Koltai Róbert: Vidnyánszky szétveri a szakmát

2020. szeptember 8. 9:42
Azzal a hatalommal, amit megszerzett – írta meg a 24.hu az RTL Klub videója alapján.

„Fel vagyok háborodva, mert odajártam a Színművészetire” – kezdi az RTL Klubnak szánt nyilatkozatát Koltai Róbert, színész-rendező, aki szerint Vidnyánszky Attila szétveri a szakmát azzal a hatalommal, amit megszerzett. Koltai szerint hatalmas probléma, hogy a csodálatosnál csodálatosabb tanárainkat megkérdőjelezik. Visszamenőleg! Megjegyzi: a fiatalok teljesen jogosan fellázadtak az ellen, hogy ilyen statáriális hirtelenséggel lerohanták az egyetemet, mindenféle hazug ürügyekkel. A színháznak egyféle ideológiája lehet: a színház.

 

Koltai Róbert szerint annyira egyértelmű a helyzet, hogy Vidnyánszky ellen még azok is fellázadtak, akik az „ő darabjaiban játszanak.” A SZFE-ről pedig azt mondja Koltai, hogy lehet, hogy kicsit zártabb, mint ami lehetne, de hogy a munkáról szól, meg a szeretetről szól, az biztos. És a tehetségről szerintem. Mindig is erről szólt, a nehézségével együtt – írta a 24.hu.

 

Összesen 279 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

És az összes NGO is! Ki ne hagyd!

Kíváncsi vagyok, hogy akik Benkő Péter esetében felemlegették a felesége perét, most fel fogják-e emlegetni Koltai érintettségét az "Első magyar média akadémia" botrányában, a fia milliárdos sikkasztásában, és abban, hogy a felesége elhagyta a félrelépései miatt.

"A színháznak egyféle ideológiája lehet: a színház."

A színháznak nem mindenkihez kellene szólnia, pártállás és világnézet nélkül? A csak egyfajta világnézetet megtűrő színházat nem kellene sokkal inkább propagandistának nevezni?

Én is ezt mondom, Koltainak pedig annyit:
Nem baj Robi, majd ti visszacsináljátok, úgy, ahogy nektek jó.
Bennünket pedig - az ország kétharmadát, a határon túliak 90%-át békén hagytok.
Oké?

"a SZFE-ről pedig azt mondja Koltai, hogy lehet, hogy kicsit zártabb, mint ami lehetne,"
Annyi ezzel a baj, Róbert, hogy nem ismeritek Machiavellit, aki ugyebár azt mondta:
"A politika: a hatalom megragadása és megtartása".
Ti annyira aljasok vagytok, Robi, hogy nem látjátok az erdőben a fákat.
Mert Machiavelli nálatok addig érvényes, hogy: "a hatalom megragadása".

Az, hogy a hatalom megtartása nálatok szóba nem jöhet, annak mérhetetlen aljasságotok az oka: az aljasságot, hisz a megtartás rokon a váltás, az átadás, a lelépés fogalmakkal.
Amikről hallani sem akartok, nemhogy vagytok tudomást venni, ezért még tanítómestereteket, Machiavellit is habozás nélkül meglopjátok.

"1956 szelleme lengi be Magyarországot...." - és azt mondja '.. gyerekek ne játsszátok meg magatokat, akkor az komolyabb dolog volt...'.

Szerintem is. De én mondjuk ezt értékelem benne.

"Szétveri" - azzal, hogy egyáltalán ő lett a kuratórium elnöke, még egyetlen intézkedést sem tett, fizikailag be sem tudta tenni a lábát az egyetemre.

A másik oldalon meg megy a fékeveszett őrjöngés, épületlezárás, rákosdaganatozás, földönfutóvá tevés... oldalakon át lehetne sorolni.

S ez így fog menni, szocialista-liberális munkamegosztásban: mindig fel fog szólalni valaki a sértett kórusból...

Van még valaki, aki nem szólalt meg?

A jóistennek egyetlen egy díja sincs, mégis nála az igazság.

Ajjaj! Kár lenne ezért a fantasztikus szakmáért!

Máté Gábor például még biztosan megmítúzna pár színi növendéket. Az se baj, ha lány!

De ez erőszakos (mondjuk ki: antiszemita!) sokszínűség, és mint ilyen, irtandó, hogy teret adjon az igazi, demokrata sokszínűségnek.

Az utolsó vörös farok mondatodig egész jó volt, amit írtál.

Szétveri a szakmát? Helyesen: a bordélyt.

Riasztó, de szerintem Te ezt tényleg el is hiszed...

Jaja, értem. szóval az, hogy az úgynevezett rendszerváltás után a Színművészetire betelepedett hithű kommunisták ott is maradtak (mint Székely vagy Ascher), akik utána évtizedeken át voltak a kerékkötői mindenfajta változásnak, az oké, nem is voltak ők is igazán kommunisták, de az, hogy Vidnyánszky _bővíteni_ akarja a képzést, az maga a megtestesült kommunizmus.
Nagyon fordítva vagy te bekötve, úgy látom.

Ó, értem, szóval minél nagyobb botrányt tud csapni valaki, annál inkább igaza van?
És Vidnyánszkyra mennyivel jellemzőbb az, hogy _apja_ miben hitt, mint az, hogy Székely _személyesen_ mi mellett tett hitet?
Jaja, itt mindenki meg van bolondulva, csak te látod az igazságot.
Te, meg akik a színházban hisztiznek a változások és a sokszínűség ellen.

Robi, Robi! Az, hogy elfelejted a színházi szerepedet a korodnak tudható be, de azért elég égő volt.
De, hogy azt állítod: Megjegyzi: a fiatalok teljesen jogosan fellázadtak az ellen, hogy ilyen statáriális hirtelenséggel lerohanták az egyetemet, mindenféle hazug ürügyekkel.

Ezzel szemben az az igazság, hogy maszatol a művész úr!
Stumpf András 2015.01.21. szerda 15:13
Dráma a Színművészetin

Hűtlen kezelés miatt nyomoznak a gazdálkodásával kapcsolatban, a liberális fészeknek tartott Színház- és Filmművészeti Egyetem mégis kapitulációra tudta késztetni a kormányt múlt héten. Kancellárjuk - Vidnyánszky Attila munkatársának felesége - visszavonta pályázatát....
Délután, a szenátusi ülésen már igen, s itt fény derült arra is, mi a gondjuk Papp Csillával: az a bűne, hogy a férjét Szabó Lászlónak hívják. Szabó pedig nem más, mint a Vidnyánszky Attila vezette Magyar Teátrumi Társaság titkára. Az évtizedek óta zajló hazai kultúrkampfban pedig aligha akad még két olyan ádáz ellenség, mint amilyen Ascher Tamás, a Színművészeti korábbi rektora és a Nemzeti Színházat igazgató Vidnyánszky. Világnézeti, politikai és személyes ellentétek borzolják a kedélyeket évek óta, s Ascher a szenátusi ülésen ki is mondta: "Kicsit probléma, hogy a Magyar Teátrumi Társaság szóvivője vagy főtitkára az ön férje", valamint "Vidnyánszky Attila többször nyilatkozta, hogy borzasztó dolgok zajlanak az egyetemen politikailag".


Esküszöm, te tényleg fordítva vagy bekötve. Mint Fonák Tamás a Jamie és a csodalámpában.

Igen, itt Orbán és Vidnyánszky veri magát a földhöz, barikádozza el a bejáratot, használja fel a kapcsolatait, hogy minél több ismert név visszhangozza őket :)

Te úgy látod, hogy a pesti, állami finanszírozású színházakban (kivéve Új színház) helyet kapnak a nemzeti, jobboldali, konzervatív rendezők, igazgatók, színészek, és ez a nézőpont jellemző a bemutatott darabokra? Mert például az Index meg a 444 élvezettel kéjelgett azon, amikor Pintér Béla erős áthallásokkal egy "befolyásos vidéki polgármesterről, leszbikus feleségéről és fiúsan viselkedő olimpiai bajnokról" szóló darabot állított színpadra, és persze a kulcsot is megadják hozzá, hogy Kósáról, feleségéről és Risztov Éváról van szó, és ez csak egy a rengeteg propagandarab közül, de egy hasonlóan aktuálpolitizálót, a másikat szándékosan lejáratni akaró darabot nem tudok említeni a jobboldalról.
Eszenyi meg pont a baloldali brancsba tartozott, annyi volt a bűne, hogy nem szólalt fel, amikor azt elvárták tőle a brancsbeli társai, utána lett kegyvesztett - mint az _közismert_.
Eddig normálisabbnak ismertelek meg, ha erre is egy ugyanilyen fonák hozzászólást írsz, mint az eddigiek, befejezem a veled való beszélgetést értelmetlen és hiábavaló mivolta miatt.

Így van, mindig süt az elfogultság ezekből az aktuálpolitizáló rendezésekből. Eleve azt sem értem, hogy miért kell klasszikus színdarabokat aktualizálni, úgy, hogy sokszor az eredeti értelmét veszíti el a darab (mint az az olasz rendezés, ahol Carmen lőtte le Don Josét) - ez számomra visszaélés az eredeti szerző nevével, ahol a rendező az ő háta mögé bújva, az ő nevét felhasználva próbálja áttolni a saját álláspontját, ez különösen visszatetsző akkor, ha ezt napi propagandára akarja használni. Ha nem az eredeti mondanivalót akarja átadni a rendező, akkor inkább keressen egy kortárs írót, vele írassa meg, amit el akar mondani, és vigye színre az ő darabját.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés