Intelligens közlekedésszervezés

2020. május 31. 8:48

Heckenast László
Magyar Nemzet
Sokszor ahhoz kell jómódúnak lenni, hogy valaki autó nélkül éljen.

A budapesti közúti közlekedés radikális átalakítására tett és tervezett főpolgármesteri intézkedések a járványveszély közepette is heves vitákat váltottak ki. A Nagykörúton szinte egyik napról a másikra kialakított kerékpársávok – amelyek gyakorlatilag felére csökkentették a belváros egyik legforgalmasabb útvonalának kapacitását – remélhetően ugyanúgy csak a járványveszély idejére maradnak érvényben, mint a parlament által bevezetett különleges jogrend, a sebességkorlátozások tervei azonban első olvasatra véglegesnek tűnnek.

Vannak olyan vélemények, miszerint ezt csak politikai gumicsontnak dobták be a köztudatba, és előbb-utóbb úgyis lekerül a napirendről, ám az Egyesült Királyság számos nagyvárosának példáját látva egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy az új budapesti városvezetés – részben éppen ezekre a példákra hivatkozva – valóban a jelenlegi 70-ről 50-re, 50-ről pedig 30 km/órára kívánja csökkenteni a főváros közútjain megengedett sebességet.

Akármilyen zöldnek és a haladónak látszanak is ezek a külföldi példák, súlyos hiba volna őket a helyi viszonyok gondos és alapos elemzése nélkül egy az egyben átvenni.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 27 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Én nehezen képzelek el egy régi bécsi hölgyet aki (budapesten) mindennaposan rollerezget. Még a menő elektromos rásegítésű biciklizés azaz pedelec-ezés teljesen előttem van, de ilyen hétköznapi (akár villany-) rollerezés nagyon fals.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában