Törley Katalin szerint „Maruzsa bukott diák és bukott ember”

2023. június 16. 19:30

A Tanítanék Mozgalom alapító tagja egy kérdést is intézett Maruzsa Zoltánhoz.

2023. június 16. 19:30
null

A Mandineren is folyamatosan követjük az eseményeket, ugyanis pénteken vitázik a parlament a tanárok jogviszonyáról. Míg az országgyűlésben folyik az adok-kapok, addig a Kossuth téren tüntetők és felszólalók gyülekeznek. A demonstrálók száma jócskán megcsappant, körülbelül hatszázan lehetnek, és olyan – már megszokott felszólalók, mint Törley Katalin vagy Pankotai Lili – mondanak beszédeket, illetve Lili esetében újabb trágár verset.

A tömegben természetesen a Momentum, a DK, az MSZP és a Jobbik is saját pártzászlókkal jelent meg, de Hadházy Ákos, országgyűlési képviselő is jelen van a téren.

Törley Katalin kérdőre vonta Maruzsa Zoltánt

Törley Katalin, a Kölcsey Gimnázium volt tanára, a Tanítanék Mozgalom alapító tagja nyitotta meg a felszólalások sorát.

Úgy fogalmazott: „nem maradhatunk csendben, amikor a mellettünk lévő épületben ezt a gyalázatos törvényt vitatják. Az ország vezetői képtelenek a tanulásra, le kell hogy járjon az idejük. A mostani vezetés elégtelenre teljesített.

Törley egy kérdést is intézett Maruzsa Zoltánhoz:

Államtitkár úr árulja már el, hogy élvezetből, tudatlanságból vagy gyávaságból teszi, hogy nem mer ellentmondani a feletteseinek?”

Azt is hozzátette: a gyerek nem darabáru, a tanár nem robot, a választó nem rabszolga.

Pankotai Lili újra slammelt

Nem sokkal később Pankotai Lili újabb trágár verset szavalt a tüntetésen. A lány ugyanis úgy érzi, „széllel szemben hugyozik”, s ahogy fogalmazott:

Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Összesen 91 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bölcsbagoly
2023. június 17. 13:54
Mikor vizsgálat elé kerül egy tevékenységi terület, mindig az okokat kell keresni, amelyek a leromlását lehetővé tették. Nos, hazánkban - de a többi volt "szocialista" országban is - a folyamat a 70-es évek elején kezdődött, pont a nyugati libsi felfogás beszivárgása révén. Ott ugyanis az erőltetett egyéni jogok következtében a tanulók, de a tanárok jogai is a kötelességeik elé kerültek s elsőbbséget élveztek. Így itthon is minden téren a mennyiség kezdett prioritássá válni a minőséggel szemben. Konkrétan: - a gombaként előjövő főiskolák tanárképzési dömpingje, kontraszelektált pedagógusok tömegének rászabadításával az iskolákra; - a rendszerváltás után a fejpénz előbb a büfé/ruhatáros tanár szakok és hallgatói számának a felduzzadása rákényszerítette az oktatásügyre a tantárgyak megnövekedését s ezáltal egyrészt a tanulók túlterhelését, másrészt a klasszikus tantárgyak óraszámának a csökkenését. (Eredetileg az óraszámok úgy voltak megszabva, hogy a nem párhuzamos osztályos felsőtagozatos iskolákban is elegendő óra legyen mind a sok tanórás, mind a két szakos tanárok számára s így ne kelljen nekik két vagy több iskolába ingázni, ahogy ez vidéken szükségszerű lehet). Ezek az új tantárgyak szakkörökben, délutáni foglalkozásként (ahogy eredetileg voltak is) üdvözölhetőek, de nem a kötelező órarendben s nem érdemjegyesen. - a tévhit, hogy egyrészt "nem ember akinek nincs érettségije", másrészt a szakképzés ellehetetlenítése felduzzasztotta a gimnáziumi tanulók számát rengeteg egyrészt értelmi képességek alapján nem odavalókkal, másrészt motiválatlanokkal. Ez is a színvonal jelentős csökkenéséhez vezetett, amit megfejeltek a felsőoktatásbeli tényleges felvételik eltörlésével s így az érettségi öncélúvá tételével, az alapműveltség biztosításának célja nélkül. A fentiek nagyban hozzájárultak, hogy a pedagógus társadalom jelentősen felhíguljon olyanokkal, akik számára a nem túl vonzó bérviszonyok ellenére, a rövid tanév, hosszú szabadság, kevés heti óraszám és felelősség mentesség kellően vonzó legyen más munka helyekkel szemben s az sem véletlen, hogy az ilyenek főleg a nők köréből kerültek ki! Ahogy mostanában is ők viszik a primet a tiltakozásokban.
bölcsbagoly
2023. június 17. 13:25
Az oktatásüggyel (mind a közoktatással, mind a felsőoktatással) vannak komoly problémák, de annyira el lett rontva mindkettő, hogy javítgatni már nem lehet/érdemes, teljes átalakítás kellene, de nincs kivel megcsinálni! - Senki sem meri csökkenteni a nők arányát a teljesen elnőiesedett pedagógus társadalomban. - Senki sem meri az alkalmatlan, de akár szorgalmas, hivatástudat nélküli pedagógusokat eltávolítani a pályáról. - Senki sem vállalja fel, hogy Klebelsberg nyomain újra szabja a közoktatást. - Senki sem meri visszaállítani a "bolognai rendszerről" az osztatlan felsőoktatást. (Lám mennyit vinnyog mindenki az Erasmus ösztöndíjak EU-s akadályoztatása miatt, pedig hát azoknak jóformán semmi konkrét haszna sincs).
rókabácsi
2023. június 17. 11:34
maruzsa bukott! törley kirúgott! na melyik a jobb?
zaporozsjei kozák
2023. június 17. 08:25
Aki nem veszi észre ,hogy mi van az oktatásban tényleg ostoba. 13 év 2/3 os kormányzás után csúcsteljesítmény A jobbágyoknak marad az állami suli a gazdiknak a magán. Majha megjön a penz Brüsszelből ,stb fideszes birkák
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!