EP-választás

A Fidesz sokkal jobban mozgósít Facebookon, mint az ellenzék

2019. május 25. 12:57
A Facebookon toronymagasan a Fidesz mozgósít a leghatékonyabban, az ellenzéki pártok közül a Gyurcsány-párt váltja ki a legtöbb aktivitást, a Jobbik és az MSZP kampánya pedig a közösségi médiában is összeomlani látszik. A Médianéző Központ kutatása.

A kampány mozgósító szakaszában minden párt nagy hangsúlyt fektetett az online, Facebook alapú aktivizálásra. A Facebook pedig olyan terep, ahol a pártok mozgósító képessége és sikeressége tetten érhető, pontosan mérhető és egymáshoz hasonlítható a pártok teljesítménye a bejegyzéseiken születő interakciók (kedvelések, megosztások, kommentek) alapján. Minél több egy párt Facebook oldalán található bejegyzéseken az interakció, annál több emberhez jut el az adott üzenet, hiszen az adott felhasználó ismerősei is látják a reakciót, ezzel pedig az adott párt mozgósítási potenciálja is meghatványozódik.

Sikeres Fidesz-mozgósítás

A kampány legintenzívebb, mozgósító időszakában a Fidesz tudta messze a legtöbb embert aktivizálni, hiszen a vizsgált időszakban az összes, 1,1 millió interakció 59 százalékát, azaz 643 ezer reakciót a kormánypárt generálta a közösségi médiában. A korábbi elemzésekkel összehasonlítva ez azt mutatja, hogy a Fidesz messze kiemelkedik a pártok mezőnyéből és egyik ellenzéki formáció sem tudott csökkenteni mozgósítási hátrányán a kormánypárthoz képest.

Az ellenzéknél a Gyurcsány-párt vezet

Az elmúlt hónapokban már megszokhattuk, hogy a Facebookon a legpotensebb ellenzéki párt a Demokratikus Koalíció, amely a kampányhajrára nemcsak megőrizte, de még növelte is előnyét a többi ellenzéki párttal szemben (17 százalék, 182 ezer interakció). Érdekesség, hogy a DK-hoz képest feleannyi interakciót kiváltva ugyan, de a Párbeszéd (8 százalék, 93 ezer) feljött a harmadik helyre, ami valójában nem a párt sikerességének, hanem a versenytársak kudarcának tudható be. A magukat modern, fiatalos pártoknak előszeretettel bemutató Momentum (3 százalék, 35 ezer) és LMP (1 százalék, 7 ezer) továbbra is a lista legvégén kullog.

Összeomlott az MSZP és a Jobbik kampánya

A kampány két nagy vesztese egyértelműen az MSZP és a Jobbik. A korábbi vizsgálatok még stabil dobogós helyezést mutattak ki a szebb napokat látott egykori radikális pártnak, mára azonban arányaiban felére esett az általuk kiváltott reakciók száma a közösségi médiában, hiszen a korábban mért 14 százalékos részesedésük a kampány finisére mindössze 6 százalékra esett vissza (68 ezer interakció). Bár a szocialisták a korábbiakban sem bizonyultak hatékony Facebook-használónak, de ezen a választások véghajrájában sem sikerült változtatniuk és a Jobbikhoz hasonló eredményt tudhatnak magukénak (6 százalék, 68 ezer). Ennél is beszédesebb azonban, hogy ez az a két párt, amelyek nemhogy növelték volna követőik számát, hanem folyamatosan iratkoznak le hivatalos Facebook-oldalaikról. A vizsgált időszakban nem volt olyan nap, hogy ne hagyták volna el a néppártosodott Jobbikot a követői, így átlagban napról-napra 67 felhasználót vesztett a párt, míg a szocialistákat naponta nagyjából tízen hagyták faképnél.

Összesen 56 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Mindenképpen érdekes, hogy a nyugdíjasnak hívott DK vastagon vezet a fiatal egyetemet végzett momentum előtt.

Nem vagyok facebookos, de az utóbbi napokban kaptam e-mail-üzenetet Kövértől, Gulyás Gergelytől, telefonos megkeresést egy fideszes aktivistától és Orbántól.
Mindezt - gondolom - azért, mert egyszer aláírtam egy klímafelhívást, ami Ádertől indult ki.
(Semmilyen pártszervezetnek nem adtam meg az adataimat).

A magyar szocialisták és liberálisok már egyszer a partvonal szélire juttatták az országot. Azóta semmit sem változtak. Már ideje lenne, hogy ők is a partvonalon túlra kerüljenek.

A piros szín inkább barnás, amely a rothadást jelenti. A zöld szín, pedig az éretlenség színe, ahogy eddig ezen túl sem fog beérni. Legfeljebb arra jó, hogy a választókat félrevezesse.

Ebben a konglomerátumban a legveszélyesebb a Gyurcsány alakulat, amely arcpirulás nélkül hazudik reggel, délben és éjszaka, folyamatosan és egyfolytában. Korábban is ők vitték partvonalra az országot és ha hatalomra jutnának ugyanazt tennék. Az utóbbi nyolc évben is csak ártottak az országnak, mert olyan híreket terjesztettek, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. Sőt! Az ő nyolc évükre volt jellemző.
Ehhez szegődtek el a szocialisták, a Jobbik, a zöld liberálisok is.

Más formában, de ugyanez igaz az EU-ra is, amely ha nem tér vissza a "kályhához" 15-20 éven belül felbomlik és nagyon jó lesz ha ezt háború nélkül megússza Európa.

Röviden; a szélsőségesek, a barna ingesek nem a nacionalistáknál, konzervatívoknál vannak, hanem az őket támadóknál.

Arrafelé van internet, csak vidéken nincs:-)

Azért a legjobban Tóth Bertalan kampányolt a minimális bérrel, nyugdíjjal és a családi pótlékkal. Ha ez nem jön be, akkor semmi. ;-)

Én ma elég sok youtube videót kellett megnézzek. MIND Momentum reklámmal indult. A Google célcsoportnak vél??

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés