Igazi dalos pacsirta lett Magyar Péter a kamerák kereszttüzében (VIDEÓ)
Aztán hátat fordított és elsétált.
Egyszerű, már-már primitíven szájbarágó alkalmazásokkal szokhatjuk meg a virtuális valóságot.
Mindenki egyetért abban, hogy a virtuális valóság egyelőre nagyon kísérleti médium. A headsetekkel ugyan kialakultak a platformok, a VR közösségi oldala viszont teljesen szabad, lényegében szabályok és szabványok nélküli terep.
A Google Daydream Laboratóriuma a kísérletezések egyik legkreatívabb műhelye. Stefan Welker és Luca Prasso 2014 óta több mint 110 VR tech prototípust készített a jobb közösségi élmény jegyében a Google-nak. Avatárok, közös jelenlét és kevert média (valós személyek virtuális környezetben stb.) jelentik számukra az alapokat. Végtagok pontos megjelenítése fejlesztőknek és felhasználóknak egyaránt komoly probléma, hibás kidolgozás esetén a játékos kényelmetlenül érzi magát, lábmozgását nem tartja természetesnek, gyakrabban bukik orra stb. Az online zaklatás és negatív attitűd szintén gond. Aktív játékosközegből érkező userek még csak-csak elvannak vele, mások viszont először élik át, hogy valaki belép a személyes terükbe.
Welker és Prasso e problémák kezelésére fejlesztett egy sor rendkívül egyszerű több-résztvevős anyagot. A Dance Partyban például ketten táncolnak. Mivel a VR-ben nem vagyunk annyira gátlásosak, úgy táncolunk, mintha senki nem nézne – pedig bárki leskelődhet, belénk botolhat… A Shopping Together két játékosa ruhákkal, köztük kalapokkal és szemüvegekkel teli próbafülkében tölti idejét. A fejlesztők olyan apróságokra hívják fel a figyelmet, hogy ne tegyük ferdén partnerünk fejére a kalapot stb. A Pókerben új megoldást javasolnak fizikailag agresszív kártyások megfékezésére. A két gamert lebegő kutyafejek jelenítik meg.
VR mellett kevert valóság alkalmazásokat is tesztelnek. A Hokey Pokey fogmosásra készülő virtuális macskáját okostelefonnal irányítjuk a fizikai valóságból. Welker szerint az ilyen appok promótálják legjobban a VR-t.