„Mit akar Orbán Viktortól? Nevetségessé akarja tenni magát?” – Schmidt Mária kőkemény kritikát fogalmazott meg Magyar Péterről! (VIDEÓ)
A Terror Háza Múzeum főigazgatója szerint soha nem fog létrejönni egy Orbán Viktor–Magyar Péter-vita.
Az MSZP szerint a Fidesz által tervezett reklámadó valójában némasági adó, de Orbán Viktor nem nyerheti meg ezt a háborút, mert az emberek véleményének szabad kinyilvánítása ellen még senki nem tudott győzni.
Az MSZP szerint a miniszterelnök nem nyerheti meg a reklámadó kivetésével indított háborút. A párt ezzel L. Simon László országgyűlési képviselő által hétfőn beterjesztett javaslatra reagált, ami különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját: félmilliárd forintig 0 százalékos az adó, a 20 milliárd forintot meghaladók bevételeké azonban már 40 százalékos. L. Simon László kedden ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy a közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe.
Az MSZP közölte, Orbán Viktor azért nem nyerheti meg a reklámadó kivetésével indított háborút, „mert az emberek véleményének szabad kinyilvánítása ellen még senki sem tudott győzni”. A párt kiáll mindazon médiumok, közösségi oldalak mellett, amelyeket a Fidesz „politikai okokból, horribilis összegű reklámadó kiszabásával el akar némítani” – írták. Hozzátették: a Fidesz azért találta ki a reklámadót, hogy gazdaságilag felszámolja a független, szabad sajtót, és minden olyan közösségi felületet, amely a véleménynyilvánítás terepe lehet. „Ezért ez valójában nem is reklámadó, hanem némasági adó. Orbán Viktor és barátai azért találták ki, hogy Magyarországon senkinek ne jusson eszébe pénzt fektetni a független, szabad sajtóba” – fogalmaztak.
Álláspontjuk szerint a sajtó elnémításának szándékát erősíti az Origo főszerkesztőjének „kirúgatása” is. Sáling Gergőnek azért kellett távoznia, mert a portál kényelmetlen kérdéseket tett fel Lázár János milliós hotelszámláival kapcsolatban – írták.
L. Simon László kedd reggel a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában arról is beszélt, hogy a jelentős reklámbevételhez jut a Facebook, a Youtube és a Google, és ezek után sem áfa, sem társasági nyereségadó nem gazdagítja a magyar államkasszát - hangsúlyozta L. Simon László, hozzátéve: az online szerencsejáték problémánál látták azt, hogy ez a kérdés kezelhető.