Kiszivárgott, hogyan alakítaná át az Európai Bizottság a mezőgazdasági támogatásokat

Ezek tényleg mindent feldúlnak, hogy felépíthessék a Brüsszeli Birodalmat.

Antidiszkriminációs kampánya módosítására kényszerült az Európa Tanács a Franciaország erőteljes tiltakozása hatására. A kampány azóta visszavont egyik videója a muszlim fátyol, a hidzsáb viselését népszerűsítette, amivel a francia politikusok szerint sérti a lelkiismereti szabadság és a szekuláris állam alapelvét.
„A szépség a sokszínűségben rejlik, ahogyan a szabadság a hidzsáb viselésében” – szólt a 27 másodperces klip szlogenje. A videó a tolerancia fontosságát kellett volna hirdesse a strasbourgi székhelyű Európa tanács múlt héten indított antidiszkriminációs programjában. A videó visszavonását a szervezet csupán annyival kommentálta, hogy „ezeket a tweeteket visszavontuk, és megfontoljuk, hogyan lehetne jobban prezentálni a projektünket.”
A francia kormány részéről Sarah El Haïry ifjúsági és sportminiszter jelezte országa „rendkívül erőteljes rosszallását” a kampányvideó kapcsán. Gabriel Attal kormányszóvivő pedig úgy fogalmazott, hogy a kampány sérti a józan észt,
Ez a megközelítés „szembemegy a lelkiismereti szabadság alapelvével, amelyet Franciaország minden európai és nemzetközi fórumon képvisel” – fogalmazott.
Az iszlám fejkendő viselete élesen vitatott kérdésnek számít a francia közéletben – emlékeztet a Financial Times. Republikánusok, bal- és jobboldali feministák egyaránt a vallási hovatartozás jelét látják benne, és a viselése ezért sérti szerintük a szekuláris közélet és a nemi egyenlőség princípiumát.
Michel Barnier, a jobb-közép Republikánus Párt jelöltje a jövő áprilisban esedékes francia elnökválasztáson például igen élesen fogalmazott az ET kampánya kapcsán: „Azt kívánom azoknak, akik e szerencsétlen kampány hátterében állnak, hogy bárcsak megkérdezték volna előtte azokat a kabuli nőket is, akik éppen az iszlám fejkendő viselése ellen harcolnak.
Éric Zemmour, az elnökválasztás lehetséges aspiránsaként számon tartott konzervatív író és újságíró egyenesen a „szabadság ellenségének” nevezte az iszlámot, az ET kampányát pedig „szabadság ellenségének”, illetve
amit az európai adófizetők pénzéből finanszíroznak. Mindenképpen érdemes figyelni Zemmour kijelentéseire, mivel a legutóbbi felmérések szerint az esszéista 17-18 százalékos népszerűségnek örvend, amivel már maga mögé utasította Marine Le Pen-t, és megközelítette Macron elnököt, aki jelenleg 23-24 százalékon áll.
Joób Kristóf