Betegállományba helyezték a GW-pilótát, de ő összetépte a papírt

2015. március 27. 18:19
A lezuhant Germanwings-gép másodpilótája régóta pszichiátriai kezelés alatt állt, és valószínűleg azért tépte össze a betegállományba helyezéséről rendelkező orvosi iratot, mert annak alapján hosszabb ideig nem repülhetett volna.

A Süddeutsche Zeitung szerint a másodpilóta düsseldorfi lakásában lefoglalt iratokból kiderül, hogy Andreas Lubitz - aki a francia hatóságok szerint valószínűleg szándékosan vezette hegyoldalnak a vele együtt 150 embert szállító repülőgépet kedden Franciaországban az Alpoknál - több orvos kezelése alatt állt, a betegállományba helyezéséről szóló iratot pedig egy neurológus-pszichiáter szakorvos állította ki.

A düsseldorfi ügyészség pénteken azt közölte, hogy a házkutatás során lefoglalt iratok között betegállományba helyezésről szóló aktuális, a keddi napra is vonatkozó, összetépett dokumentumok is voltak, ami az előzetes értékelés szerint alátámasztja azt a feltételezést, hogy a másodpilóta titkolta betegségét. A Süddeutsche Zeitung értesülése szerint a szóban forgó dokumentum alapján Lubitz huzamosabb ideig nem vezethetett volna repülőgépet, és ez lehetett az oka annak, hogy összetépte az iratot és titkolta betegségét. A Germanwings szóvivője közölte, hogy a céghez nem jutott el olyan dokumentum, amely a másodpilóta betegállományba helyezéséről szól.

A szóvivő kiemelte, hogy a társaságnak nincs módja tudomást szerezni arról, hogy egy orvos betegállományba helyez egy munkavállalót, ha a munkavállaló erről nem tájékoztatja a munkaadót.

A berlini Der Tagesspiegel az online kiadásában arról írt, hogy a 27 éves fiatalembert a düsseldorfi egyetemi klinikán depresszióval kezelték. Az intézmény megerősítette, hogy Andreas Lubitz a páciensük volt. Hozzátették, hogy nem depresszió miatt kezelték. A klinika tájékoztatása szerint a másodpilóta először az idén februárban, utoljára pedig március 10-én kereste fel az intézményt diagnosztikai vizsgálatok céljából. További részleteket az orvosi titoktartási kötelezettségre hivatkozva nem ismertettek. Ugyanerre hivatkozva a düsseldorfi ügyészség sem közölte, hogy a lefoglalt dokumentumokban milyen adatok szerepelnek a másodpilóta egészségi állapotáról

. A házkutatás eredményét ismertető sajtótájékoztatón kiemelték, hogy az orvosi titoktartás az adott személy halála után is kötelez. A szövetségi légügyi hivatal (LBA) pénteken megerősítette azt a sajtóértesülést, hogy a másodpilóta aktájában szerepelt a SIC (a Specific Regular Medical Examination angol nyelvű kifejezés rövidítésére használt) megjegyzés, ami azt jelenti, hogy különleges és rendszeres orvosi felülvizsgálatra van szükség. A megjegyzéssel legutóbb 2014 júliusában látták el Andrea Lubitz személyi anyagát.

Az adatkezelési előírások miatt nem szerepel a nyilvántartásban, hogy miért van szükség a felülvizsgálatokra, így a hatóság előtt nem ismert, hogy a másodpilóta testi vagy lelki állapota miatt rendelték-e el a felülvizsgálatokat. A hivatal közölte, hogy kikéri a másodpilóta aktáját a Lutfhansa légi egészségügyi központjától, és továbbítja azt a katasztrófát vizsgáló francia hatóságoknak.

Összesen 130 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Tragikomikus, hogy a német repülésben résztvevők orvosi vizsgálata leképezi János bácsi háziorvosi protokollját.

Mi az, hogy a vizsgált pilóta dönti el, hogy a vizsgálati eredményeket leadja-e a munkahelyén? Azt nem kellene közvetlenül a munkahelynek is megkapnia, s nem egy pszichiátriai beteg pillanatnyi hangulatára bízni, hogy beszél-e róla? Az meg egyenest nevetséges, hogy a kórház nem akarja hozzáférhetővé tenni egy gyilkos anyagait. Mit takarnak még a vizsgálati anyagok? Talán meleg is volt?

Meg különben is. Az, hogy a német repülésben ilyen lazaságok előfordulhatnak, az megkérdőjelezi a német precizitásba, megbízhatóságba vetett eddigi hitet. Már német repülőre sem lehet felülni.

Válaszok:
Senye Péter | 2015. március 27. 22:15

Köszi, de azért ez roppant elgondolkodtató. A személyi szabadságnak is kell, hogy legyenek határai. Itt 150 ártatlan ember haláláról van szó, s ami különösen megdöbbentett, s szívet facsaró volt, hogy köztük két csecsemőtől is elvette az élet lehetőségét. Borzasztó.

Azért az orvosi titoktartást nem kellene a gyónási titok rangjára emelni.

Egyre több légitársaság és -járat van. Egyre több pilótára van szükség. Felmerülhet az a szörnyű gyanú, hogy az egészségügyi alkalmasságot néha rugalmasan kezelik.

Az igazságot lehet, hogy soha nem fogják nyilvánosságra hozni, annyira beleálltak a másodpilóta hibájába és a dörömbölő kapitányba, amit az utasok szépen nyugodtan néztek kb 7-8 percig.
Hihetetlen történet.

Magam sem teszek különbséget csecsemő és más korosztályos áldozat között. Talán félreérthető volt a hangsúly. A csecsemők halálát biztosan azért emeltem ki, mert családomban most éppen a csecsemők nyújtotta élmény, kiváltott megkülönböztetett szeretet tölti el jobban a szívemet. Ugye megbocsátod látszólagos elfogultságomat.

De mélyen osztozom minden egyes áldozat családjának fájdalmában.

Elképzelem, ahogy a pilóta közel 10 percig dörömböl az ajtón és az utasoknak nem tűnik fel semmi.

Csak a tényeket nézd.
Biztosan utaztál már repülőn.
Dörömbölt a pilóta 7-8-9 percig?
Miért nem nyitotta ki a számkóddal az ajtót kívülről?
Miért nem tűnt fel az utasoknak, legalábbis az elől ülőknek, hogy a kapitány dörömböl? Gondolom, valamilyen hangot is adott a dörömbölés közben és a légiutas kísérők is odamentek hozzá, hogy mi van?
Miért csak az utolsó egy percben vették észre az utasok, hogy baj van?
Miért maradhatott egyenletes a másodpilóta légzése egy ilyen felfokozott idegállapotú döntés után?

Bárki kitanulhatja a vitorlázó repülést, te is, én is.

Segítek, hogy olvashass:-)))
http://www.hir24.hu/kulfold/2015/03/26/furcsa-ok-miatt-zuhanhatott-le-a-germanwings-gepe/

Te miért vagy ennyire agresszív? Remélem, napi munkád során nem vezetsz semmit és nem foglalkozol emberekkel. Miért személyeskedsz? Általában azok az emberek ennyire támadóak, akik nem biztosak a saját véleményükben.

MIRE AKARSZ UTALNI EZEKKEL TE IDIÓTA? A GYÍKEMBEREK VOLTAK?


Én csak azt mondom, hogy én nem hiszem el a történetet úgy, ahogy előadják. Mindenki azt hisz, amit akar. Mi lett volna, ha agyvérzést kapott? Akkor sem tud ajtót nyitni, akkor sem tudja jó helyen letenni a gépet. Csak egy példa.

Ne légy durva és közönséges. Milyen példát mutatsz a leendő jobbikosoknak? .-))))
Itt egy újabb olvasni való, mely szerint csak az utolsó pillanatokban voltak sikolyok. Ezek szerint senki nem nézett ki a gép ablakán, nem látta, hogy hegyek fölött ereszkednek vészesen.

http://www.hir24.hu/kulfold/2015/03/26/csak-az-utolso-pillanatban-tudatosult-az-utasokban-hogy-meg-fognak-halni/

"mert zavar h korcsosul a nemzetem, tele az ország hülyékkel."

Tudod, ez olyan, mint a majom meg a ketrec:-))) nem tudni biztosan, ki van kívül és ki van belül:-)))))
A majom úgy látja, hogy a kívül lévő van a rács mögött.

Nem kéne hinned minden sajtónak.

Miért nem nyugodsz le egy kicsit? Árt az egészségednek az, amiket írkálsz és ráadásul sokan nevetnek a stílusodon.
Többet kéne olvasnod és a keresőt is jobban kéne használnod.

Nem érdemes küzdeni, nem fogja megérteni, mert nem akarja.
Nagyon hamar meglett a felelős. Szerintem is sok furcsa dolog van, olyan, ami nem életszerű. Nem volt idejük alaposan kidolgozni a történetet.
Részvétem minden családnak. Akkor sem irigylem őket, ha a sokk után nekiállnak gondolkodni és magyarázatokat keresni.

Nem értetted meg, hogy az egy példa volt.

Összetépte és otthagyta.

Itt a gép üléstérképe. Be kell látni, hogy aki wc-re megy, vagy elég elől ül, mindent látnia és hallania kellett volna a kapitány dörömböléséből.

http://www.seatguru.com/airlines/US_Airways/US_Airways_Airbus_A320.php

Én sem értem, miért zsidóznak a jobbikosok.

Percenként 1100 méter süllyedés elég jelentős. Biztosan az első pár percben nem tudták, mi van, de aztán...........

Igen, ezt én is akkor rögtön szóvá tettem. Honnan tudta onnan a messzi távolból, hogy nem terrorcselekmény történt? miért nem várt meg semmiféle vizsgálatot, hanem azonnal és sürgősen kijelentette?
teljesen egyetértünk.

Nem függöny van, hanem ajtó:-)))))) de olyan közel van a két ajtó egymáshoz:-) 150 ember közül általában két-három ember rendszeresen felkeresi a mellékhelységet, tehát hallaniuk és látniuk kellett, hogy a kapitány dörömböl.

Mutattak képet a megtalált fekete dobozról, ami 10 kilométerre esett le a gép roncsaitól ( nem is értem, a gép egy mély völgyben volt ). Szörnyű állapotban volt, alig tudtak róla valami használhatót kinyerni, a másik fekete doboz nincs meg. Felelőtlenség volt ennyi információ után ilyen végkövetkeztetéseket levonni. Néhány szakértő ennek tegnap hangot is adott.

Pedig lehet, hogy egy-két keresetlen szó kiséretében dörömbölt kb 6-8 percig.

Az Ukrajna felett lelőtt gépről nem hozták nyilvánosságra a vizsgálati eredményeket, az eltűnt maláj gép azóta sincs meg, erről meg pár óra alatt mindent tudtak, mindent alaposan megvizsgáltak.

Mivel tetszett neked az egyik felvetésem, az agyvérzés, ezért találgathatunk még. Például légnyomáskülönbség keletkezett. Az tény, hogy felszállás előtt órákig javították ezt a gépet, késve is indult-mi van akkor, ha rosszul javították meg és ezt akarják eltussolni?

Csak az egyik lett meg, írtam, nem vetted észre?

Engem szórakoztat:-)))) jókat vigyorgok a hozzászólásain:-)))))))))

Eleinte azt is mondták, hogy annyira apróra esett szét a gép, hogy a legnagyobb darabja nem sokkal nagyobb, mint egy autó. Nyilván sokat számít a becsapódás szöge meg még sok minden.
Ebben a kérdésben csak hinni lehet, az a kérdés, ki mit hisz el az információkból. Én azt hiszem, hogy a másodpilóta nem direkt tette, ha egyáltalán köze volt hozzá és nem rajta kívülálló okok miatt történt a baleset.

Van, aki szerint ilyen gyilkos tett, és az az akarat, hogy "mégis maradjon fenn a nevem", sokkal inkább a "sértett narcisztikusokra" lehetne jellemző és nem a depressziósokra, akik inkább egyedül lesznek öngyilkosok. Az egyik világcsodának számító, Artemisz templomot felgyújtó Herosztratosz őrült elméjét is ez mozgatta valószínűleg..(Hiába tiltották meg kivégzése után a neve említését, vagy 2000 év óta fennmaradt.)

Egyre szövevényesebb lesz ez az ügy.

Ugye, volt egy olyan mondás is, hogy felszállás előtt órákig bütykölték a gépet!
Aztán: Nincs az a szakértő, aki terror cselekményre gyanakodna.
A Lusthansa "tisztes" kártérítést ad az áldozatok hozzátartozóinak. Mindenféle per nélkül. Ha jól emlékszem, 50.000 eurót.
A gyakorló pilóták tudnák azt jól megvilágítani, hogyan is mennek a dolgok a "berkekben".
Mindenesetre ez a történet is "megoldódott".
már csak annak az pszichiáternek a nyilatkozata hiányzik aláírással, pecséttel, aki kiírta betegállományba a másodpilótát.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés