A Duna a fővárosban vasúttal szinte átjárhatatlan

2021. március 7. 14:02

Fürjes Balázs
Facebook
Budapesti és agglomerációs érdekünk a Déli összekötő vasúti híd bővítése, ezt tesszük most.

„Tudják, hogy Budapest, a Duna vasúttal szinte átjárhatatlan? Sem az európai hálózatok, sem a régiós és országos távolsági közlekedés, sem az elővárosi vonatok nem tudnak átkelni a Dunán, mert nincs elég kapacitás erre. Egyetlen hidunk, ami segíti ezt, irányonként egy sínpárral, az a Déli összekötő vasúti híd. (Az északi csak Esztergomot köti össze a Nyugati pályaudvarral.)Egyszerre európai, nemzeti, budapesti és agglomerációs érdekünk a Déli összekötő vasúti híd bővítése, ezt tesszük most.Egész jól állunk: a híd utolsó hídelemét is a helyére emelték már. 

Az a célunk, hogy minden elővárosi vasútvonalon 15 percenként mindkét irányba járjanak vonatok, hogy minden elővárosi vasútvonal legalább három metró vonalat elérjen, legalább három metró kapcsolata legyen és legyen egy közös bérlet a BKV MÁV Volán járatokra. Ehhez kapacitást kell bővíteni, jelenleg szűk a kapacitás a Déli összekötő vasúti hídon, ezért teljes egészében kicseréljük a hidat, a meglévő de elavult vágányokat és hozzá építünk még egy plusz vasúti pályát, tehát itt három vágányon közlekedhetnek a vonatok. Ma, óránként, irányonként kettő vonat tud rajta áthaladni. 2022-re megépítjük az új hidat és vágányokat, és akkor óránként és irányonként hat vonat tud közlekedni, ezzel is javul a vasúti közlekedés, az agglomeráció-Budapest kapcsolat.

2022-ben elindulhat a Déli Körvasút építkezése, ami azt jelenti, hogy Kelenföld és Ferencváros között 4 és 6 pályára bővítjük különböző szakaszokon a vasúti kapacitást, tehát új sínpárokat építünk, ami lehetővé teszi, hogy gyakrabban közlekedjenek a vonatok. Három új megállót is építünk a Müpánál, a Népligetnél, illetve a Nádor kertnél a budai oldalon, ami lehetővé teszi, hogy a vasútról könnyebben átszálljanak villamosra, metróra, HÉV-ekre az elővárosba közlekedők, és ezzel is segítsük Budapest közlekedését. Ez egy 36 milliárdos, nyílt európai uniós közbeszerzésen odaítélt beruházás.

Hadd érzékeltessem az elvégzendő munka nagyságát azzal, hogy ez a híd, amit most kicserélünk, kibővítünk, fölépítünk ez 7098 tonna lesz. Ha elkészült, ez kétharmadnyi Eiffel tornyot jelent. 10 000 t az Eiffel-torony, itt pedig bő 7000 tonnányi acélszerkezetet, vasbetont emelünk be a helyére. A Dunán tizennyolc elemből áll ez a híd, aminek a beemelését megkezdtük.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 26 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Egyvágányú a pálya, Angyalföld és Óbuda között nincs kitérési lehetőség.
A végpont Esztergom, csatlakozás Komárom felé szintén egy vágánnyal.
Óbudánál csatlakozás a szentendrei hévhez, ennek a Budán a déli pu. felé a csatlakozását megszűntették.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés