Lendvai az emlékműről: A kormány betonfejűnek tetteti magát

2014. április 18. 18:45
Mintegy százötvenen tüntettek a német megszállás emlékműve ellen a Szabadság téren pénteken. A demonstráción Bauer Tamás arról beszélt, hogy most ellenállás kell. Lendvai Ildikó szerint az emlékmű betonalapja a hatalom bebetonozásának is jelképe. Popper Gábor, a Liberálisok ügyvivője a félelemre asszociált az emlékműről. A tüntetés utána ismét elbontották a kordont.

Bauer Tamás szerint most az ellenállást kell választani, hogy a kormány ne építhesse meg a német megszállási emlékművet. A Demokratikus Koalíció alelnöke pénteken, a fővárosi Szabadság téren tartott tiltakozáson kijelentette, hogy „gondolatban, írásban, tüntetéssel, parlamenti felszólalásban, de tudnunk kell, hogy a lényeg az ellenállás ezzel a szörnyűséges rendszerrel szemben”. Ez a rendszer egyszerre antiszociális, elnyomó és gazdaságilag tehetetlen, ezért össze fog omlani – mondta, hozzátéve, hogy addig még hosszú idő telik el.

Lendvai Ildikó, az MSZP országgyűlési képviselője a tüntetők előtt arról beszélt, hogy az emlékmű alapozását – a tiltakozások ellenére – már befejezték, és olyan speciális betont használtak hozzá, amely gyorsabban, akár egy hét alatt is megköt. Szerinte ez a beton új jelkép: „a hatalom bebetonozása, egyesek uralmának a bebetonozása”. Az emlékmű felépítésének ügye azt jelzi, a kormány azért „tetteti magát betonfejűnek”, hogy bebizonyítsa: ennek a hatalomnak mindent szabad – tette hozzá.

Popper Gábor, a Magyar Liberális Párt ügyvivője azt mondta, hogy az emlékműről ő a félelemre asszociál: „úgy érzem, hogy újra félni kell az embereknek származásuk, etnikai hovatartozásuk, esetleg nemi identitásuk miatt”. Továbbra is mindent megtesznek, hogy legalább lelassítsák a kormányt az emlékmű megépítésében – jelentette ki. 

A tüntetésen elhangzottak szerint a tiltakozók már tíz napja demonstrálnak a német megszállás áldozatainak emlékműve, illetve a felépítése ellen. A pénteki rendezvényen mintegy százötvenen vettek részt; a tüntetés végén ezúttal is elbontották az emlékművet körbevevő állványrendszert, illetve kordont. A helyszínt a rendőrség biztosította, de nem léptek közbe, és rendbontás sem volt.

Összesen 229 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Azt hittem, hogy a gyöngytyúk már készülődik a munkásmozgalmi panteonba, de úgy látszik a legutolsó botox kezeléstől megint erőre kapott.

Alaptörvény preambuluma

Idézet

Nem ismerjük el történeti alkotmányunk idegen megszállások miatt bekövetkezett felfüggesztését. Tagadjuk a magyar nemzet és polgárai ellen a nemzetiszocialista és a kommunista diktatúra uralma alatt elkövetett embertelen bűnök elévülését.

Nem ismerjük el az 1949. évi kommunista alkotmányt, mert egy zsarnoki uralom alapja volt, ezért kinyilvánítjuk érvénytelenségét.

Hazánk 1944. március tizenkilencedikén elveszített állami önrendelkezésének visszaállítását 1990. május másodikától, az első szabadon választott népképviselet megalakulásától számítjuk. Ezt a napot tekintjük hazánk új demokráciája és alkotmányos rendje kezdetének.

Meghökkentő, ahogyan az arkangyalos förmedvény ellen tiltakozók leghangosabbjai nekirongyolnak annak, akinek nem prioritás az emlékezetpolitika.

Szájer József szerint;

A bírálók szerint a megszállás tényének, a szuverenitás elvesztésének kimondásával a Fidesz lerázza a felelősséget a magyar kollaboránsokról. „Valóban? Az Alaptörvényben az szerepel, hogy 1944-től 1990-ig nem voltunk szuverén ország. Ezek szerint mentegetjük Rákosit is, Kádárt is, Biszkut is, tagadjuk a felelősségüket a diktatúrában, a gyilkosságokban? Szó sincs róla. Semmilyen bűnöst nem ment föl a külső kényszerhelyzet. Kollektív felelősség viszont nincs."
http://hetivalasz.hu/itthon/sz..

Könnyen van Lendvai Ildikó, mert neki már van B terve. Talán még B listája is.
http://nol.hu/velemeny/b-terv-..

Orbán egy zseni. Ezzel az emlékművel összeterelte a balliberális oldal legundorítóbb, legellenszenvesebb arcait, és lehetőséget adott nekik, hogy minden nap nyilvánosan kiőrjönghessék magukat. Csak rá kell nézni ezekre az arcokra: Bauer, Mécs, Lendvai, Popper, Karácsony, Kerék-Bárczy, Kuncze, Fodor...

Ezek az arcok egy helyen = leghatásosabb kampány a Fidesz MELLETT.

Lendvai a Húsvéti piros nyúl?

Támogatandó ötlet, mivel az eredménye megfellebbezhetetlen.

A Holokauszt most akkora uzlet, hogy még 50-60 év múlva is lesznek olyan túlélők, akiket kárpótolni kell.
Az tény, hogy ez volt a történelem egyik legnagyobb szégyene, de az is tény, hogy nagyon szégyellheti magát az, aki ebből bármilyen módon üzletet csinál...

"Miért lehet bontani az A kordont és miért nem lehet bontani B kordont?"

A szovjet emlékmű alatt szovjet katonák maradványai nyugszanak, ezért ezt az emlékművet az oroszok kegyeleti kérdésként kezelik. Bécsben is van valahol egy ilyen emlékmű, azt sem bontották le, mivel a semlegességet lehetővé tevő osztrák államszerződésben az oroszok ragaszkodtak hozzá. Ezzel együtt, ha nem is viszik kenyértörésre a dolgot, valóban el kéne érni, hogy a Szabadság téri szovjet emlékművet legalább áthelyezzük egy katonai temetőbe.

A megszállási emlékmű körüli kordont pedig nyugodtan bontogassák, már így is közröhej, amit ott csinálnak, napról napra kevesebben. Egy helyben forog a kocsi kereke, de ők nyomják a gázt, erőltetik a gondolatrendőrséget, véleménymonopóliumot.

Jól jön ez most az EP választás előtt, ennél negatívabb kampány nem is kell. De hát nincs annyi eszük, hogy észrevegyék, vagy pedig megbízóik nem engedik, hogy nyugton maradjanak. Hiszen Heller is megmondta, itt nem lesz nyugalom. Mint régen, a munkásmozgalmi ősidőkben, felforgatni minden áron, ez a lényeg. Hiába no, a gyökerek.

Nyugodtan bohóckodjon az MSZP nagymamája Lendvai Ildikó, addig sem kérdezik tőle, miért erőltette a nagyot bukott koalíciót, ahelyett, hogy pártja önálló építkezését pártolta volna. Nyugodtan hőbörögjenek huszadrangú, leamortizálódott fazonok, minden mozdulatok bizonyosság a szabad vélemény nyilvánításra, ami ugye diktatúrában nem megy.

Van a Szabadság téren egy emlékmű, ami a kordonbontók által is elfogadott felszabadítást hirdeti. Készül egy másik emlékmű, ami arra a megszállásra emlékeztet, ami alól felszabadítottak.

Leírta már más itt a Mandíneren, hogy egyik a másik nélkül nem értelmezhető, és ez elég logikus. Akkor most mire jó az egész habverés?

A preambulumot nem értik meg soha, mert annyira csípi a szemüket, el sem bírják olvasni.

Százötvenen a szobor ellen, sok százezren a békemenetben.
Ha az alapnak nekimentek, fejeteket beveritek
Bauer mondja: fiak az apákért felelnek
éppen ezért:
Bauernek a körmét, úgyszintén a nyelvét
haladéktalanul ki kell tépni.

Elgondolkoztam: Ha az egyik cápa szájából kikap a másik cápa, akkor, a te logikád szerint, meg vagy mentve.

Tipikus mindenhez értő cenzor boszorkány.

A beton megkötése és megszilárdulása (terhelhetősége) két külön dolog.

Tudom, ezek építették a Joszip Sztálin szárnyvasutat is. (Moldova)

A cápa szájában még egy díszponty sem legelész. De szabadságában korlátozva vagyon. E szabadság visszaszerzése lenne a felszabadítás.

Szövegértési leckekönyv elsőosztályosok számára, by the way.

Tradíció volt, hogy páska ünnepén a római helytartó minden évben szabadon engedett egy foglyot.

Erről bővebben:

"Így Jézus perében – akárcsak korábban Jeremiás próféta ügyében – a nép döntő jogi szerephez jut. „Szokásban volt, hogy az ünnep napján szabadon bocsássa azt a foglyot, akit kértek. Volt a börtönben más lázadókkal együtt egy Barabás nevű. Ezek egy zendülés alkalmával gyilkosságot követtek el.” (Mk 15,6-7) Itt a zelóták Róma-ellenes lázadásáról van szó, tehát amikor Pilátus felajánlja a választást, és Jézust mintegy Barabással egy szintre helyezi, burkoltan elismeri a Jézus elleni politikai vádat, melynek alaptalanságáról egyszer már meggyőződött. Joggal gondolta ugyanakkor, hogy egy gyilkossal szemben az ártalmatlan, szelíd szavú próféta számára fog amnesztiát kérni a tömeg.
Számításába azonban hiba csúszik. A korabeli szokásnak megfelelően háromszor kérdezi meg a népet, és az egyhangúlag Barabás szabadon bocsátását követeli, Jézusra pedig ugyanazt kiáltja, mint régen Jeremiásra: „Méltó a halálra!” És ez a felkiáltás nem egy elszabadult, magából kivetkőzött csürhe felelőtlen ordítozása, hanem szabályos népítélet volt, melynek keretében a jogát gyakorló tömeg háromszorosan mondta ki Jézusra a halálos ítéletet."


Barsi Balázs: Jézus pere

http://www.ppek.hu/konyvek/Bar..

'Az alkirályok, helytartók, általában a hatalom letéteményesei ezt úgy csinálják, hogy a bámész tömeget kérdezik meg arról: mit is tegyenek a szegény vádlottakkal?'

Júdeában a főpapok az ősi hagyományaikra hivatkozva kérték ezt Pilátustól, aki, mivel nem akart több zavargást, volt már éppen elég baja a zsidókkal, engedélyezte nekik, hogy saját, zsidó hagyományaik szerint ítéletet tartsanak Jézus fölött. Ezen eljárásra az Ószöv.-ben is van példa, ugyanígy ítéltek Jeremiás próféta felett, csak őt akkor felmentették:

"10Amikor ezeket az eseményeket meghallották Júda főemberei, fölmentek a királyi palotából az Úr házába, és leültek az Úr házának új kapuja előtt. 11Akkor a papok és a próféták így kezdtek beszélni a főemberekhez és az egész néphez: Ez az ember halált érdemel, mert ez a város ellen jövendölt, amint azt saját fületekkel hallottátok. 12Jeremiás erre így válaszolt a főembereknek és a népnek: „Maga az Úr küldött, hogy elmondjam a templom és a város ellen mindazokat a szavakat, amelyeket hallottatok tőlem. 13Most hát változtassatok életmódotokon és tetteiteken; hallgassatok az Úrnak, Isteneteknek a szavára; mert akkor az Úr megbánja a veszedelmet, amellyel megfenyegetett benneteket. 14Ami engem illet, a kezetekben vagyok. Tegyetek velem úgy, ahogy jónak és helyesnek látjátok. 15De tudjátok meg, hogy ha halálra adtok, ártatlan vér száll a fejetekre, erre a városra és lakóira, mert valóban az Úr küldött, hogy ezt mind elmondjam a fületek hallatára.” 16Ekkor a főemberek és az egész nép így szóltak a papokhoz és a prófétákhoz: „Nem szabad halálra ítélni ezt az embert, mert az Úrnak, a mi Istenünknek nevében beszélt hozzánk.”
Jer. 26, 10-16

Semmi különös nincs abban, hogy Jézus ügyében ugyanilyen eljárással döntöttek, a 'pápai egyház ősi hazugságaitól' :D teljesen függetlenül!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés