A populisták kedvenc eszköze a kettős beszéd

2022. december 2. 22:23

Donáth Anna
Facebook
Így manipulálják a közvéleményt, és próbálnak folyamatos többséget biztosítani szemfényvesztő politikájukhoz.

„A populisták kedvenc eszköze a kettős beszéd: mindenkinek azt mondják, amit hallani akar. Így manipulálják a közvéleményt, és próbálnak folyamatos többséget biztosítani szemfényvesztő politikájukhoz. Az Európai Parlament Igazságügyi Bizottságában tegnap hatalmas többséggel elfogadott jogszabály-javaslatom ezt fogja nemsokára megnehezíteni nekik.

Kevesen tudják, de a politikai hirdetésekkel az online térben megdöbbentő precizitással célozhatók meg egyes választói csoportok. A populisták Európában és idehaza is előszeretettel használják ezt arra, hogy mást mondjanak egyes szavazóiknak, mint másoknak. Például van, akiknek az orosz propaganda uszító üzeneteit adják tovább, miközben másoknak bőszen bizonygatják nyugati elköteleződésüket. A technológia erre most lehetőségek tárházát biztosítja számukra – komolyabb szabályok és keretek nélkül.

Ez ellen léptem fel idén tavasszal, amikor európai parlamenti képviselői jogkörömmel élve EU-s jogszabály-kezdeményezésébe fogtam. A célom az volt, hogy jelentősen megnehezítsem a politikai hirdetések precíz, manipulatív célzását, és azt, hogy ehhez a politikai szereplők olyan adatainkat használják fel, melyekről sejtelmünk sem volt.

Hiszen amikor közösségi profilunkon beszámolunk gyermekünk születéséről, megadjuk iskolai végzettségünket vagy kommentet írunk egy bejegyzés alá, egyiket sem azzal a szándékkal tesszük, hogy ez alapján politikai szereplők a mi gondolkodásmódunkhoz igazított üzenetekkel bombázhassanak minket.”

Nyitókép: Mandiner/Trenka Attila

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 104 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Az bizony jó dolog lenne, ha a Facebook és társai nem személyre szabott hirdetésekkel végeznék a politikai kampányt, de ugye ezeket az eszközöket a baloldal jóval korábban és jóval hatékonyabban használta (mint például Magyarországon a 2019-es önkormányzati választáson, de már Obama első elnöksége is a közösségi oldalakon dőlt el - 2008-ban).
Csak nem arról van szó, hogy mára már kiépült a saját adatbázisuk (mint például a datadat), és nincs szükségük erre az eszközre, és nekik kimondottan jól jönne, ha ezt az előnyüket meg is tudnák őrizni a többi, saját adatbázissal nem rendelkező párttal szemben?

Amikor a populista propagandista populista propagandistázik.

Donáth itthon azt mondja, mindent megtesz EP képviselőként Mo-ért, de aztán rendre Mo ellen szavaz.

Donáth kacsa manipulál, s ezt a kormány kitűnő munkáját értők átlátják.

Sajnos szörnyű ellenzékünk van . Világ szégyenei.

Donáth Annának gyereke született, de az anya mégis jobbnak látja, hogy Magyarország elleni aknamunkáját tovább mélyítse, mint újszülöttjével foglalkozni.
Érdekes.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés