan megmenekültek, de 85 matróz és 4 tiszt a hullámsír örök rabságába kényszerült. A Szent István egyike annak a kevés hajónak, melyeknek elsüllyesztését filmre vették. A Szent István csatahajó roncsa az iszapba fúródva a Premuda-szigettől 9 mérföldnyire, délre 66 méter mélyen nyugszik. A Szent István csatahajó réz névtáblája és más maradványok a pólai múzeumban láthatók.
(Forrás: Vitézek a hazáért Facebook-csoport)