Vihar zúdul az országra, már a figyelmeztetést is kiadták (Videó)
Estére 22 és 29 fok közé csökken a hőmérséklet.
Rövidülő hivatali ügyintézési határidők, egységes nyitva tartás, online ügyfélszolgálatok, egyszerű azonosíthatóság, akadályoktól mentes ügyintézés – egyebek mellett ezt szolgálja az Államreform Operatív Program, amelynek részeként lezárult az elektronikus ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezet felülvizsgálata.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) sajtóosztálya kedden arról tájékoztatta az MTI-t, hogy az alapozó projekt célja a közigazgatási szabályozási háttér alkalmassá tétele az információtechnológia által nyújtott lehetőségek kihasználására. Az új, módosított jogszabályi környezet lehetővé teszi a határidők csökkentését és a kényelmes, gyors hivatali ügyintézést.
A lakossági ügyfelek és a gazdasági társaságok hatékonyabban intézhetik hivatalos ügyeiket, mivel a projekt megvalósítása lehetővé teszi az adatok összevonhatóságát, könnyebb elérhetőségét vagy a telefonos ügyintézés lehetőségét, az egyes hivatalok közötti átjárhatóságot. Mindeközben szigorú szabályok rögzítik a nyilvános adatok megismerhetőségét, a személyes, illetve védett adatok védelmét – közölték. Olyan ajánlásokat fogalmazott meg a szakmai grémium, amelyeket az Elektronikus Ügyintézési Felügyelet ad ki, és amelyek tartalmazzák a legjobb gyakorlati tapasztalatokat és a technológia éppen aktuális állásának megfelelő trendeket.
A projekt eredményeképpen korszerű e-hivatalokban lehet intézni a mindennapi ügyeket. A programot az Új Széchenyi Terv keretén belül, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával, mintegy 200 millió forintos támogatási keretösszegből valósították meg. Egy, a kormány honlapján közzétett szerződés értelmében a tárca 23,3 millió forint plusz áfa összegben állapodott meg a Hunguard Számítástechnikai-, informatikai kutató-fejlesztő és általános szolgáltató Kft.-vel a közigazgatási hatósági eljárásról szóló törvény elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó végrehajtási rendeleteihez szolgáló útmutatók készítésére.