Pattanjatok már le a magyar asszonyok méhéről!

2019. szeptember 5. 20:01

Jámbor András
Mérce
A gyerekvállalás számunkra nem csupán nacionalista maszlag, hanem a jövendő magyar generációkról való gondolkodás.

„A kormány tehát azt gondolja, dobunk kis pénzecskét a tyúkoknak, és akkor kitolják a tojást. Tehát hogy az a biztonság és hosszú távú perspektíva, valamint a szabadidő feladása, ami kell egy gyerekvállaláshoz, pénzért megvehető.

De, hogy értsük, mekkora butaság ez, nézzük meg Orbán egy másik mondatát: »a másik egy zöld, újszerű érvelés. Engem is csak a napokban vágott mellbe. Hogy lehet úgy gondolkodni a gyerekekről és az életről, hogy azt szembeállítjuk a természettel és azt mondjuk, hogy a Föld akkor járna jobban, ha kevesebb gyermek születne?«

Én speciel amellett, hogy nem tartom ezt esztelen érvelésnek, egyet értek a miniszterelnökkel abban, hogy a gyerektelenség nem jó perspetíva, például azért nem, mert minden valószínűség szerint nem azok népesítik túl a földet, akik ezen gondolkodnak.

De azért mégis, nem annak kéne lennie a miniszterelnöki válasznak, hogy »esztelenségnek kell minősíteni,« és el kell utasítani, hanem lehtne mondjuk az, hogy nem értek egyet ezzel a fajta felvetéssel, de a céllal igen, alapvetően meg kell védeni a földet a klímakatasztrófától, a magyar kormány például ezért hozza ezt és ezt az intézkedést. Mégpdig azért, mert a gyerekvállalás számunkra nem csupán nacionalista maszlag, hanem a jövendő magyar generációkról való gondolkodás. Na jó, a nacionalista maszlag kritikáját akár ki is hagyhatta volna.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 230 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Anyád minek tartott meg téged, te bolsevik szardarab?

Minden nemzet joga és kötelessége a tehetségeinek kiaknázása. A nők méhe a tehetségük része. Miről beszél ez a hülye?

Egyébként a szokásos libsi érvelés: "A nők nem pénzt akarnak, nem emiatt nem szülnek" Hanem? Te mi a faszt csinálnál, betiltanád az abortuszt, mint Ratkóék?

2000 után ti, libsik csak a pofátokat jártattátok, szart sem tudtatok megoldani népesedésügyben. Ebben sem. Sőt, nagyjából semmiben sem tudtatok megoldani.

Emlékszik még valaki arra, amikor ez az tehetetlen, impotens ballib banda arra hivatkozott, hogy azért nem tud az égvilágon semmit sem megoldani, még kormányon sem, mert az ellenzéke "nem konstruktív"? A Fidesz akkor mit szóljon hozzátok?

Szamárságot írsz: a pénz nem döntő, de fontos feltétel és háttér, hogy a családok szabadon, kényszer nélkül, személyes elhatározásból, felelősen vállaljanak gyermekeket. Ez minden, csak nem "államilag elvárt prostitúció".

Nem kötelező Jámbor! Sem apának, sem anyának lenni.
De miért baj az, ha az állam segíti a dolgozó embereket, úgy,
hogy kevesebb adót von el azért, hogy jobb körülményeket biztosítson a gyermeket vállaló családoknak?
Magyarország nincs túlszaporodva. Sőt.

Jámbor! Menj a világ túlnépesedő, de önmagukat eltartani nem tudó országaiba, vagy az európába tóduló muszlimok közé és ott add elő, az asszonyok méhéről szóló dumát. Kockázatosabb, de annak lenne értelme.

Ti nagyon ostobák vagytok, akik ezeket az érveket hangoztatjátok! És nemcsak azért, mert ez eget verő marhaság, hanem, mert másokat néztek hülyének. Aki anyagilag nézi a gyereket, elvégez egy számítást. Akkor is ha nem és nem fog pénzért szülni, mert máshol sokkal könnyebben összeszedi ezt az összeget. Ráadásul anyagilag a gyerek nem nyereséges.

Ez nem egyéb, mint rosszindulat, egy beteg elme mond ilyeneket.

De nem hallott a jogalkotás privilégiumáról, az adóztatás privilégiumáról, stb. Hát igen, marhák is élnek a Földön és metánoznak az orrunk alá.

Kiszedtél a szövegkörnyezetéből egy mondatot. Rosszindulatú, ellenséges beteg elme vagy!

Mondja ezt egy Gyurcsány- Dobrev talpnyaló!

Mondom én, hogy ostoba vagy! Orbán öt gyereket nevel/nevelt fel. Pontosan tudja, hogy mennyibe kerülnek a gyerekek.
Ne beszélj mellé! Rosszindulatú ostoba, szövegkörnyezetéből kiragadott mondatokkal sunyin operáló férgek vagytok!

Orbán Gáspár az édesapjáról Orbán Viktorról.

hvg.hu: És az édesapjáról kialakult képe változott a megtérése óta? Példaképe például ő valamiben?

O. G.: Igen, előtte is az volt és utána is, de teljesen máshogy.

hvg.hu: Most miben?

O. G.: Az apaságban például nagyon. Mert nagyon jó apa.

Orbán Gáspár nem gyerek, nem gyerekként, hanem férfiként értékeli az apját.
Nem csak az a nevelés ám, hogy tanulsz a gyerekkel, az is nevelés, hogy ott vagy, a jelenléted, példamutatásod az elsősorbani nevelés.
Orbán keveset alszik, 5 órákat a munkáját nem hozza haza, otthon csak a családjával foglalkozik és nem a politikával. És ne gondold, hogy Anikó mondata azt jelenti, hogy Viktor sosem tanult a gyerekeivel.
Ezek a gyerekek tudatosan, felelősséggel vállalt gyerekek. Anikó pontosan tudja és a gyerekek is, hogy Orbán sokat foglalkozik, és sok közös családi programban vesz részt.
Azokban a családokban amelyeket ismerek, a férjek nagyon is kiveszik a részüket. De nem csak. Nézd meg, hogy hány apuka megy a gyerekéiért a bölcsibe, oviba, iskolába. Utána a játszóra, fagyizni, stb. Nagyon is igyekeznek nem segíteni, hanem részt venni a család életében. Nem az a lényeg, hogy hány órát, hanem az, hogy az tartalmas legyen. Fürdetés, meseolvasás, vacsoráztatás ilyesmi.

Azért nem szívesen mennek szülőire, mert unják, és különben sem férnek be a padba. Addig a gyerekeikkel vannak, vagy a másik gyerek szülőién, ugyanis sok iskolában egy napon tartják.
Milyen háztartási pénzt add le? Mindenkinek a számláján van a pénz.
Mostani állapotokról beszélünk, nem Bagdy Emőke gyerekkoráról.
Hogy jön ehhez amit idéztem a HVG-ből, hogy Orbán Gáspár szerint az apja jó apa és neki az apja a példaképe?

Hagyjátok már abba ezt az izzadságszagú propagandát a magyar nők méhének eltulajdonításáról.
A magyar nőknek ez a véleménye.
Ez egy 2017-es cikk.
A Story magazin e heti számában olvasható, hogy Rónai Egon és felesége, Zsanett, a harmadik közös gyermeküket várják. Zsanett elmondta, hogy anno, amikor az éppen 54 éves Egon udvarolni kezdett neki, és megtudta, hogy van két gyereke, akkor kicsit megijedt, de megnyugodott, amikor kiderült, hogy a műsorvezető nem állna meg kettőnél. “…amikor mesélt a két fiúról, azt gondoltam, ha nem akar közös gyereket, akármilyen nagy is a szerelem, akkor annak itt vége. Gyerek nélkül nem élet az élet. Aztán szerencsére kiderült, ez a vágy is közös” – mondta Zsanett.

Értetted Jámbor?!
Gyerek nélkül nem élet az élet.

Még emlékszem a Lada kombiban a négy gyerekkel. NAGYON szűk volt! Az autó ma az élet fontos része lett, nagyon helyes ez a támogatási forma. Aki többet ad a társadalomnak, az többet is érdemel. Mi egy Trabant kombira sem kaptunk akár soronkívüliséget, nemhogy kedvezményt. A mi időnkben az járta, h. magánügy a több gyerek. Az ev. egyházunk segített abban, h. a gyerekeim megjárhattak NDK-s szeretetintézményeket, ahol háztartási munka mellett a nyelvet tanulhatták. Óriási segítség volt, soha önerőből ezt nem tudtuk volna megoldani. Hosszú évek múltán is hála és köszönet. A tudás a legnagyobb érték az egészség mellett.

Az ellenkezője, a többet ad, de SOKKAL kevesebb jut, igazságtalan és a gyerekekkel szemben is az. Miért legyen a sokgyermekes családból származó az osztály szegény gyereke, akinek sokkal kevesebb jut minden anyagiból? Ezen kell változtatni, ha a társadalomnak fontos, h. ne fogyjon el.

Az igazán szegényeknél, a tanulatlanoknál azért van több gyermek, mert ők nem igazán terveznek, azon a szinten szinte mindegynek tűnik és még a kis pénz is pénz. Viszont a cél az, h. oda szülessék több gyerek, ahol föl is tudják nevelni és állami segítség arra kell, h. ne csósszanak NAGYON a kevesebbet vállaló, hasonló jövedelműek életszínvonala alá.

Pontos definíciót nem igazán tudok, leginkább a dolgozó, adózó ami megközelíti.

A 7 üléses kocsihoz azért hozzá kell tenni a többgyermekes családnak cca. másik 2.5 milliót a legolcsóbbhoz (Dacia) is.

Ahol föl is tudják nevelni, az az, h. VAN valami alap, ez az adózó munkaviszony. Nyilván az a jó, ha ez az alap minél biztosabb. Ha még kiegészítenék pl. a középiskolai végzettséggel is, kitörne a népharag.

Kiegészítem azzal, hogy az iskolába, különórákra Anikó vitte a gyerekeket. Ő süt, főz, mos, takarít, kertészkedik, fut mindennap kora reggel.
Persze Viktor is rész vett vesz bizonyos dolgokban, hiszen Anikó dolgozott és tanított is az egyetemen és ahogy nőttek a gyerekek ők is.
Úgy látom, hogy a mai apukák sokkal több időt töltenek azzal, hogy együtt csináljanak sok mindent.
Van már mosógép, mosogatógép, vasalni sem kell, mert olyanok az ingek, hogy nem kell, stb.
Mindig a nőn lesz a nagyobb teher. Főleg úgy, ha egyedül neveli a gyerekeit. Nem szeretem azt a szót, hogy segít a férj, ne segítsen, vegyen részt az otthoni munkában, hiszen az közös feladata a házaspárnak.

Olvastam azt a cikket, múltkor belinkelted.
Én tuti, hogy nem bírtam volna csinálni azt a rengeteg munkát, mint amit az a néni. És mindezt folyamatosan pocakosan, amikor a végén cipőt sem tudnak bekötni, mert nem bírnak lehajolni a kismamák. Ha csak a napi kézi mosásra gondolok, amit írtak, kidörzsölődik az ember keze.

Akiket ismerek azoknál mindenbe részt vesz a férj, szeretetből, na meg nem akar egy roncsot csinálni a szerelméből.
Egy férfi kollégám azt mondta, hogy azt utálja, hogy a férfiak rabszolgát csinálnak a feleségeikből.
Hát nem kell hagyni. Már az elején ki kell jelölni a határokat. És ahol van, ott igénybe venni a nagyszülőket, azért, hogy a pár elmehessen egy kicsit kávézni, beszélgetni, színházba, vagyis, hogy egymással is tudjanak foglalkozni.

"Pl egy egyetem is lehet egyre nehezebb, egyre terhesebb."

Pont az ellenkezőjét tapasztaltam. Az érettségi maga egy kihívás. Azt gondoltam, hogy ennyi anyagot 4 évet nem lehet megtanulni. Meglehetett. Aztán a felvételi, szintén félelmetes volt. Túléltem. Amikor kiderült, hogy az egyetemeken milyen sok tantárgy van és mennyire sok az anyag, amikor hazacipeltem azt a rengeteg könyvet és ezt mind meg kell tanulni, azt mondtam, hogy az érettségi ehhez képest túró volt. Az első év az egyetemeken nehéz volt. Ahogy jöttek egymás után az évek úgy vettem egyre jobban és könnyebben az akadályokat és evés közben jön meg az étvágy. Az ember agya terhelhető.

Lemorzsolódás van, akik nem mérték fel a tudásukat reálisan. Abbahagyják, még több, akik utóvizsgáznak, mert kivágják a vizsgán a professzorok. De akik erősek, felkészülnek alaposabban az utóvizsgára, akik nem, azok abbahagyják, vagy halasztanak egy évet.

Persze, a megfelelő motiváltság is fontos.
De a lelkierőre és a testi erőre is ugyanúgy szükség van.
Nem máshoz viszonyítva, hanem a magam meglevő, vagy éppen elszálló erejéhez. Erő kell ahhoz, hogy megint összeszedjem magam és folytassam. Ha nincs erőm hozzá és lemondok róla, mert nincs erőm tovább harcolni, mert úgy sem fog sikerülni, akkor jó, ha kapok kintről egy emberi bátorító szót, ami tovább lendít, vagy kapok egy Isteni szót, ami megerősít és tovább lendít, mondjuk az önsajnálaton is.
„Elég neked az én kegyelmem. Mert az erő a gyöngeségben nyilvánul meg a maga teljességében.” Ezért a legszívesebben a gyöngeségeimmel dicsekszem, hogy Krisztus ereje költözzön belém. Kedvem telik a Krisztusért való gyöngeségben, gyalázatban, nélkülözésben, üldöztetésben és szorongattatásban, mert amikor gyönge vagyok, akkor vagyok erős. 2 Kor 12,9-10

Mások vagyunk. Nincs két egyforma ember. Isten jól tudja kit, hogyan kell megszólítani, melyikünkkel, hogyan kell bánni.

Mert előtted én járok, mögötted én állok, azért azt mondom, kelj föl és járj!

Életerő, akaraterő, Rúah-az erővel felruházott ember.
Jahve lelke, Jahve ereje, stb.

Persze. A Szentlélek ereje. A Lélek ereje az az erő, amely maga a Szentlélek Úristen.

Amiről én beszélek az nem a másoknak való megfelelés kényszere. Marhára nem akartam másoknak megfelelni. Istennek kell megfelelni nem az embereknek.
Jézus sem másoknak akart megfelelni, hanem a mennyei Atyának. Önként vállalta, de valóban nem sok kedve volt hozzá a végén, mármint a kereszthalálhoz.

"Az Istennel való találkozás nem azért történik az emberrel, hogy az Istennel foglalkozzék, hanem , hogy az értelmet tettel bizonyítsa a világban. Minden kinyilatkoztatás elhívás és küldetés...Akit kinyilatkoztatásban küldenek útjára, szemében Istenképet visz magával..." Martin Buber

Gondolj a prófétákra.

Igen, nem, mert a nefes nem azt jelenti, hogy lélek, hanem egynek tekinthető az egész emberrel. Nem nefese van, hanem ő maga a nefes. Az ember nefesként létezik.

Péter és az apostolok így válaszoltak: „Inkább kell engedelmeskedni Istennek, mint az embereknek. Atyáink Istene feltámasztotta Jézust, akit keresztfára feszítve megöltetek. Isten jobbjára emelte, fejedelemmé és Megváltóvá, hogy megtérítse Izraelt, és megbocsássa bűneit. Mi ezeknek a dolgoknak tanúi vagyunk, és a Szentlélek is, akit az Isten megadott azoknak, akik engedelmeskednek neki.” Ennek hallatára haragra gerjedtek, és meg akarták őket ölni.

Igen azért. A Szent István Társulat fordítását SZIT használom. Van Károli Bibliám is, de nem szeretem.

Már nem emlékszem, hogy honnan van. Csak arra, hogy belém ivódott.
Illés próféta depressziójával kapcsolatban.
"Kelj fel és egyél!" Kétszer mondta neki az angyal.

Amikor odaért, leült egy borókabokor alá és a halálát kívánta. Azt mondta: „Most már elég, Uram! Vedd magadhoz lelkemet! Én sem vagyok különb atyáimnál.” Ezzel lefeküdt és elaludt. Egyszer csak angyal érintette meg, és így szólt hozzá: „Kelj föl és egyél!” Ahogy odapillantott, lám, a fejénél egy sült cipó meg egy korsó víz volt. Evett is, ivott is, de aztán újra lefeküdt aludni. Ám az Úr angyala másodszor is megjelent, megérintette és azt mondta: „Kelj föl és egyél! Különben túl hosszú lesz neked az út.” Fölkelt, evett, ivott, aztán negyven nap és negyven éjjel vándorolt ennek az ételnek az erejéből, egészen az Isten hegyéig, a Hórebig.

Nem érdemes számolgatni. Egyébként 10 perc alatt lehet megtenni 1 km-t.

A negyven egy hagyományos héber szám, ami azt jelenti, hogy a nehéz időkben mennyire képes kiállni az ember a próbákat. Nagyon sokszor szerepel az Ó és Újszövetségen, mint ahogyan más tökéletes számok.

Erőss Zsolt felesége Sterczer Hilda Makalu csúcsára nem jutott fel. Akkor azt nyilatkozta, hogy elfogyott az ereje, egy lépést sem tudott tovább menni.
Sokáig a vállalkozás egyetlen női tagja, Sterczer Hilda bírta a legjobban, és majdnem egy órával megelőzte az egyre lassabban mozgó Mécs Lászlót és Erőss Zsoltot. (Mécs László visszafordult, mert nem bírta, amikor később Klein Dáviddal ment, elsodorta egy lavina.)

"A harmadik nyolcezresnek, a Makalunak a meghódítása azonban nem sikerült neki. Pedig már csak ez az egy csúcs választotta el attól, hogy felkerüljön mérvadó nemzetközi listákra. „Szintben mérve nagyjából három méterrel a csúcs előtt állhattam meg, távolságban talán harminccal. Csak a saját félelmemmel voltam elfoglalva, és eközben a zsebemben lévő Jézus-zászlóról teljesen megfeledkeztem, ahogyan az Istenhez való fohászkodásról is. Lefelé menet jutott eszembe mindez. Akkor gyorsan lefotóztattam magam a zászlóval, de az nem volt az igazi. A mai napig meghatározó számomra ez az élmény, de ebből is erőt tudok meríteni. Amikor valami miatt azt érzem, hogy nem bírom tovább, és eszembe jut a Makalu, akkor tudatosul bennem, hogy Isten velem van, és lesz elég erőm” – vallotta meg."
a kudarc mindig benne van a pakliban, és arra figyelmezteti az embert, hogy az ereje véges, valami nem kerek. Ezt Hilda maga is megtapasztalta a Makalu-expedíció során, amikor 30 méterrel a csúcs előtt leblokkolt, majd visszafordult.

Kollár Lajos kérésére Sterczer Hilda bevárta a nem sokkal mögötte érkező Erőss Zsoltot, majd ők ketten a csúcstámadás folytatása mellett döntöttek.
Mindketten felértek az előcsúcsra, ahonnan Hilda a fáradtság miatt nem tudott továbbmenni.
Ez pedig egy szép, mély tanúságtétel tőle:
„Nagy dilemmám volt, hogy vajon Isten azt akarja-e, hogy erre menjek. Egyben voltam biztos: én Isten nélkül nem akarok semmit sem csinálni az életben. Akkor megyek bárhová, ha az a Jézus-zászló ott van a zsebemben – korábban szó szerint, ma már képletesen értve ezt. Most azt érzem, hogy Isten erre adott nekem megbízást. Annyi nehéz helyzetünk volt, és mindegyikből kihozott az Úr! Én látom az áldást ezen az egészen, és továbbra is arra szeretnék tartani, ami Isten akaratába beleillik.”

Erőss Zsolt lavina balesetet szenvedett, több száz métert zuhant, a társai rántották magukkal, akiket éppen biztosítani akart.

Múltkor írtad Betsabéról, hogy sunyi volt, a sunyi Adóniajjal együtt. Pedig ez nem igaz, hiszen Nátán próféta, aki hű maradt a királyi párhoz Salamonnak is a nevelője figyelmezteti. Betsabé nagyon is tisztában volt azzal, hogy Adonija megöletheti Salamonnal együtt.
"Erre Nátán így szólt Batsebához, Salamon anyjához: „Bizonyára hallottad, hogy Adonija, Haggit fia király lett anélkül, hogy urunk, Dávid tudna róla. Nos, hadd adjak neked tanácsot, hogyan mentheted meg az életedet és fiad, Salamon életét. Fogd magad, menj be a királyhoz, s mondd neki: Uram és királyom, megesküdtél rá szolgálódnak: Fiad, Salamon lesz utánam a király, ő fog trónomra ülni. Miért lett hát mégis Adonija a király? Mialatt még beszélsz a királlyal, magam is bemegyek és megerősítem szavaidat.” Batseba tehát bement a királyhoz a szobába. : „Mit kívánsz?” Így felelt neki: „Uram, megesküdtél az Úrra, a te Istenedre szolgálódnak: Fiad, Salamon lesz utánam a király, ő fog trónomra ülni. Most mégis Adonija lett a király, s te, uram és királyom, mit sem tudsz róla. Rengeteg marhát, hizlalt borjút és juhot levágatott, s mind meghívta a király fiait, Ebjatár papot és Joábot, a sereg vezérét. Szolgádat, Salamont azonban nem hívta meg. Egész Izraelnek rajtad a szeme, uram és királyom, add tudtukra, ki legyen, aki majd utódként uram és királyom trónjára ül. Különben megtörténhet, hogy ha uram és királyom majd atyáihoz megtér, engem és fiamat, Salamont bűnösnek nyilvánítanak...
Salamon királlyá kenése.
Ekkor Dávid király vette át a szót, és így rendelkezett: „Hívjátok ide Batsebát!” Az bement a királyhoz és a király elé járult. A király megesküdött: „Úgy igaz, ahogy az Úr él, aki minden szorongatásomból kiszabadított, még ma úgy lesz, amint megesküdtem neked az Úrra, Izrael Istenére: fiad, Salamon lesz utánam a király, ő ül helyettem a trónra.” Batseba földig hajolt, leborult a király előtt és felkiáltott: „Örökké éljen az én királyom, Dávid!”
Kir 1-
Amikor Dávid megöregedett és elege volt az életből, a fiát, Salamont, Izrael királyává tette.
Amikor Dávid igen öreg lett, Adónijjá a királyságra tört. Nátán előbb Betsabét küldte be a királyhoz, hogy emlékeztesse ígéretére, hogy Salamon lesz az utódja. Betsabé után Nátán is bement Dávidhoz. Feltárta a király előtt Adónijjá lázadását, s azonnali gyors intézkedésre sürgette. Dávid behívatta Betsabét, megerősítette ígéretét, Cádókot, Nátánt és Benáját pedig megbízta, hogy azonnal kenjék királlyá Salamont....
Ezen a napon nagy vígsággal ettek és ittak az Úr előtt, és Salamont, Dávid fiát második királlyá tették. Az Úr nevében fölkenték uralkodónak, Cádokot meg főpapnak. Salamon – mint király – elfoglalta az Úr trónját, hogy atyja, Dávid helyett uralkodjék.

Adonija, Haggit fia közben ilyen gondolatokra ragadtatta magát: Én leszek a király! Szerzett hát magának szekereket, lovakat és ötven embert, fullajtárnak. Az apja sose tette neki szóvá: Miért viselkedsz így?

Adonija nem sunyi volt, hanem fondorlatos tervet eszelt ki, mert nem nyugodott abba, hogy Isten Salamont választotta ki Dávid örököséül.
Csakhogy szerintem Betsabé jóhiszemű, megbocsátó, és nem haragot, dédelgető ember volt, ahogyan Dávid is megbocsátó apa volt. Dávid nem ölette meg az ellene lázadó és a háremébe bement, Absolomot és nem ölette meg Adoniját sem. Salamon is megkegyelmezett neki. Csakhogy Salamon átlátott Adonija tervén, mint Absalom történetéből tudjuk, a királyi hárem birtoklása szimbolikus cselekmény volt a királyság igénylésére.
Ezt Betsabé is tudta, de Abiságot nem számította Dávid háreméhez tartozónak, hiszen a felesége lett.
Viszont Salamonnak jó ürügyet szolgált a megölésére.
Csak nem gondolod, hogy Betsabé a saját és fia Salamon megölésére vágyott Adonijától?

Ezek csak feltételezések, nincsenek bizonyítékaid rá. Úgy néz ki, hogy Betsabét nem érdekelte a politika. Vagy pedig megedződött az udvari intrikák láttán.
Írtam, hogy Dávid megbocsátott mindkét fiának.
Mi oka lett volna Betsabénak, hogy másként tegyen.
Főfeleség volt. Befolyásos. Ráadásul a király anyja hivatalos rangot jelentő cím is volt. Nagyobb a tekintélye, mint a király feleségének. Tisztelethelye a király jobbján volt. Méltóságát a gebiráh legfelsőbb úrnő, vagy legfőbb úrnői méltóság elnevezés jelölte.
Ha őt kérte meg, hogy járjon közbe Abiság kezéért, az ezért volt. Egyszerűen protekciót kért. Hogy mert volna Salamon szeme elé kerülni azok után, amiket művelt vele és az apjával. Félt Salamontól, másrészt pedig Salamon haza küldte, ami a palotából való eltávolítást jelentette. Gondolj már bele.
Lehet, hogy Betsabé felügyelte a királyi háremet is.
Volt neki hétszáz főrangú és háromszáz másodrangú felesége. Ezek között nagyon sok az idegen
A hárem politikai-diplomáciai és propaganda színtér lehetett. A gazdagság, a tehetősség üzenetét közvetítette, a feleségek összetétele ráadásul sokszor stratégiai és nem esztétikai alapon szerveződött. Sok esetben maga a hárem is egyfajta politikai küzdőtérré vált, mivel a feleségek egy része nagy hatalmú és befolyásos családból származott, a különféle intrikák a rivalizáló nők között pedig adott esetben teljes dinasztiák bukásához vezettek.
Salamon asszonyainak kétféle státuszuk volt: a szárót kifejezés a "hivatalosokat" jelölte, akiket a király házastársának tekintettek. A többiek másodrendűnek, egyszerűen a hárem tagjának számítottak. És persze Dávidnál is.
Betsabé előkelő családból származott. Amniél lánya, Ahitófel unokája, aki tanácsadója volt Dávidnak és Absalonnak.

Ebben a történetben nem az a lényeg, hogy Adonijának meg kell-e kérdeznie Abiságot, hogy hozzá akar-e menni. A szerző azt mutatja be, hogyan lázad fel Adonija és hogyan leplezi le a bölcs Salamon. Elvégre bölcsességet kapott, előtte pedig Isten kiválasztotta Dávid utódjának, még gyerekkorában.

Nem, nem úgy képzelem a királyi udvart. Sőt semmit sem képzelek róla. A királyi udvarról amit írtam címek, rangok, szokások, megtalálhatod az Ószövetségben. Ezek nem fikciók, mint a te commentjeid. Nem írtam forrást, nem adtam meg, hogy pl. Királyok 2 könyve, mert azt gondoltam, ha már az Ószövetségről beszélgetünk, érvelünk, te is ismered ezeket a helyeket.
Úgy látom a kezdetek óta, hogy te megveted, butának tartod, nem szereted Betsabét, ellenben Abigailt preferálod vele szemben, azt az Abigailt, aki mellé rögtön vett magához másik feleséget is Dávid, hiszen látnivaló, hogy nem szerelemből, nem megkívánásból, hanem hálából vette el.

Látom, hogy Akhitófel szerepét sem érted.

A Példabeszédek könyvének 12. fejezetében található ez a pontokba szedett leírás. Egy bizonyos Lemuel király ismerteti a jó asszony tulajdonságait, meglehetősen hosszan és terjengősen, mentségére szolgáljon az egyébként tökéletesen ismeretlen Lemuel királynak, hogy ez nem az ő saját tapasztalatának esszenciája, hanem erre tanította őt az ő anyja. A nagyságos királyné asszony szerint tehát a fiának olyan asszony lenne való, milyen rémes anyós lenne az ilyen anya.
Lamuelnek, Massza királyának szavai, amelyekkel az anyja oktatta. Nincs baj ezzel a Lemuel-fantáziával, plántáljon szőlőt és szője a gyolcsot az a derék asszony, de ez a leírás inkább egy házvezetőnő vagy egy cseléd idealizált képe, mint egy szívvel szerethető hitvesé.
Azt az asszonyt, akit a család centrumának tekint a Példabeszédek könyve, nem jellemzi szexuális jelzőkkel. A bölcsesség-gyűjtemény nem tartja fontosnak, hogy a csinosság, a bájosság, a vonzerő kategóriáit megemlítse a tökéletes feleséggel kapcsolatban.
Viszont, ha végigolvassuk a Héber Bibliát, akkor olyan nőalakokkal találkozunk, akik önállóak, függetlenek, szépek, vonzóak és képesek akár egészen elképesztően bátran intézkedni, miközben férjeik engedelmesen kullognak utánuk.

Ezt az általad felállított sorrendedet semmi nem támasztja alá, főleg nem a saját tapasztalatom.
Nagy tévedésben vagy, ha azt gondolod, hogy egy férfinak a családja az utolsó, minden egyebet eléje tesz.
"Amíg egy férfi számára az értékrendi prioritások így néznek ki: munka, sport, haverok, hobbi, pihenés (alvás), és csak ezek után a család, a feleség és a gyerekek"

A katolikus Szentírásban okosságnak van fordítva.
Az asszony csupa okosság volt és szemre is szép, a férfi azonban faragatlan volt és rosszindulatú, Kaleb fiai közül származott.
Dávid ezt válaszolta Abigailnak: „Legyen áldott az Úr, Izrael Istene, hogy ma utamba küldött. S legyen áldott okosságod, s légy áldott te magad is,...

Abigailt nem tudjuk, hogy mikor adták férjhez, kislánykorában-e, mint a zsidó lányokat, de az biztos, hogy a szülei nem törődtek azzal, hogy milyen durva iszákos emberhez, hanem azzal, hogy vagyonos legyen. Lehet, hogy maguk szegények voltak és örültek egy ilyen kérőnek.
Szent Ritának és Szent Mónikának is durvák voltak a férjeik, de a szelídségükkel, jóságukkal, és okosságukkal megtérítették őket.

A férje nemcsak durva, hanem ostoba is volt, csak a vagyon gyarapításához volt esze, mert nem hallott Dávidról, aki akkor már Isten felkentje volt és szökött szolgának gondolja, holott Dávid "legényei" kérték tőle az ételt és italt a közelgő ünnepre való tekintettel. Milyen szép szöveggel küldi a katonát Nabalhoz.
Azért láthatod, hogy Dávid milyen hirtelen haragú volt. Hirtelen cselekedett, úgy, mint Betsabénál. Nem beszélte meg Istennel. Majdnem elkövetett egy súlyos bűnt.
Abigail viszont tudta, hogy ki ez a Dávid.
Valószínűleg ő irányított mindent az otthonában.
Vajon kapott egy jó szót, dicséretet a férjétől?
Bölcsnek is nevezhetjük Abigailt, de bátor is volt.

