Nem lehet a szerelmet kategóriák közé szorítani

2017. június 26. 13:36

Írta: Kiss Brigitta
Mások legszemélyesebb érzéseit megkérdőjelezni ideológiai alapon nem lehet. Ez nem kérdés. Ez nem téma. Ez alap.

Videóban hívta meg szimpatizánsait a Budapest Pride-ra a Momentum, melynek tartalmát Szilvay Gergő kolléga több ponton kifogásolta. A kritikájában viszont talán kicsit túllőtt a célon, amikor is roppant magabiztossággal azt állította: „A szerelem: férfi és nő.

Nem, ebben egyáltalán nincs igaza Gergőnek.

A szerelem az egy érzés, így egyáltalán nem kell hozzá egy férfi és egy nő. Bármilyen felállásban működik, ha az a bizonyos érzelem kialakul. Épp ezért nem is lehet a szerelmet előírni, szabályok és kategóriák közé szorítani vagy kikényszeríteni. Az érzés vagy megvan, vagy nem. Szerelem vagy van, vagy nincs.

Annál is inkább furcsa Szilvay kolléga érvelése, mert ő maga írja azt: „abban nőttünk fel, hogy a szerelem színes-szagos”. Nos, ha a szerelem színes-szagos, akkor az az én értelmezésemben azt jelenti, hogy bármilyen lehet. Ha úgy tetszik: sokszínű. Ez némileg ellentétben áll azzal, hogy azt is írja: „abban nőttünk fel, hogy a szerelem egy férfi és egy nő között lehetséges”.

Valószínűleg egyébként még ma is sokan úgy nőnek fel, hogy nem találkoznak nem heteroszexuális párokkal, nem ismernek személyesen melegeket (illetve azt hiszik, hogy nem ismernek). De ettől még léteznek, és az érzéseik is valósak. 

Személy szerint egyébként a szűken értelmezett családfogalommal sem értek egyet, de annak kapcsán lehet vitatkozni. Az azonos neműek házasságának kérdésén is.

Mások legszemélyesebb érzéseit megkérdőjelezni ideológiai alapon viszont nem lehet. Ez nem kérdés. Ez nem téma. Ez alap.

Összesen 155 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Most kivételesen egyetértek.

Ha tényleg a legszemélyesebb érzésekről van szó, akkor miért kell őket nyilvánosan, provokatívan közzétenni?

Ez egy jó írás. Jól összefoglalja minden ellenérzésemet a mai utópisztikus világképről, amiben a ballerek előszeretettel dagonyáznak. Szeretet-terror. Elfogadás-diktatúra. Tolerancia-fasizmus.

Persze, a kirakatbuzik vére folyása különösen hasznos lenne "a kormány" szemszögéből.
És persze, hogy úgy kezdődött, hogy a jobbos média rászállt a buzikra, és véletlenül sem úgy, hogy egy kilicsorrú belbudai ifjúkommunista közbuzi kinyilatkoztatta az egyetlen tolerálható igazságot.

A "markánsan jobboldali" mandiner balos kakukktojása / ? / Kiss Brigitta téved : Szilvay "kolléga" - és a kormány - éppen , hogy nem "ideológiát" képvisel , hanem azt az egyetlen hivatkozást - a természetjogot - , melyet az "ideológiák" nem akarnak figyelembe venni . Más szóval : a természetjog az egyetlen eredeti-nemkonstrukciós alap , amitől az "ideológiák" - Kiss Brigitta , Momentum stb - absztrahálnak . Mindenki érzéseit , személyes "szerelmét" tisztelni kell , de azt észre kell venni , ha ugyanazzal a szóhasználattal - Kiss Brigitta módra - valósághamisítást követnek el .

Hiaba dorgolodzik ez a jany az ugyeletes szurkeallomanyhoz, ez a meccs mar lejatszodott.
Sem szine, sem szaga, sem neme nekije.

"A szerelem az egy érzés, így egyáltalán nem kell hozzá egy férfi és egy nő. "
Kedves Brigi! Ön biztosan nem kell hozzá!

Ami azt illeti, nem kizárt. Ilyen aggyal, amitől csak ilyen telik ki!
El nem tudom képzelni, hol tanítják azt, aki ilyen marhaságokat képes leírni, mint a "mi" Brigittánk és más , magukat értelmiségnek képzelő firkászok.

Amit leír, az természetes, legalábbis a "tudomány mai állása szerint".
Az itt megjelenő írások nem tudományosan, hanem politikai megközelítéssel nyúlnak a témához. A téma pedig az, hogy Van-e létjogosultsága a klasszikus felálássú családnak, illetve egy ember szerethet-e szabadon egy másik embert (ma már akár az Eiffel tornyot is), .
A Pride-on felvonulóknak eszük ágában sincs tudományosan megközelíteni az ügyet, mert akkor kiderülne, hogy Magyarországon nincs homofóbia, ugyanis évtizedek óta sem munkahelyeken, sem a hétköznapi életben nem szembesülnek diszkriminációban. (Szélsőséges megnyilatkozások pedig mindig voltak, lesznek is, a valódi demokráciákban teret is kapnak , de nem válnak iránymutatóvá a fejlett társadalmakban.
A Pride, mint jelenség , véleményem szerint okafogyott, mert sem a jogrend, sem a kulturális közegünk nem kirekesztő , nem diszkriminatív a homoszexualitás megítélésében.
A család , mint a társadalom alap közössége pedig szintén lehetne "színes", ha a család, mint fogalom, az emberi szexualitáshoz kapcsolódó fogalom lenne.
A Pride-ot erőltető , ebből a jelenségből is politikai hasznot húzó közösségek nem veszik figyelembe, hogy a család nem az emberi szabadidős tevékenység, hanem a társadalmat működtető , feladattal (utódnevelés, ) rendelkező formáció.
Ahhoz, hogy ez megváltozzon, a teljes gazdasági-társadalmi berendezkedésnek meg kellene változnia és akkor már nem a mai értelemben vett emberiségről, hanem valamiféle technikai élőlények kavalkádjáról lehetne beszélni.
Hogy ez hová vezetne, azt gondolom, nem a CEU fog rá választ adni.

Hol lehet Kis Brigittat kiikszelni?
Mar nem azert, hogy mit tudom en kit/mit szeret, hanem azert, mert o, nos, jobb, ha o a biciklikkel foglalkozik, ez az o alapja.De megjegyzem, a felepitmenye is.
Ebben a cikkben mar egyenesen ugy ir, mintha a Teremto tarsnak ot szemelte volna ki, hogy, na, hol is van az a biciklis lany, toljuk egyutt innen a bringat!

Andrea, most mi a problémád?
Szabadon tehetitek az Istent, az egyházat, a Bibliát gyalázó mocskos dolgaitokat! Nem lesztek ketrecbe zárva.
Vagy félsz, hogy akkor jól pofán lesztek csapva?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés