„Alföldi Róbert, a nagy művész közepes interjút adott a HVG-nek. Mert kérték, ő pedig jószívű ember hírében áll, úgyhogy ha kérik, akkor ad. Az interjú apropóját, ahogy azt az ellenzéki művészek esetében már megszokhattuk, egy új produktum elkészülte adta, azt kell ilyenkor promotálni. A jó balliberális sajtó pedig segít a nagy balliberális művészen, a nagy balliberális művész pedig tudja a dolgát, erős mondatokkal üzeni meg a diktatúrának, hogy diktatúrának tartja meg hogy nem fél. Illetve fél, de csak egy egészen picit, pont annyira, mint ahogy egy egészséges lelkületű demokrata szokott egy diktatúrában.
Persze ismer olyan embereket, akik már meg sem mernek szólalni, két sör felett egy szobaszínházban, állami pénzből megvalósult, zajos sikert arató bemutató utáni premierbulin is csak suttogva merészelik szidni a rendszert, és vannak, akik már gondolni sem merészelnek semmi rosszat Orbánról. Mert rettegnek. Félnek, hogy elvesztik a munkájukat, a biztos egzisztenciájukat. Na, ők képviselik a többséget, rengetegen vannak, szinte már csak ilyen megfélemlítettek élnek ebben a rettenetes országban, na de ő akkora művész, olyan bátor és olyan tehetséges, olyan hatalmas és minőségi életmű ragyogja be fölötte az égboltot, hogy neki már nem kell a félelemmel foglalkoznia.
Csak remekműveket alkotnia. Már ahol még engedik dolgozni. Sok színház ugyanis fél meghívni, nehogy elvegyék az intézmény támogatását. És véletlenül sem azért, mert tíz éve csak önmagát ismétli, rosszak és közhelyesek a rendezései, és minősíthetetlenül bánik a szereplőivel. Szó sincs ilyesmiről.”