Több szakaszon is életveszélyes a 3-as metró

2012. május 12. 14:32

A jelenlegi hibák kijavításához a mi munkánk és felkészültségünk már kevés.

2012. május 12. 14:32
Egy karbantartó
metroert.hu

Kollégáimmal együtt figyelemmel kísérjük a híradásokat és sajnos, ami az elmúlt héten történt a Népligetnél az csak a jéghegy csúcsa. A 3-as metró talán legbiztonságosabb szakasza az 1990 végén átadott Árpád híd-Újpest közötti szakasza, igaz a sínkopás ezt a szakasz is érinti, de itt még kezelhető a helyzet. Állandóak az éjszakai karbantartások és a túlóra. A metró folyamatos és zavartalan működtetése a mi vállunkat terheli, aminek a 3-as vonalon egyre kevésbé tudunk eleget tenni. Az alagútban egyre több helyen tapasztalható szivárgás, a vágányok több szakaszon is életveszélyesek, már a 40km/órás korlátozás sem segítene, és a Népligetihez hasonló baleset bármelyik állomáson bármikor előfordulhat. Sok helyen az oldalfalakon található márványlapok is bármikor leeshetnek, mivel az elmúlt 20 évben szinte sehol nem végeztek komolyabb karbantartást és szerkezeti- statikai vizsgálatokat. Ezt a problémát már többször is jeleztük, a tavalyi metrótűz óta mind a BKV, mind a főváros felé, de csak ígéreteket kaptunk, ugyanakkor a felelősség a miénk. A jelenlegi hibák kijavításához a mi munkánk és felkészültségünk már kevés. A metróvonalon a szerkezeti hibák már annyira kritikusak, hogy egy esetleges azonnali műszaki beavatkozásnak az egész vonalat érintenie kellene. A 2-es vonalhoz hasonló szakaszos felújítás lehetősége az állandó balesetveszély miatt meglátásom szerint nem kivitelezhető. Ezt a véleményemet több kollégám is osztja. Féltem a munkámat és az utasok biztonságát, de a nyilvánosság elé sem én, sem a kollégáim nem merünk kiállni. A Népliget állomáson történt baleset miatt így is gőzerővel zajlik a felelős keresése. Nagy valószínűség szerint a »felelőst« közülünk fogják kiválasztani. Szeretném, ha ezek a problémák az utazóközönség elé kerülnének.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 123 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
burgerking
2012. május 14. 01:26
Pöcsfejű dávidka nyilatkozata a HírTV-nek taxis-ügyben: "1600 köbcentis, vagy annál magasabb hengerűrtartalmú gépjárművekkel lehet majd taxizni Budapesten. Ez azért van, hogy ne az történjen, ami ma előfordul, hogy ilyen nagyon kis motorral felszerelt középkategóriás autók az Istenhegyi úton alig tudják fölszenvedni magukat, vagy ha beül öt ember,és betesznek két bőröndöt, akkor már alig vánszorog végig a gyorsforgalmi úton..." Elárulhatná valaki ennek a kurvajó közlekedési szakembernek, hogy a gépjárművek teljesítményét nem köbcentivel, hanem kilowattal (lóerővel) mérik, és a mai motorok 1200-1400 köbcentivel nagyobb teljesítményre képesek, mint a régebbi 1700-asok. Mellesleg környezetkímélőbbek is, de hát ez már a Levegő Munkacsoport reszortja.
Marton Géza
2012. május 13. 12:58
Ezt a cikket hazugságnak KELL nyilvánítani, mivel ellentmond a hivatalos állásponttal. A metró biztonságos, européer, színvonalas. A szolgáltatás minősége olyan, amilyet a viteldíjak alapján elvárhat az utazóközönség! Ha valaki szétrohadt, életveszélyes szerelvényekről, korrupt BKV-ról beszél, az rendszerellenes, sőt valószínűleg MSZP-s vagy Jobbikos provokátor!
Hajdú Sógor
2012. május 13. 12:39
Nem számit. Az a lényeg, hogy a dagadt, csámpás pesti panelprolinők húsz évig gyönyörködhettek a baltafejű Kakukkban.
krisztoforo48
2012. május 13. 09:53
Az a baj ebben az országban,hogy még mindig nem a szakmai tudás számít az állami/önkormányzati cégek vezetőinek kiválasztásakor.Így a rossz szervezés,hibás döntések és a cégek gazdaságtalan működtetése dönti romba hazánkat.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!