Nagyon erős ez a nő, nem tudta összetörni ez a, "faragatlan volt és rosszindulatú", ahogyan a Biblia szerzője jellemzi és "durva", "gonosz emberrel" ahogyan a felesége.
Belenyugodott, jól tudta kezelni, mert okos volt és talán az volt a szerencséje, hogy ez a tahó csak a vagyonával és a piálással törődött, így mégiscsak szabad lehetett mellette.
Ahogyan bánik Dáviddal Abigail, abból azért tisztán látszik, hogy ehhez van szokva, ahhoz, hogy alázatos legyen. Ha gazdag, jó családból jött nő lett volna, mint Betsabé, önérzetesebb lett volna, büszkébb, mint egy gazdag, értékeivel tisztában lévő nő.
Azért a durva

Egy férjnek, apukáknak nagyon sok feladata van a családban. Nézd meg, elmennek a bölcsibe, oviba, suliba a gyerekekért, ha az anya még dolgozik, utána elviszik a gyerekeket fagyizni, fánkozóba, játszóra.
Ha hazaérnek kiveszi a mosogatógépből a szárazakat beteszi az elmosogatni valókat, vacsora, fürdetés, meseolvasás, ha kell, tanul vele nem ér haza a felesége, akkor egyedül, ha hazaér, együtt vele.
Viszik a gyerekeket, uszodába, drámára, nyelvórára.
Ilyen családokat ismerek.
Csak így tud működni egy család. És nem csak a munka. Színház, vacsora, hangverseny...
Ha egy férfinak fontos a családja, akkor siet haza hozzájuk. Nekem ez a tapasztalatom.

Láttam egy filmet a TV-ben jó múltkorában, megkerestem a címét. Nem tudom, hogy rajta van-e a neten, nagyon jó film, magyar.
Anyám és más futóbolondok a családból a címe.
Ebben van egy jelenet, amikor munka után mennek a férfiak a kocsmába, - bányászok - hívják a főszereplőt, de az siet haza a feleségéhez.
Ezt a kifejezést nem is hallani már, hogy "papucs férj" .
Aki részt vesz a család életében, aki a tenyerén hordozza a feleségét, az nem lehet papucs, az egy figyelmes szerető férj.

Majd holnap a többit.

Ha már szóba hoztad Sárát, Sárai korából ezt találom a legviccesebb történetnek, helyzetnek.
Előbb az egész, aztán, amit viccesnek tartok benne.

„Hol van a feleséged, Sára?” Ezt válaszolta: „Itt a sátorban.” Az folytatta: „A jövő évben ez idő tájt visszajövök, akkorra Sárának már fia lesz.” Sára a sátor bejárata mögött hallgatózott. Ábrahám és Sára azonban már korosak voltak, és Sárának már nem voltak asszonyi dolgai. Ezért Sára nevetett magában. Ugyanis erre gondolt: „Most legyen még szerelmi örömem, amikor már megöregedtem? Hiszen már férjem is öreg.” Akkor Isten így szólt Ábrahámhoz: „Miért nevet Sára és miért gondolja: Valóban szülni fogok még, jóllehet öreg vagyok? Van, ami az Úrnak lehetetlen? A jövő évben ez idő tájt újra eljövök hozzád és Sárának már fia lesz.” Sára tagadta, és azt mondta: „Nem nevettem.” De ő így válaszolt: „Igenis, nevettél.”

„Most legyen még szerelmi örömem, amikor már megöregedtem? Hiszen már férjem is öreg.”

Nem azt mondja Sára, hogy jaj de jó, lesz végre nekem is egy gyerekem, édesanya lehetek, vagy, hogy nem fogunk utód nélkül meghalni.
Hanem a régi jó kis szeretkezésekre gondol. :))

A másik vicces, amikor Sára a sátor bejárata mögött hallgatózott.
"Ezért Sára nevetett magában.
Akkor Isten így szólt Ábrahámhoz: „Miért nevet Sára és miért gondolja: Valóban szülni fogok még, jóllehet öreg vagyok?
Sára tagadta, és azt mondta: „Nem nevettem.” De ő így válaszolt: „Igenis, nevettél.”"

Ez a tagadás vitatkozás, akár Istennel is, bár nem tudta, hogy kivel beszél, annyira komikus jelenet.

Egy férfi mesélte egy papnak.
"Én vagyok a legboldogabb férfi a világon. Azért vagyok a legboldogabb, mert a feleségemet boldoggá teszem és, ha a feleségem boldog, akkor én vagyok a legboldogabb."

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés